Hyosung GV 125C Aquila 2012

Spalanie: 3.49
Dodaj
Ilość raportów: 10

Spalanie Hyosung GV 125C Aquila 2012

Minimalne: 3.05

Średnie: 3.49

Maksymalne: 3.98

Opinie o Hyosung GV 125C Aquila 2012

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 25

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.1
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: Darek
Kupiłem nową Aquilkę w maju 2016r. Przez sezon przejechałem 3000km i dziś nie mogę się doczekać nadejścia wiosny by znowu wsiąść na mój motocykl i poczuć wiatr we włosach. Aquilka jest dla mnie idealna, jedyne do czego można się doczepić to tylny hamulec bębnowy, nie działa on najlepiej przy tej wadze motocykla. Ale można się do tego przyzwyczaić hamując jednocześnie przednim tarczowym.
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (2)
2017-05-17 13:22:36 | Autor: moto
właśnie tak się hamuje, najpierw lekutko przedni, następnie tylny a potem oba jednoczesnie dociskam na maksa
2018-04-16 20:37:48 | Autor: luki
Proszę Cię... Honda VT 1100 1985 też miała bębnowy z tyłu a z pełnym wyposażeniem ważyła prawie 300kg, nie raz wlokła koło :D tylny hamulec jest dobry na postoju więc tutaj bęben w zupełności wystarczy ;)
2018-04-16 20:39:31 | Autor: Karol
Jak nie zdążysz zahamować przednim to tylnym wcale :D
Ocena: 5/5 | Autor: Kuba
Super moto, mam to cacko od 3 miesięcy. Piękny sprzęt, daje dużo frajdy z jazdy i jest "potężny" (jak na tą klasę). Wygląda pięknie, jeździ pięknie! Polecam!
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (2)
2018-06-30 09:37:44 | Autor: moto mot
Czy to dobry motor do nauki jazdy i zaczęcia przygody z motocyklami? Chodzi mi o wagę i gabaryty, czy sprawia to problem w poruszaniu się? jak przebiega eksploatacja wady i zalety jakieś usterki
Ocena: 5/5 | Autor: gonzo
Mam maszynę z 2014. jest rewelacyjna zarówno w trasy jak i w miasto, do pracy, czy na weekend z dzieckiem! bezawaryjna i tania w ekspolatacji, sprawdzone rozwiązania bez zbędnej elektroniki. Trzymać ją będę do końca i kiedyś przejmie ją mój syn
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: MisioG
Z klasą
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (3)
rozwiń

Hyosung GV 125C Aquila

Świat ciężkich maszyn rządzi się swoimi zasadami - tutaj nie ważne jest jak kładziesz się w szybkich łukach, wydajne hamulce? Zapomnij. 200km/h? Po co to komu. W tym świecie liczy się styl, indywidualizm, ciężar chromów, bulgot silników V2 i majestatyczne przejazdy przez miasto - niezbyt szybko, bo i  tak każdy będzie patrzył własnie na Ciebie. 

Ciężki Cruiser w klasie 125ccm?

Dlaczego nie? Cruiserowate 125-tki są znane światu już od późnych lat 90-tych. Jednak w Polsce nigdy wcześniej nie zdobyły zainteresowania, teraz jest inaczej - można się nimi poruszać na prawo jazdy kategorii B. Zasady w tej grupie są dokładnie takie same jak w przypadku dużych cruiserów - ma to być duża, wygodna i rzucająca się swoim stylem maszyna. Bulgot V2 mile widziany. 

I właśnie tutaj Hyosung wyróżnia się swoją Aquilą, jest dokładnie taki jak być powinien - masywny, metalowy i super klasyczny. Ze wszystkich obecnie produkowanych cruiserów - to właśnie Aquila jest najbliżej ideałom tej klasy. Jedyne co byśmy w nim zmienili to ten zbyt duży i za bardzo wyciszony komin, który zniekształca nam piękną pracę małej v'ki. 

Serce jest najważniejsze

Aquila jest napędzana silnikiem V2 - najprawdziwszą "vałkowatą vałką". To jedyny słuszny silnik w tej klasie - dwa tłoki zapewniają nam nie tylko odpowiedni dźwięk (po pozbyciu się niepotrzebnego wygłuszenia oryginalnego tłumika), ale przede wszystkim zapewniają nam większą elastyczność silnika i dynamikę jazdy.

Tego nie doświadczymy w innych cruiserach z silnikami jednocylindrowymi - Hyosung chociaż pełną moc osiąga tuż przed czerwonym polem, to całkiem niezłą dynamikę oferuje już od średnich obrotów. 

GV125C chętnie rozpędza się do 90km/h nawet w 2 osoby. W pojedynkę możemy podróżować z prędkościami 100-110km/h - a to wystarczająca prędkość aby cieszyć się z uczestnictwa w zlotach motocyklowych. 

Największy w swojej klasie

Tego nie da się pominąć - Hyosung jest poważnym motocyklem. Jego rozmiary są bardzo zbliżone do swoich większych braci, i naprawdę nie można mu zarzucić że wygląda jak 125-tka. Pokrycie tego faktu znajdziemy także w masie maszyny - blisko 172 kg zalany płynami! To sporo, nawet jak na cruisera z silnikiem 125ccm. Teraz już rozumiecie dlaczego tak chwalimy silnik Hyosunga? Ponieważ pomimo większego o 12-18 kg ciężaru i mocy na poziomie 13.5 KM jest równie dynamiczny co Japońska konkurencja. 

Duże wymiary i wagą mają swoje zalety - mamy tutaj naprawdę sporo miejsca i obszerną kanapę zarówno dla bikera jak i pasażerki.

Podnóżki są klasycznie wysunięte do przodu, punkt ciężkości osadzony nisko - znajdą tutaj miejsce dla siebie zarówno wyższe jak i niższe osoby. Hyosung bardzo pewnie prowadzi się nawet przy prędkościach maksymalnych, gładko przechodzi przez szybkie łuki i nieźle sprawdza się także na dziurach. Ten motocykl wprost kocha wycieczki poza miasto!

Hamulce

Hyosung jest wyposażony w przednią tarczę 275mm z dwutłoczkowym zaciskiem, zaś z tyłu mamy klasyczny bęben. I tutaj mamy pewien zgrzyt, ponieważ taki element hamujący (chodzi o tył) był akceptowalny 10 lat temu - teraz spodziewalibyśmy się czegoś lepszego w tej cenie. Układ hamulcowy ma niełatwe życie, masa motocykla dochodzi tutaj do głosu - przez co tył hamuje co najwyżej średnio.

Przedni hebel zdecydowanie i skutecznie zatrzyma nasz motocykl nawet w awaryjnych sytuacjach. 

Z przodu czeka nas miłe zaskoczenie, ponieważ spora tarcza radzi sobie nieźle choć i tutaj czuć masę. Mocne, awaryjne hamowanie odbije się lekkimi drganiami na kierownicy, mimo to - zaskoczyło nas szybkie zatrzymanie tego małego kolosa. 

Korea w natarciu, w dodatku skutecznym! 

Hyosung już się nie broni, ten motocykl wyjeżdża z pojedynku z tarczą, nie na tarczy. Wprawdzie nadal mamy gaźnik zamiast wtrysku i bęben z tyłu, ale mamy też atrakcyjną cenę - 12 999zł za nową maszynę. To mniej więcej tyle samo ile kosztują 10 letnie Dragstar czy Shadow 125ccm. Technologicznie Hyosung jest praktycznie identyczny co Japońskie konstrukcje z tamtych lat, ma równie udaną jednostkę napędową, świetną sylwetkę i komfortowe prowadzenie. W dodatku przedni hamulec jest znacznie wydajniejszy. 

Aktualnie żaden Japoński producent w Polsce nie ma w swojej ofercie cruiserów klasy 125ccm z silnikiem V2, więc Hyosung Aquila GV125C jest tutaj najmocniejszym graczem w klasie! 

Dane techniczne Hyosung GV 125C Aquila 2012

Osiągi

Moc max.
13.5 KM / 9750 rpm
Max. moment obrotowy
9.7 Nm / 9500 rpm
V-max
110.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Silnik

Typ
V-2, DOHC 4- zawory na cylinder
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Stopień sprężania
11.3 : 1
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2282 x 875 x 1096 mm
Rozstaw osi
1515 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
157.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
172.0 kg

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy
Tył
podwójny amortyzator hydrauliczny z możliwością regulacji napięcia wstępnego

Hamulce

Przód
275ø tarcza pół-pływająca, zacisk 2-tłoczkowy
Tył
Bębnowy
Abs
Nie

Eksploatacja Hyosung GV 125C Aquila 2012

Opony

Opona przód
110/90 ZR-16
Opona tył
130/90ZR-16

Honda VT 125C Shadow (1999 - 2007)Hyosung GV 125C Aquila 2012

Junak M16 125 2015Hyosung GV 125C Aquila 2012

Hyosung GV 125C Aquila 2012RMT Daystar 125 (2015)

Hyosung GV 125C Aquila 2012Yamaha XVS 125 Dragstar (2000 - 2005)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności