ER-6 odchodzi, a na jego miejsce wpada nowy Zet!

Nowy model Kawasaki?

Kawasaki odświeża gamę swoich modeli. Z oferty w przyszłym sezonie zniknie model ER6.  Bardzo popularny i przyjemny motocykl, skąd taki ruch? Zieloni postanowili zmienić nazwę małej dwucylindrówki, tym samym poszerzając "rodzinę Z" o kolejny model. Dobrze pamiętamy zabieg Suzuki, polegający na zmianie nazwy SV na Gladius. Miał to być znak nowej, wyższej jakości, lepszego motocykla, który i tak już był bardzo przyzwoitą maszyną... Mała dwucylindrowa "V'ka" wraz z wjeściem Gladiusa straciła zwolenników... Jak będzie w przypadku Zielonej miniaturki Z800?

Co w ramie gwiżdże?

Twin o pojemności 649cc  został poddany lekkim modyfikacjom. Wszystko po to, aby Z650 lepiej reagował na gaz i dysponował wyższym momentem obrotowym w niskim zakresie obrotów. Wisieką na torcie ma być zmniejszone spalanie które według Kawasaki ma nie przekraczać 5 litrów na setkę. Co więcej? Mała 650 dostanie sprzęgło antyhoppingowe, dzięki któremu mała Zetka będzie jeszcze łatwiejsza do opanowania dla początkujących.

No ale co z resztą?

Er-6n wreszcie otrzyma lepszy układ hamulcowy, który wykorzystuje moduł ABS Bosch 9,1. Wreszcie będzie czym zatrzymać ten sprzęt, bo pomimo niskiej masy poprzednicy nie mogli się pochwalić krótkim odcinkiem hamowania. Nawet pomimo niskiej masy! Apropo's masy, nowy model ma ważyć 187kg. To całkiem przyjemny wynik, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę że Zetki zwykle były dość ciężkie. Nowy stylizacja Z650została utrzymana w linii Sugomi charakterystycznej dla klasy Z.

Nowy Z650 będzie dostępny w Pearl Flat Stardust Biały / Czarny Metallic Spark Candy Lime Green / Metallic Spark Black Metallic Flat Spark czarne / Metallic Spark Black and Titanium Metallic Raw / Metallic Spark Black.