Spalanie: 2.76
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Romet ADV 125 FI PRO

Minimalne: 1.89

Średnie: 2.76

Maksymalne: 3.21

Opinie o Romet ADV 125 FI PRO

Opinia: 4.3/5

Liczba głosów: 9

Silnik: 4.2
Hamulce: 4.1
Bezawaryjność: 4.2
Frajda z jazdy: 4.3
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: Hanys
Miałem kupić RSa PRO ale gdy zobaczyłem ten model to bez zastanowienia podjąłem decyzje. Dziś pękło 700km :). Bardzo dobra jakość wykonania. Polecam.
Skomentuj | Przydatna (15) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Robert
super frajda mam przejechane 700 km ,do 90km/h rozpędza się bez problemu
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kuba
Kufry takie jak z BMW f 800 GS.
Pozdrawiam ekipę Motobandy!!!
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
bdb tylko z 2 KM więcej by nie zaszkodziły
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
suprer
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: grzes
fajny motorek a kiedy inne testy nowosci wsród 125
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Romet ADV 125Fi Pro

Po ADV400 i 250 przyszła kolej na najmniejszego z rodziny motocykli turystycznych Rometa - ADV 125. 

Spory ten maluch 

Kiedy zobaczycie ten jednoślad w ruchu, ciężko go zaklasyfikować do klasy 125. Od razu widać, że to nie kategoria litrowa, ale większość osób z powodzeniem może pomylić tego Rometa z 500tkami.


Do tego wygląd - stylistyka jest bardzo udana. Ostro narysowany przód, z nowoczesnymi reflektorami. Wąski bak i wysoko poprowadzony tłumik. Ramę i silnik okalają gmole. Tak, ten motocykl wygląda jak mały GS. Zresztą - porównajcie go z G310GS od BMW, dużej różnicy wizualnej nie ma. 

To zrozumiały zabieg stylistów, przecież wiadomo, że GS to już legenda, a wzorować należy się na najlepszych. 

Technicznie 

Motocykl został wyposażony jednocylindrowy silnik z wtryskiem paliwa. Spełnia normy emisji spalin Euro4 oraz posiada system CBS. Silnik generuje 10.6 KM i już słyszę malkontentów, przecież to szybciej stoi niż jedzie. Owszem, demon prędkości to to nie jest, a maksymalna prędkość oscyluje w graniach 90-95km/h. Niestety w dobie EURO4 nie ma co się nastawiać na sporą moc - producenci podnoszą pojemność, aby utrzymać dawną moc. W klasie 125 - w dodatku w tej budżetowej, nie ma możliwości wykonania takich manewrów. Musimy się z tym pogodzić - to motocykl szosowy, do wolniejszej jazdy. 

ADV125 został wyposażony w nowoczesne (i co ważne: grube!) zawieszenie USD o sporym skoku. Bardzo dobrze wybiera nierówności, dziury, wyrwy w asfalcie i sprawia, że nasza maszyna jest stabilna podczas szybszej jazdy na kiepskim asfalcie. Wtedy te 10 kucyków pozwala wyprzedzić niejeden samochód. ADV nie boi się nierówności. 

Spalanie

ADV125 pozwala sprawnie, choć raczej w spacerowym tempie rozpędzić się do ustalonej przez prawo prędkości maksymalnej obowiązujących na drogach krajowych. Wówczas spalanie oscyluje w okolicach 3.3L. Jeżeli będziemy poruszali się z prędkością 70km/h możemy zejść do 2.5L, a to już niezły wynik. 

Hamulce 

Tutaj jest się do czego przyczepić. Wciskanie klamki przedniego układu hamulcowego przypomina macanie się z kowadłem. Chodzi to ciężko, a efekty są niewielkie. Motocykl mizernie zwalnia - trzeba wciskać dźwignię z pełną siłą, aby było lepiej. 

Zupełnie inaczej jest, gdy wciśniemy dźwignię nożną - tutaj zaczyna działać CBS i maszyna posłusznie zwalnia. Efekt w porównaniu do przedniego hebla jest piorunujący. Hamując tyłem, hamuje się dużo lepiej i wydajniej. Klamka hamulca przedniego staje się faktycznie zbędna... 

Wygoda

To jest najważniejsze w motocyklach tego typu. Romet jest dużą maszyną, jak na klasę 125. Pozwala wygodnie zasiąść za sterami, bez nadmiernego uginania kolan - nawet dla osób o wzrośnie 185cm. Niestety ograniczyło to trochę prześwit, ale nie ma się co czarować - to nigdy nie był motocykl offroadowy. Na szosy wystarczy. 

Szyba nie daje za dużej ochrony przed wiatrem, jednak przy tej prędkości i tak nie wieje zbyt mocno - więc wrażenia z jazdy pod względem komfortu są pozytywne. 

Podsumowanie

ADV to ładny motocykl o niewielkiej mocy, z przeznaczeniem do szosowej turystyki. Silnik to nowoczesna konstrukcja, o dobrej kulturze pracy i niestety niewielkiej mocy. Chciałoby się, aby pojemność wynosiła 500ccm, a moc 48 KM - przy zachowaniu tej kultury pracy. 

Jednak ten model skierowany jest do bardzo konkretnej grupy odbiorców - którzy są ograniczeni do kategorii A1, lub chcą zacząć najpierw od małych pojemności. Czy tym sprzętem da się swobodnie i daleko podróżować? Tak, pod warunkiem, że znamy jego ograniczenia.

Dane techniczne Romet ADV 125 FI PRO

Osiągi

Moc max.
10.6 KM / 7500 rpm
Max. moment obrotowy
9.2 Nm / 6000 rpm
V-max
90 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14 L

Silnik

Typ
1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy
Pojemność skokowa
125 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2090 x 865 x 1205 mm
Rozstaw osi
1370 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
138 kg

Zawieszenie

Przód
amortyzator teleskopowy USD
Tył
amortyzator olejowy

Hamulce

Przód
265 mm tarcza, CBS
Tył
240 mm tarcza

Eksploatacja Romet ADV 125 FI PRO

Opony

Opona przód
100/80-17
Opona tył
120/80-17

Junak RS 125 PRO (2016)Romet ADV 125 FI PRO (2017)

Yamaha TDR 125 (1992 - 2002)Romet ADV 125 FI PRO (2017)

Yamaha DT 125R (1998 - 2004)Romet ADV 125 FI PRO (2017)

Junak M16 125 2015Romet ADV 125 FI PRO (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności