Opinie o Suzuki DR 125

Opinia: 4.1/5

Liczba głosów: 10

Silnik: 4.1
Hamulce: 4.2
Bezawaryjność: 4.3
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 3.5
Ocena: 5/5 | Autor: Piotr Pjoter
Zajebisty motorek. Niezniszczalny.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Buzka
Mogło by być trochę więcej mocy no ale to tylko 125ccm, które nie pali 7L pb jak chwalone 2takty
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: DOMER
ZAjebista
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Fajny sprzęcik
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Hux
Naprawdę fajna 125ka do polatania po polnych i leśnych drogach. Do miasta się nie nadaje bo ma za słabe hamulce.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Gość
Ten motocykl nie nadaje się w teren jest zbyt słaby. Zresztą wszystko co ma poniżej 20KM nie nadaje się do jazdy w terenie.
Zbyt miękkie amortyzatory.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (5)
rozwiń
Spalanie: 3.75
Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie Suzuki DR 125

Minimalne: 3.02

Średnie: 3.75

Maksymalne: 4.72

Suzuki DR 125 (1982 - 2001)


DR 125 to motocykl z długą i szanowaną historią. Pierwszy motocykl Suzuki z serii DR o pojemności silnika 125 cm³ został zaprezentowany w 1982 roku. Od tamtego czasu aż do początku lat 2000 Suzuki wypuszczała kolejne roczniki i wersje DR'ki. 125 była najmniejsza pojemnością w całej rodzinie DR (wyłączając krótki epizod z 100 cm³), która obejmowała przekrój wszystkich możliwych pojemności, aż po DR 800 Dakar. Wspólnym mianownikiem wszystkich motocykli DR było przystosowanie do jazdy terenowej i szeroka wszechstronność. Cała linia została zastąpiona na początku stulecia nową serią - popularną DR-Z

"Czysta", rasowa DR 125 była motocyklem off-roadowym - nie posiadała min. lusterek i uchwytu na tablicę rejestracyjną. Wersja DR 125 S (Street), a następnie od 2001 roku Dr 125 SE posiadała pełną homologację i była dopuszczona do ruchu po drogach publicznych. Od 1994 motocykle serii DR wyposażone są w elektryczny starter.

DR 125 SE wypuszczona została na pożegnanie całej serii w roku 2001*. Jest to prosty, ale atrakcyjny sposób do nauki jazdy w terenie. Mimo, że jest to jeden z bardziej trwałych japońskich motocykli terenowych, to znalezienie dziś maszyny w stanie zdatnym do użytku jest jednak nie lada wyzwaniem. DR 125 SE oferuje offroadowy styl, ascetyczny kokpit, rozsądne hamowanie i zawiesznie, a do tego siedzenie tak miękkie, że przypomina poduszkę. Tylko tyle i aż tyle.

* warto odnotować również wersja supermoto - późniejszą w stosunku do pozostałych DR o niemal 10 lat, ale zbliżoną osiągami - DR 125SM. 

Dane techniczne Suzuki DR 125

Osiągi

Moc max.
12.0 KM / 9500 rpm
Max. moment obrotowy
10.0 Nm / 8600 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
13.0 L

Silnik

Typ
czterosuwy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, SOHC, 2 zawory
Pojemność skokowa
124.5 ccm
Stopień sprężania
9.5:1
Układ zasilania
gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2110 x 805 x 1170 mm
Rozstaw osi
1385 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
114.0 kg
Rama
stalowa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 205 mm
Tył
typu monoshock, wahacz wleczony, skok 200 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 230 mm
Tył
hamulec bębnowy

Eksploatacja Suzuki DR 125

Opony

Opona przód
80/80-21
Opona tył
90/90-18

Yamaha DT 125R (1998 - 2004)Suzuki DR 125 (1982 - 2001)

Honda Varadero 125 (2001 - 2009)Suzuki DR 125 (1982 - 2001)

Suzuki DR 125 (1982 - 2001)Junak M12 125 Vintage 2017

Romet ZK 125 (2015 - 2016)Suzuki DR 125 (1982 - 2001)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności