BMW R 1150R Rockster (2003 - 2005)

BMW R1150R - poważny i solidny niemiecki motocykl. R1150R zadebiutował w 2001 roku zastępując R1100R. Od swojego poprzednika był mocniejszy o 5 KM. Zmianie uległa krzywa momentu obrotowego, motocykl miał sześciobiegową skrzynię zamiast pięciu. W 2003 model dostaje stalowy oplot, drugą świecę zapłonową w głowicy cylindrów, co upłynniło pracę silnika drobnej zmianie ulega skrzynia biegów i w końcu - w 2003 debiutuje bliźniaczy model Rockster.

Rockster to klasyczny R1150S z asymetrycznymi lampami pochodzącymi z R 1150GS, ze streetową, szeroką kierownicą i większym prześwitem. Reprezentuje starą szkołę budowania motocykli. BMW zrobiło tylko jedną akcję serwisową – dotyczyła tylnego amortyzatora w modelach z końcówki 2003. Najmniej trwałym elementem układu napędowego jest sprzęgło – wytrzymuje 80-100 000 km. A serwis sprzęgła w tych motocyklach to katorga. W roku 2004 pojawiła się limitowana edycja Rockster 80 Edition.

Charakterystyka Boksera sprawia że przy niewielkich prędkościach przy przygazówce można łatwo sobie zakłócić obrany tor jazdy – jest to oczywiście wynik bezwładności. Przednie zawieszenie to charakterystyczny element dla marki BMW – zawieszenie typu Telelever. Jest to połączenie klasycznego widelca teleskopowego z wahaczem.

Rockster wbrew swojej aparycji jest bardzo cichy, prosty i wygodny. Rockster to dowód na to, że można znaleźć poważne, wygodne i uniwersalne moto z bawarskiej marki za uczciwą cenę i z kultowym silnikiem w układzie Bokser.