Kask HJC RPHA 90

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 5/5

Ilość opinii: 1

Wybierz:

Zobacz tabele rozmiarów

Cena: 2 090,00

Planowana wysyłka: 24h
Dostawa od: 0 zł

Brakuje produktu? Zapytaj o dostępność

Gratisy do zamówień:

Naklejka MB

od: 40,00 zł

Naklejka MB
Dostawa za darmo!

od: 500,00 zł

Koszulka MB Originals

od: 800,00 zł

Koszulka MB Originals

HJC Rpha 90

HJC to koreański gigant specjalizujący się w produkcji kasków motocyklowych. Sprzedaje ich najwięcej na całym świecie, a do sklepów trafił właśnie najnowszy model serii RPHA, model oznaczony cyfrą 90. 

RPHA 

Opowieść o tym kasku trzeba zacząć od technologii. RPHA na najwyższa linia modelowa HJC, która ma śmiało konkurować z kaskami segmentu premium, oferując równie dobre rozwiązania w bardziej atrakcyjnej cenie. Technologia, którą HJC kusi i przyciąga zaczyna się już od skorupy - którą wykonano podobnie jak w przypadku sportowego RPHA 11 w technologi PIM+. Do jej budowy wykorzystano pięć odpornych materiałów, które tworzą sześć warstw; są to kolejno: Włókno szklane; włókno organiczne; włókno węglowe; hybryda włókna szklanego i węglowego; włókno aramidowe; włókno szklane. 

Jak widzicie, jest to solidna podstawa która chroni naszą głowę. W dodatku kask waży 1450g (+/- 50), a w świecie szczękowców jest to bardzo dobry wynik. 


Szczękowiec

Patrząc na ten kask nie widzimy w nim niczego nadzwyczajnego. W zasadzie wyglądem bardzo mocno przypomina swojego sportowo-turystycznego brata RPHA 70, jednak "magia" ukryta jest pod czerwonym przyciskiem na brodzie. Jest on nieco schowany, więc totalnie nie rzuca się w oczy - nie trąbi "hej, jestem kaskiem szczękowym". Jednocześnie jest ulokowany w taki sposób, że intuicyjnie wiemy gdzie jest, więc łatwo i szybko otwieramy naszą szczękę. 

Jedno pociągnięcie dłoni i z kasku integralnego (spokojnie klasy sport-touring) przekształcamy nasz garnek w kask otwarty. Obsługa szczęki jest prosta, łatwa i intuicyjna. Nie jest to hipernowoczesne rozwiązanie z chowaną szczęką do tyłu - jest to standardowe, typowe i oczywiste. 


Zawsze zastanawiałem się po co komu kask szczękowy, skoro podczas jazdy (szybszej) i tak nie ma sensu jechać z podniesioną "przyłbicą". Kask szczękowy doceniłem gdzie indziej, to ultra wygodne i przyjemne rozwiązanie szczególnie w mieście i podróży. Wchodzisz do sklepu, podnosisz szczękę i kupujesz to co potrzebujesz. To samo na stacji benzynowej, a nawet w toalecie na autostradzie. Na upartego to i do kina można by w tym kasku iść :) 


Przyjemnie i spokojnie 

HJC postanowiło wyprodukować najcichszy kask szczękowy na rynku. Niestety nie mamy oficjalnych danych, na temat głośności panującej w środku kasku, jednak z naszego doświadczenia wygląda to tak - jeżeli myślicie, że podczas jazdy autostradowej będzie w nim tak samo cicho jak w najnowszym Audi A8, to niestety rozczarujecie się. Jednak w porównaniu do kasków sportowych czy też zwykłych integralnych, w RPHA90 jest zdecydowanie ciszej i spokojniej. Na ograniczenie hałasu ma wpływ zarówno specjalne uszczelnienie szyby, cichsza wentylacja a także wyściółka kasku (z dodatkowymi "ochraniaczami słuchu" w zestawie) z szerszym kołnierzem. 

Turystycznie 

Kask wyposażony jest w blednę - dużą, długą i ciemną. Obsługuje się ją suwakiem po prawej stronie kasku - system jest prosty i intuicyjny, jednak jak na mój gust suwak mógłby chodzić zdecydowanie lżej. Wiele osób ucieszy także fakt, że kask posiada micrometryczne zapięcie ze stali nierdzewnej. To łatwe w użyciu i wytrzymałe zapięcie. 

Za wentylację odpowiadają dwa duże suwaki z przodu (na szczęce i nad wizjerem) oraz wylot gorącego powietrza z tyłu (także regulowany). Wentylacja jest zdecydowanie bardziej spokojna niż w przypadku sportowych odmian RPHA, i wyraźnie czuć będziemy otwarcie głównie górnych wlotów powietrza. Rozumiem, że "cichość" wentylacji jest tutaj głównym atutem i w zasadzie ciężko jest się przyczepić, że ona nie działa - bo działa. Natomiast osobiście preferuje bardziej wydajną wentylację nawet kosztem hałasu. 


Podsumowanie 

Czy poleciłbym ten kask? Tak, od początku sezonu zrobiłem nim ponad 3000 km na różnych motocyklach - zarówno na turystycznym H-D Sport Glide, Super Tenere, ostrym nakedzie w postaci KTM'a 1290 Super Duke R jak i niewielkich miejskich motocyklach. Polubiłem ten kask za wygodę, komfort ale przede wszystkim ogromną użyteczność. Myślę, że jest to jeden z lepszych kasków tego typu na rynku. 

Opinie o Kask HJC RPHA 90

Średnia Ocena: 5.0/5 Liczba Głosów: 1

Ocena: 5/5 | Autor: Dev | Motocykl: Yamaha MT-09 Tracer 2015
Bardzo solidnie wykonany kask.
Mocna skorupa, dobre wyciszenie i fajna wyściółka.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Dane techniczne

Skorupa
Włókno szklane
Blenda
Tak
Typ kasku
Szczękowy
Wnętrze
Antybakteryjna wyściółka MultiCool nie zwiera żadnych twardych elementów, dzięki czemu kask jest niezwykle wygodny
Zapięcie
Microlock
Wentylacja
Górny wlot powietrza współpracujący z wylotami tylnymi, łapiący maksymalnie dużo powietrza. Odmieniona wyściółka kasku zawiera specjalnie zaprojektowane kanały rozprowadzające chłodzące powietrze po wnętrzu kasku
Wizjer
Wielopunktowy system blokowania szyby pozwala na dodatkowe domknięcie dla pełnego zabezpieczenia
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Tak
Przeznaczenie
Turystyczne ● Miasto ● Szosa
Dodatkowe funkcje
Powleczona antifogiem blenda SMOKE
Waga
1450 g
Pinlock
W zestawie
Przystosowany do okularów
Tak

Informacje o producencie - HJC

HJC to jeden z największy producentów kasków na świecie, produkując wszystkie najpopularniejsze rodzaje kasków w różnych przedziałach cenowych. HJC specjalizuje się w produkcji kasków motocyklowych od 1971 roku i jako jeden z nielicznych producentów kasków posiada własny tunel aerodynamiczny, wykorzystywany przy projektowaniu kasków. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary kasków HJC - seria RPHA, FG-Jet, FG-17

RozmiarGłowa (cm)
XS54 – 55
S55 – 56
M57 – 58
L58 – 59
XL60 – 61
2XL62 – 63
3XL64 – 65

Nie ten rozmiar? Wymienimy!

W razie nie trafienia rozmiaru - nie ma problemu, od ręki wymieniamy na inny :)

Wystarczy, że odeślesz nam produkt a my bierzemy na siebie drugiego kuriera z odpowiednim już rozmiarem.

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!