Kombinezon 4SR RR EVO II Pearl Blue

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 5/5

Ilość opinii: 2

4SR RR EVO II Pearl Blue

Czesi lubią wyścigi motocyklowe - w tym pięknym kraju są one znacznie popularniejsze niż u nas i to pomimo bardziej górzystego terenu. To przecież u nich odbywa się jedna z rund MotoGP, nie obce im są także wyścigi WSBK oraz zdobywające coraz większą popularność wyścigi uliczne. Czeska marka For Street Racing uderza w rynek połączeniem stylu sportowego z ulicznym. 

Słowiański krój

Często przymierzając kombinezony skórzane mam wrażenie, że są one szyte wyłącznie na modeli z gazet - jakakolwiek tężyzna fizyczna (łącznie z mięśniem piwnym) nie jest wskazana. Kiedy już coś pasowało w pasie to odstawało na tyłku, kolana zjeżdżały a w barkach było ciasno. 4SR to w zasadzie pierwszy kombinezon w który wbiłem się z biegu i od razu idealnie. Choć nie należę do atletów, to spodnie idealnie opinał moje nogi a długość nogawek świetne współgrała z szerokością w pasie - równie wygodnie było w kurtce, lekko szerzej w barkach i odpowiednio na brzuchu. Czesi wiedza jak trafić z wymiarami! 

Wygląd 

Dźwięczna nazwa idzie w parze z nietypowym kolorem - RR EVO II Pearl Blue mocno wyróżnia się z tłumu. 4SR wspomina o tym także w swojej broszurce informacyjnej - ostre rażące kolory, mają przyciągać wzrok niedzielnych kierowców, informując ich, że motocyklista jest na drodze. OK - to działa, połączenie ciemnego, stalowego niebieskiego (ave MB), rażącego czerwonego (łososiowego?), czarnego i białego daje piękny "oczojebny" pejzaż. Złośliwi będą krytykować, indywidualiści będą zachwyceni. A my? Będziemy w tym jeździć! 

Budowa

Poza wyglądem, to najważniejszy aspekt kombinezonów motocyklowych. Zestaw od For street racing to tak naprawdę jeden z najwyższych sportowych ale jednocześnie dwuczęściowych kombinezonów sportowych. Uszyty został z grubej skóry bydlęcej 1.2mm, podwójne i potrójne szwy i masa dodatkowych wzmocnień. 4SR chwali się nowym ulepszonym krojem - idzie za tym spora ilość materiałów stretch, szczególnie po wewnętrznej stronie ud i na kroczu robią robotę. Podczas całodniowego pobytu na speed day'u ani razu ich nie zdejmowałem - mimo naturalnej sztywności skóry, spodnie są wygodne. 

Ochraniacze 

Tego jest od cholery :) Ogromne podwójne ochraniacze ramion (od samych łokci po nadgarstek) sprawiają, że wyglądamy jak Popeye (w pozytywnym tego znaczeniu), wzmocnienia i twarde ochraniacze na łokciach, barkach i kolanach to już standard. Do tego dochodzą takie rzeczy jak miękkie ochraniacze bioder, kości ogonowej, a nawet manszety rękawów z streczu kevlarowego. Jest grubo. Brakuje w zasadzie jednej rzeczy - ochraniacza na plecy. Nie ma go w standardzie, trzeba go dokupić. Robiąc to, możemy zaopatrzyć się także w ochraniacz klatki piersiowej od Sas-tec'a. W ten sposób, jesteśmy uzbrojeni lepiej niż średniowieczni rycerze. 

Jazda

Naszego "Blue" używaliśmy zgodnie z przeznaczeniem - zabraliśmy go więc na tor, a później ulica i miasto. Na torze Poznań (który był debiutem dla kombinezonu i dla mnie) - kombiak robił dokładnie to co powinien, nie przeszkadzał podczas jazdy pozwalając maksymalnie skupić się na jeździe i poprawianiu kolejnych przejazdów. Obyło się bez gleby, a 4SR czuwał na bezpieczeństwem (wraz z akcesoryjnym żółwiem pod spodem) zapewniając spokój psychiczny i komfort. 

Jazda poza torem to zupełnie inny świat. Widząc 30C na termometrze niechętnie spoglądasz w stronę grubego kombinezonu. No nic, bezpieczeństwo przede wszystkim. Jazda na sportowych motocyklach po szybkich ulicach niewiele różni się od uczucia które znamy z toru. W zasadzie kombinezon spisuje się bardzo dobrze, nadal jest wygodnie (choć do turystyki raczej bym go nie brał). Sytuacja zmienia się, gdy wjedziemy do miasta - wówczas odczujemy największy mankament naszego stroju - brak perforacji. 

Minusy

Brak "dziurek" w skórze wpuszczających wiatr targający nasze spocone włosy na klacie to spory minus. Odczujemy go przede wszystkim podczas upałów, u mnie zbiegło się to jeszcze z jazdą po mieście - dłuższe uskutecznianie takiej mieszanki jest jak wizyta w Szweckiej saunie, wraz z dwoma tubylcami wyposażonymi w gałązki brzozy. Na sucho z tego nie wyjdziecie. 

Według Czechów - duże panele Stretch przepuszczają sporo powietrza, jednak nie czarujcie się. To nie wystarczy, gdy temperatura przekroczy 30C. Za to całkiem przyjemnie lata się w okolicach 20-26C. Wtedy pogoda jest idealna dla tej skóry. 

Kolejny minus? Jak dla mnie to brak kieszeni. Ok - to przecież najwyższy model sportowy, ale nadal jest to kombinezon dwuczęściowy z głównym przeznaczeniem ulicznym. Kieszeni zewnętrznych brak, są dwie wewnętrzne gdzie możemy schować telefon i dokumenty. Każdorazowa chęć skorzystania z czegoś co tam schowamy to długa podróż rozbierania, rozpinania i ponownego ubierania się. 

Podsumowanie

2599 zł to kwota jaką należy zostawić w sklepie aby nabyć 4SR RR EVO II Pearl Blue. Jest to średnia półka cenowa wśród sportowych skór - jednocześnie 4SR oferuje nam wysoką jakość, porządną skórę, słowiański krój i całą masę ochraniaczy. Jeżeli przełkniemy fakt kiepskiej wentylacji i braku kieszeni - to bardzo interesująca propozycja. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Opinie o Kombinezon 4SR RR EVO II Pearl Blue

Średnia Ocena: 4.5/5 Liczba Głosów: 2

Ocena: 5/5 | Autor: Juras | Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K4 K5 (2004 - 2005)
Posiadam, zajebisty kombinezon. :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-06-04 19:50:58 | Autor: Gość
Bez tej wentylacji w lecie kompletnie nie da się jeździć w mieście z normalną przepisową prędkością i leje się kompletnie z kogoś i cały jest mokry, czy tylko odczuwa się mniejszy/większy dyskomfort?
Ocena: 4/5 | Autor: Kix | Motocykl: Suzuki GSR 750 (2011)
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-06-04 19:51:53 | Autor: Gość
Bez tej wentylacji w lecie kompletnie nie da się jeździć w mieście z normalną przepisową prędkością i leje się kompletnie z kogoś i cały jest mokry, czy tylko odczuwa się mniejszy/większy dyskomfort?
rozwiń

Dane techniczne

Membrana
Nie
Garb Aerodynamiczny
Tak
Elementy odblaskowe
Tak
Materiał
Skóra ● Stretch
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Budowa Produktu
1,2 mm gruba skóra bydlęca
Typ Kombinezonu
Dwuczęściowe
Ochraniacze
markowe ochraniacze Betac® na ramionach, łokciach, kolanach. pamięciowe ochraniacze Viscofoam® na biodrach, kości ogonowej, obojczyka i przedramienia. Porotenowy ochraniacz mostka i pleców. system podwójnej ochrony ramion DSP (Double Shoulder Protection)
Dodatkowe funkcje
elastyczne, rozciągliwe elementy skórzane dla maksymalnej wygody podczas jazdy
Możliwość spięcia ze spodniami
Tak
Dla kobiet
Nie

Informacje o producencie - 4SR

4RS to skrót od For Street Racing i jest to jednocześnie idea, która przyświeca tej czeskiej firmie. Marka znana jest głównie z dobrych gatunkowo i efektownych kurtek i kombinezonów skórzanych. Firma istnieje od 2007 roku i współpracuje z zawodnikami WSBK, MotoGP oraz narodowych mistrzostw. Znana jest ze swojego indywidualnego podejścia do produktów i klientów. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Uniwersalne - Babka

Rozmiar PL UK A - Obwód biustu (cm) B - Obwód Talii (cm) C - Obwód Bioder (cm) D - Wysokość (cm) E - Długość Ramienia (cm) F - Wewnętrzna Długość Nogawki (cm)
XS 32/34 4/6 76-83 60-67 84-91 158 50-53 72-74
S 36/38 8/10 83-90 67-74 91-98 163 54-57 75-77
M 40/42 12/14 90-97 74-81 98-105 168 58-61 78-79
L 44/46 16/18 97-104 81-88 105-112 173 62-63 80
XL 48/50 20/22 104-114 88-98 112-120 178 64-65 81-82
XXL 52/54 24/26 114-124 98-108 120-128 183 65-66 83

Rozmiary Uniwersalne - Facet

Rozmiar PL US/UK - góra US/UK - dół A - Obwód klatki piersiowej (cm) B - Obwód Talii (cm) C - Obwód Bioder (cm) D - Wysokość (cm) E - Długość Ramienia (cm) F - Wewnętrzna Długość Nogawki (cm)
S 40/42 34/36 26/28 88-96 73-81 88-96 173 51 72
M 44/46 38/40 30/32 96-104 81-89 96-104 178 53 74
L 48/50 42/44 34/36 104-112 89-97 104-112 183 55 76
XL 52/54 46/48 38/40 112-124 97-109 112-120 188 58 78
XXL 56/58 50/52 42/44 124-136 109-121 120-128 193 61 80
XXXL 60/62 54/56 46/48 136-140 121-133 128-136 198 63 82
Miejsca mierzenia rozmiarów