BMW w klasie 300? To właśnie G310R!

Doczekaliśmy się. Najmniejszy - pod względem pojemności silnika - motocykl BMW od 1948 roku, czyli G310R. Nowoczesny motocykl miejski. Niemcy szykują prawdziwy Blitzkrieg w świecie 300!

Serce motocykla to jednocylindrowy silnik o pojemności 313 cm³, cztero-zaworowy, chłodzony cieczą. Wyposażono go w podwójny wtrysk paliwa. Tłok ma średnicę 80 mm i skok 62.1 mm i jest odwrócony (czyli obrócony o 180). Podobny zabieg dotyczy cylindra. Pozwoliło to na umieszczenie kanału wlotowego w przedniej części silnika, a ujścia spalin w tylnej. Silnik według zapewnień producenta może działać na różnej jakości paliwach. Moc została oszacowana na 34 KM / 9500 rpm. Masa G310R to 159 kg.

34 KM w klasie 300 to wynik poniżej średniej, ale budżetowy BMW - to już rewolucja.

Motocykl stylistycznie nawiązuje do S1000R (boczne owiewki) i R1200R (lampa przednia). Zawieszeni przednie to odwrócony widelec teleskopowy o średnicy 41 mm i skoku 140 mm. Tylny amortyzator posiada skok 131 mm. G310R posiada pojedynczą tarczę hamulcową z przodu, za to wyposażoną w czterotłoczkowy zacisk. ABS jest w standardzie, do czego BMW zdążyło już nas przyzwyczaić. Zwarty silnik pozwolił na przedłużenie wahacza, a to wpłynęło na ustawienie środka ciężkości i zwiększenie stabilności podczas jazdy. Spore opony: 110/70/17 z przodu i 150/60/17 z tyłu sprawiają, że motocykl wygląda na naprawdę sporą maszynę.

Dostępne malowania: biały z niebieskim i czerwonymi elementami, metaliczny niebieski z szarym, oraz Pearl White. Porównaj z innymi 300: Yamaha YZF-R3, Kawasaki Ninja 300.

Motocykl został w 100% zaprojektowany w Niemczech, w siedzibie BMW w Monachium. Jego wykonanie powierzono indyjskiemu partnerowi TVS. W powstanie motocykla BMW zainwestowało naprawdę masę czasu i środków. Równie wiele wysiłku poświęcono utrzymaniu nowego modelu w tajemnicy. Pierwszy oficjalny komunikat związany z G310 miał miejsce miesiąc temu na targach w brazylijskim Sau Paulo. Pokazano wtedy koncepcyjną wersję motocykla przeznaczoną do stuntu (zobacz). Dziś BMW liczy na zawojowanie rynku motocykli klasy 300 za pomocą niemieckiej jakości.

Niemiecki motocykl wyprodukowany w Indiach. Czy BMW nie straci na prestiżu?

Jak przekonać klientów BMW, że motocykl wyprodukowany w Indiach zachował niemieckie standardy? Znaleziono na to sposoby. Wszystkie maszyny wykorzystywane w produkcji zbudowane zostały w Niemczech i przetransportowane drogą morską do Indii. Linia produkcyjna silników została odseparowana od otoczenia za pomocą szkła, a dostęp do niej możliwy jest jedynie poprzez śluzy powietrzne, co ma uniemożliwić dostęp najmniejszych pyłków do produktu. Wykwalifikowani indyjscy pracownicy będą działać dla pomnożenia dobrobytu niemieckiej marki dzięki oszczędnościom na kosztach pracy.

Gotowość do działania na najlichszej jakości paliwa i trzy warianty motocykla różniące się wysokością siedzenia najdobitniej świadczą o globalnych planach BMW.