Kombinezon 4SR RR EVO II Pearl Blue

4SR RR EVO II Pearl Blue

Czesi lubią wyścigi motocyklowe - w tym pięknym kraju są one znacznie popularniejsze niż u nas i to pomimo bardziej górzystego terenu. To przecież u nich odbywa się jedna z rund MotoGP, nie obce im są także wyścigi WSBK oraz zdobywające coraz większą popularność wyścigi uliczne. Czeska marka For Street Racing uderza w rynek połączeniem stylu sportowego z ulicznym. 

Słowiański krój

Często przymierzając kombinezony skórzane mam wrażenie, że są one szyte wyłącznie na modeli z gazet - jakakolwiek tężyzna fizyczna (łącznie z mięśniem piwnym) nie jest wskazana. Kiedy już coś pasowało w pasie to odstawało na tyłku, kolana zjeżdżały a w barkach było ciasno. 4SR to w zasadzie pierwszy kombinezon w który wbiłem się z biegu i od razu idealnie. Choć nie należę do atletów, to spodnie idealnie opinał moje nogi a długość nogawek świetne współgrała z szerokością w pasie - równie wygodnie było w kurtce, lekko szerzej w barkach i odpowiednio na brzuchu. Czesi wiedza jak trafić z wymiarami! 

Wygląd 

Dźwięczna nazwa idzie w parze z nietypowym kolorem - RR EVO II Pearl Blue mocno wyróżnia się z tłumu. 4SR wspomina o tym także w swojej broszurce informacyjnej - ostre rażące kolory, mają przyciągać wzrok niedzielnych kierowców, informując ich, że motocyklista jest na drodze. OK - to działa, połączenie ciemnego, stalowego niebieskiego (ave MB), rażącego czerwonego (łososiowego?), czarnego i białego daje piękny "oczojebny" pejzaż. Złośliwi będą krytykować, indywidualiści będą zachwyceni. A my? Będziemy w tym jeździć! 

Budowa

Poza wyglądem, to najważniejszy aspekt kombinezonów motocyklowych. Zestaw od For street racing to tak naprawdę jeden z najwyższych sportowych ale jednocześnie dwuczęściowych kombinezonów sportowych. Uszyty został z grubej skóry bydlęcej 1.2mm, podwójne i potrójne szwy i masa dodatkowych wzmocnień. 4SR chwali się nowym ulepszonym krojem - idzie za tym spora ilość materiałów stretch, szczególnie po wewnętrznej stronie ud i na kroczu robią robotę. Podczas całodniowego pobytu na speed day'u ani razu ich nie zdejmowałem - mimo naturalnej sztywności skóry, spodnie są wygodne. 

Ochraniacze 

Tego jest od cholery :) Ogromne podwójne ochraniacze ramion (od samych łokci po nadgarstek) sprawiają, że wyglądamy jak Popeye (w pozytywnym tego znaczeniu), wzmocnienia i twarde ochraniacze na łokciach, barkach i kolanach to już standard. Do tego dochodzą takie rzeczy jak miękkie ochraniacze bioder, kości ogonowej, a nawet manszety rękawów z streczu kevlarowego. Jest grubo. Brakuje w zasadzie jednej rzeczy - ochraniacza na plecy. Nie ma go w standardzie, trzeba go dokupić. Robiąc to, możemy zaopatrzyć się także w ochraniacz klatki piersiowej od Sas-tec'a. W ten sposób, jesteśmy uzbrojeni lepiej niż średniowieczni rycerze. 

Jazda

Naszego "Blue" używaliśmy zgodnie z przeznaczeniem - zabraliśmy go więc na tor, a później ulica i miasto. Na torze Poznań (który był debiutem dla kombinezonu i dla mnie) - kombiak robił dokładnie to co powinien, nie przeszkadzał podczas jazdy pozwalając maksymalnie skupić się na jeździe i poprawianiu kolejnych przejazdów. Obyło się bez gleby, a 4SR czuwał na bezpieczeństwem (wraz z akcesoryjnym żółwiem pod spodem) zapewniając spokój psychiczny i komfort. 

Jazda poza torem to zupełnie inny świat. Widząc 30C na termometrze niechętnie spoglądasz w stronę grubego kombinezonu. No nic, bezpieczeństwo przede wszystkim. Jazda na sportowych motocyklach po szybkich ulicach niewiele różni się od uczucia które znamy z toru. W zasadzie kombinezon spisuje się bardzo dobrze, nadal jest wygodnie (choć do turystyki raczej bym go nie brał). Sytuacja zmienia się, gdy wjedziemy do miasta - wówczas odczujemy największy mankament naszego stroju - brak perforacji. 

Minusy

Brak "dziurek" w skórze wpuszczających wiatr targający nasze spocone włosy na klacie to spory minus. Odczujemy go przede wszystkim podczas upałów, u mnie zbiegło się to jeszcze z jazdą po mieście - dłuższe uskutecznianie takiej mieszanki jest jak wizyta w Szweckiej saunie, wraz z dwoma tubylcami wyposażonymi w gałązki brzozy. Na sucho z tego nie wyjdziecie. 

Według Czechów - duże panele Stretch przepuszczają sporo powietrza, jednak nie czarujcie się. To nie wystarczy, gdy temperatura przekroczy 30C. Za to całkiem przyjemnie lata się w okolicach 20-26C. Wtedy pogoda jest idealna dla tej skóry. 

Kolejny minus? Jak dla mnie to brak kieszeni. Ok - to przecież najwyższy model sportowy, ale nadal jest to kombinezon dwuczęściowy z głównym przeznaczeniem ulicznym. Kieszeni zewnętrznych brak, są dwie wewnętrzne gdzie możemy schować telefon i dokumenty. Każdorazowa chęć skorzystania z czegoś co tam schowamy to długa podróż rozbierania, rozpinania i ponownego ubierania się. 

Podsumowanie

2599 zł to kwota jaką należy zostawić w sklepie aby nabyć 4SR RR EVO II Pearl Blue. Jest to średnia półka cenowa wśród sportowych skór - jednocześnie 4SR oferuje nam wysoką jakość, porządną skórę, słowiański krój i całą masę ochraniaczy. Jeżeli przełkniemy fakt kiepskiej wentylacji i braku kieszeni - to bardzo interesująca propozycja. 

Opinie o Kombinezon 4SR RR EVO II Pearl Blue

Średnia Ocena: 4.5/5 Liczba Głosów: 2

Ocena: 5/5 | Autor: Juras | Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K4 K5 (2004 - 2005)
Posiadam, zajebisty kombinezon. :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-06-04 19:50:58 | Autor: Gość
Bez tej wentylacji w lecie kompletnie nie da się jeździć w mieście z normalną przepisową prędkością i leje się kompletnie z kogoś i cały jest mokry, czy tylko odczuwa się mniejszy/większy dyskomfort?
rozwiń

Dane techniczne

Membrana
Nie
Garb Aerodynamiczny
Tak
Elementy odblaskowe
Tak
Materiał
Skóra ● Stretch
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Budowa Produktu
1,2 mm gruba skóra bydlęca
Typ Kombinezonu
Dwuczęściowe
Ochraniacze
markowe ochraniacze Betac® na ramionach, łokciach, kolanach. pamięciowe ochraniacze Viscofoam® na biodrach, kości ogonowej, obojczyka i przedramienia. Porotenowy ochraniacz mostka i pleców. system podwójnej ochrony ramion DSP (Double Shoulder Protection)
Dodatkowe funkcje
elastyczne, rozciągliwe elementy skórzane dla maksymalnej wygody podczas jazdy
Możliwość spięcia ze spodniami
Tak
Dla kobiet
Nie

Informacje o producencie - 4SR

4RS to skrót od For Street Racing i jest to jednocześnie idea, która przyświeca tej czeskiej firmie. Marka znana jest głównie z dobrych gatunkowo i efektownych kurtek i kombinezonów skórzanych. Firma istnieje od 2007 roku i współpracuje z zawodnikami WSBK, MotoGP oraz narodowych mistrzostw. Znana jest ze swojego indywidualnego podejścia do produktów i klientów. 

Tabele Rozmiarów

Kombinezon

Rozmiar A - Obwód klatki piersiowej (cm) B - Obwód Talii (cm) C - Obwód Bioder (cm) E- Długość ramienia (cm) F- Długość nogi(cm)
48 93-96 85-87 96-98 57-58 72-73
50 97-100 88-90 99-101 59-60 74-75
52 101-104 91-93 102-104 61-62 76-77
54 105-108 94-96 106-107 63-64 78-79
56 109-112 97-99 108-110 65-66 80-81
58 113-116 100-102 111-113 67-68 82-83
Miejsca mierzenia rozmiarów
Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności