HJC Rpha 11

Galeria zdjęć
Recenzja
Koszulka z rozmiarem

Opinie o HJC Rpha 11


Średnia Ocena: 4.5/5 Liczba Głosów: 6

Ocena: 5/5 | Autor: Gość | Motocykl: Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko! Brakuje regulacji tylnych wylotów powietrza, a wizjer mógł by być jeszcze większy
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Adrian | Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007 - 2008)
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Adam | Motocykl: Honda VFR 800 FI Interceptor (1998 - 2001)
Było dane mi w tym kasku jeździć jako kasku testowym. Swego czasu miałem RPHA 10+, który uważam za niewypał na tle konkurencji z tej półki (pomijając już całkiem moja reklamację kasku). 11'tkę ocenię również pod kątem konkurencji. RPHA 11 jak i 10+ nie można odmówić nienagannej aerodynamiki, ale to standard w tej półce. Poprawiono wady 10+ jeśli chodzi o wypadający podbródek i nosek, ciągle osobiście mam problem z dobraniem odpowiedniego rozmiaru tego kasku na moją głowę (M ciut luźne w policzkach, S totalnie za małe). Pole widzenia w złożeniu takie sobie (widzę mocno górną krawędź kasku). Głośność - masakra... jednak lepiej niż w 10+ i można by to wybaczyć garnkowi sportowemu gdyby nie fakt, że 11'tka po prostu nie ma skutecznej wentylacji w porównaniu do konkurencji! Mimo tego, że ma jej więcej niż 10+ po przesiadce z mojego prywatnego kasku innej marki po prostu w 11'tce się kisiłem. Na ogromny minus dodatkowo znacznie gorsza jakościowo wyściółka kasku w porównaniu do 10+. Generalnie kask jest ok., ale odstaje od konkurencji w swojej klasie zarówno cenowej jak i targetowej.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2016-05-18 08:05:10 | Autor: Adam
@Mito - w cenie około 1600zł z kasków sportowych/torowych zdecydowanie lepszą wentylację ma Shark Race-R Pro jak i Suomy SR Sport. X-Lite X-802RR jest kaskiem sporo droższym i o ile wentylacja góry głowy jest bardzo dobra to ja w nim narzekam na to samo na co narzekam w RPHA 11 - bardzo słaba wentylacja w okolicach ust i nosa. W zasadzie z wrażeń w trakcie jazdy RPHA 11 był dla mnie bardzo podobny do tańszego nawet Suomy Apex.
2016-05-09 09:30:44 | Autor: Mito
Jaka konkurencja w tej cenie ma lepszą wentylację? w cenie do 1600zł?
Ocena: 5/5 | Autor: motofan | Motocykl: yamaha r1
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Piotras | Motocykl: Cbr F4
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu....Mam go od niedawna bardzo fajny lekki kask mi pasuje idealnie i wentylacja ok
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: basco1984 | Motocykl: CBR600RR
No i taki sprzęt to ja rozumiem
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)

HJC RPHA 11


RPHA 11 to ewolucja świetnego 10+, który przez wiele lat gościł na głowach zaawansowanych amatorów torowej jazdy. Silna skorupa i niezła wentylacja poprzedniej wersji została jeszcze bardziej rozbudowana - teraz składa się z aż 6 warstw! Co jest najlepszym wynikiem w tej klasie cenowej. Ilość poprawek względem 10+ wynosi aż 24 punkty. 

Skorupa

To podstawowy składnik dobrego garnka - jeżeli chcemy jeździć bezpiecznie, musimy być świadomi tego - co chroni naszą głowę. W przypadku HJC arsenał jest naprawdę imponujący. Skorupa została wykonana z 5 materiałów, które składają się na 6 warstw! Są to kolejno: włókno szklane, włókno organiczne, włókno węglowe, hybryda włókna szklanego i węglowego, włókno aramidowe, włókno szklane. Uff, sporo prawda? Taki zestaw sprawia, że jest to najlepsza skorupa w tej półce cenowej! 

Wentylacja

Już w 10+ potrafiło dobrze zawiać w środku, w przypadku jedenastki mamy możliwość wprowadzenia do wnętrza monsunu na własną prośbę. Górne wloty powietrza są ogromne i specjalnie wyprofilowane w tunelu aerodynamicznym, pojawił się także spory wlot powietrza nad czołem a charakterystyczne szczękowe wloty jeszcze rozbudowane (teraz można je też zamykać!). Jest w czym wybierać, ale to jeszcze nie koniec - ponieważ z tyłu czeka nas kilka kanałów, których zadaniem jest wyciąganie gorącego powietrza. Po czym poznać, że działają? W chłodne dni w tym kasku jest cholernie zimno. Stety lub niestety - tylnych wylotów nie można zamykać, musimy się więc pogodzić z faktem, że jeżeli chcemy mieć dobrą wentylację, to będziemy mieć chłodny przeciąg także wiosną czy jesienią. 

Ani drgnie 

HJC szczyci się swoim własnym tunelem aerodynamicznym i w przypadku serii RPHA jest to doskonale widoczne (w przypadku tańszych kasków tej firmy bywa różnie). Kask bardzo dobrze leży na głowie i nie zmienia się to także podczas bardzo szybkiej jazdy - stabilność i równowaga. Zawieszenie motocykla może pod wami pracować, kurtka telepać, a robaki rozbijać się o szybę - ale RPHA 11 tkwi w bezruchu niczym buddyjski mnich. Dobra robota! 

Emergency

Kask jest wyposażony w szybkie wyjmowanie policzków, co przy wypadku umożliwia łatwe wyciągnięcie głowy poszkodowanego motocyklisty - bez jej nadmiernego szarpania. W przypadku ciasno leżących kasków, jest to bardzo istotne i przydatne. Sprawdzaliśmy to na własnej skórze (zobacz film powyżej) i to działa. 

Wady? 

Jest ich wyjątkowo mało, w końcu jest to flagowy model HJC - zobacz nasz film aby dowiedzieć się o nich więcej. 

Dane techniczne

Skorupa
Włókno szklane
Blenda
Nie
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
MultiCool
Zapięcie
DD
Wentylacja
Rozbudowana wentylacja szczęki, czoła i górnej części głowy + tunele wyjścia gorącego powietrza z tyłu kasku
Wizjer
szyba hj-26
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Sportowe
Dodatkowe funkcje
Zamknięcie górnych i szczękowych wlotów organicza proces dostawania się wody w czasie opadów
Waga
1300 g
Pinlock
W zestawie
Przystosowany do okularów
Tak

Informacje o producencie - HJC


HJC to jeden z największy producentów kasków na świecie, produkując wszystkie najpopularniejsze rodzaje kasków w różnych przedziałach cenowych. HJC specjalizuje się w produkcji kasków motocyklowych od 1971 roku i jako jeden z nielicznych producentów kasków posiada własny tunel aerodynamiczny, wykorzystywany przy projektowaniu kasków. 

Tabele Rozmiarów


Rozmiary Uniwersalne Kasków

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51 - 52
XS 53 - 54
SM 55 - 56
MD 57 - 58
LG 59 - 60
XL 61 - 62
2XL 63 - 64
3XL 65 - 66

Rozmiary Kasków HJC

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51-52
XS 53-54
SM 55-56
MD 57-58
LG 59-60
XL 61-62
2XL 63-64
3XL 65-66
4XL 67-68
5XL 69-70

Rozmiary Kasków HJC dla Młodzieży

Rozmiar Głowa (cm)
SM 49-50
MD 51-52
LG 53-54
SM-MD 49-50
LG-XL 51-52