Husqvarna FS 450 (2014)


Po długich perypetiach Husqvarna w 2013 połączyła się z Husabergiem i wróciła do tego, w czym ma najdłuższe doświadczenie - do produkcji motocykli offroadowych. Jest jednak grono motocyklistów, którzy mogą się czuć zawiedzeni takim obrotem spraw - są to miłośnicy supermoto.

W ostatnich latach faktycznie fani motardów nie są zbytnio rozpieszczani. Czasy świetności supermoto od Husqvarny to okres, kiedy marka należała do BMW (2007-2012). Maszyny posiadały wtedy charakterystyczne czerwono-czarne malowanie zamiast niebiesko-żółtego (bliższego barwom narodowym Szwecji, a co za tym idzie również Husqvarnie). Ówczesne supermoto stanowiły esencję tej klasy motocykli i budowały markę samą w sobie. Gdzie się podziały SMR 450, SM 610, Nuda 900? Zadziałały tu realia rynku - brak popytu.

Reorganizacja oferty firmy po fuzji ograniczyła ofertę supermoto do jednego modelu - FS 450 (F - fourstroke = pl. czterosuw, S - supermoto). Nazwa od razu wyjaśnia z jakim motocyklem mamy do czynienia. Jednocylindrowy silnik generuje moc 60 KM. Opony, jak to w supermoto, są w pełnej gotowości do pokonywania kolejnych zakrętów, do wymagającej jazdy torowej i ostrej jazdy po mieście po ulicach i poza nimi. Elementy konstrukcji i zawieszenie to ta sama jakość, którą znajdujemy w motocyklach KTM, więc naprawdę ciężko oczekiwać czegoś więcej.

A tęskniącym za większymi pojemnościami wypada mieć tylko cichą nadzieję, że koncepcyjna Husqvarna 701 Supermoto wejdzie w przyszłym roku do seryjnej produkcji...