Kask HJC Rpha ST

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 4/5

Ilość opinii: 4

HJC RPHA ST - Video test

HJC wziął swój najlepszy sportowy kask i stwierdził że zrobi z niego turystyka. I to naprawdę dynamicznego turystyka - tak powstała wersja RPHA ST. Ze swoim protoplastą łączy go skorupa, która według danych udostępnionych przed producenta zbudowana jest naprawdę solidnie - kevlar, karbon i aramit. Czym jest aramit? Dowiecie się w odcinku!

Jesteście ciekawi innych opinii? Przeczytajcie recenzje drugiego redaktora - Łukasza!

Kask ma bardzo dynamiczny design, wyraźnie zaznaczone dyfuzory w jego tylnej części - w odpowiednim malowaniu, powinien każdemu przypaść do gustu. To czym go wyraźnie odróżnia od wersji sportowej to blenda oraz nowy układ wentylacji.

Wentylacja działa naprawdę dobrze, ma wysoki zakres regulacji i po jej otworzeniu - wyraźnie czujemy jak pęd powietrza wdziera się podczas jazdy do środka kasku.

Wizjer jest zadowalających rozmiarów, choć nie największy w swojej klasie. Ma system dociskania szyby - który można obsługiwać jedną ręką. Szybko się do niego można przyzwyczaić, co w codziennej jeździe umila życie.  Dzięki pinlockowi nie uświadczymy także parowania wizjera w czasie deszczu.

Sama bledna jest odpowiednich rozmiarów, przycisk obsługujący blednę znajduje się z boku kasku, jest łatwo dostępny i przyjemny w obsłudze, także w rękawiczkach. Blenda to dodatek genialny w każdym kasku i kto raz jej użyje w ostrym słońcu, ten nigdy nie kupi już kasku bez niej - jednak w HJC mogłaby być nieco ciemniejsza. Owszem, poprawia komfort jazdy w ostrym słońcu, ale myślimy że można by z niej wycisnąć więcej.

Kask jednak przejął jedną sporą wadę od swojego sportowego brata - dowiecie się o niej w odcinku!

Cena kasku zaczyna się od 1400zł i wędruje w granice 1600zł z jakimiś ciekawymi malowania. Jest to zdecydowanie propozycja warta uwagi, ponieważ w tej półce cenowej ciężko znaleźć inne konstrukcje tak solidnie wykonane (wywodzące się z motoGP), z zapięciem DD, bledną, oraz dobrą aerodynamiką.

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Opinie o Kask HJC Rpha ST

Średnia Ocena: 3.8/5 Liczba Głosów: 4

Ocena: 4/5 | Autor: Clayman | Motocykl: Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)
Kask świetny do turystyki motocyklowej, również do tej nieco szybszej. Wyjmowalne wnętrze na plus, po wypadzie w gorący dzień gdy przepocę głowę doceniam ten gest ze strony HJC. RPHA ST to omówmy się kask bardziej turystyczny niż sportowy, ale można mu odmówić samego zacięcia w tym podwójne zapięcie DD , sportowy wygląd oraz wyprofilowanie kasku jakby sam chciał by jechać w nim w nieco szybszej jedzie. Wentylacja sprawdza się o świetnie i daje uczucie komfortu, lepiej niż w choćby w sportowym odpowiedniku RPHA, ale nadal przy większej prędkości (ponad 120-140 km/h) jest głośna, ale nie strasznie głośna- przynajmniej w moim odczuciu. Blenda słoneczna to trochę średni pomysł, jest za jasna- ale szczerze mówiąc nie szukałem jakieś alternatywy w formie zakupu jakieś ciemniejszej lub z innego kasku. Kask przeżył ze mną koło 6 miesięcy i miał możliwość upadku na ziemie oraz beton w garażu, niestety lakier okazał sie dosyć kiepski, odpryski nigdy nie wyglądają dobrze na kasku- zwłaszcza gdy kask jest cały w macie. Co do bezpieczeństwa to mogę powiedzieć jedno- warto. Przeżył co prawda jeden niezbyt groźny wypadek ze mną, ale jeśli nie życie to na pewno zdrowie mu zawdzięczam. Po szlifie z około 30-45 km/h (nie jestem pewien do dziś) na mojej głowie największe uszkodzenie to lewy zamek z którego wypadła sprężyna i musiałem ją założyć, porysowana szyba, którą wymieniam i tak na lustrzaną/ przyciemnianą jeśli dostanę (ciężko dostać taką szybę do tego kasku), oraz lekkie ubytki lakieru po lewej stronie, poza tym kask ma się dobrze i jedzie na świeże malowanie- sezon coraz bliżej. Zanim kupicie sprawdźcie rozmiar, w sklepie nie mieli możliwości sprowadzić mi skorupy S, M ani L, przymierzałem kask HJC FG-17 i pasował mi idealnie rozmiar M. Również w teorii w rozmiarówce HJC, M dla RPHA ST pasował, więc zaryzykowałem i zamówiłem rozmiar M o wadzę 1450 gram. Mogę powiedzieć że kask leży dobrze, ale nie wiem czy S-ka nie była by lepsza, przy większej prędkości zdarzało mi sie mieć wrażenie jakby kask łapał dużo powietrza i chciał gdzieś sie poruszyć bez zgody mojej głowy, ale bez większych rewelacji czy niemiłych zaskoczeń. Polecam jak najbardziej ten pordukt, kask to chyba najważniejsza rzecz zaraz po kombinezonie czy to tekstylnym, skórzanym czy jakimkolwiek byle z protektorami i ochraniaczami, warto w niego trochę wpakować grosza. Mojego HJC RPHA ST kupiłem za 1349 zł na pewnej stronie www, niezbyt wyrafinowana cena za komfort, bezpieczeństwo no i wygląd- brzydki to on z pewnością nie jest, zapewniam i polecam zapoznać się na żywo.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Jacool | Motocykl: Honda Hornet '13
Postarali się, ale mógłby być cichszy. Dałbym 4,5 na 5 :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Dane techniczne

Skorupa
Włókno szklane
Blenda
Tak
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
wyjmowane wnętrze SilverCoolPlus™ wykonano z antybakteryjnego materiału, który zapewnia absorpcję wilgoci oraz zapachu
Zapięcie
DD
Wentylacja
System wielokanałowy
Wizjer
mechanizm RapidFire™ umożliwia bezproblemową wymianę szyby
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Sportowe ● Turystyczne ● Street
Dodatkowe funkcje
Dwustopniowy system dociskania szyby do uszczelki
Waga
1350 g

Informacje o producencie - HJC

HJC to jeden z największy producentów kasków na świecie, produkując wszystkie najpopularniejsze rodzaje kasków w różnych przedziałach cenowych. HJC specjalizuje się w produkcji kasków motocyklowych od 1971 roku i jako jeden z nielicznych producentów kasków posiada własny tunel aerodynamiczny, wykorzystywany przy projektowaniu kasków. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Kasków HJC

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51-52
XS 53-54
S 55-56
M 57-58
L 59-60
XL 61-62
2XL 63-64
3XL 65-66
4XL 67-68
5XL 69-70

Rozmiary Kasków HJC dla Młodzieży

Rozmiar Głowa (cm)
S 49-50
M 51-52
L 53-54

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!