Kask Arai Renegade V

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: ?/5

Ilość opinii: 0

Sklep

Wybierz:

Zobacz tabele rozmiarów

Cena: 2 564,05

Planowana wysyłka: 24h
Dostawa od: 0 zł

Brakuje produktu? Zapytaj o dostępność

Gratisy do zamówień:

Naklejka MB

od: 40,00 zł

Naklejka MB
Dostawa za darmo!

od: 500,00 zł

Koszulka MB Originals

od: 800,00 zł

Koszulka MB Originals

Arai Renegade V

Ten model został stworzony przez Arai na motocykle typu naked oraz power cruiser. Ba, nawet jest tutaj mowa o współpracy z Harley-Davidsonem. To idealnie wjeżdża w moje motocyklowe zainteresowania, więc tak - musiałem w nim pojeździć! 

R75

Skorupę modelu Renegade V zaprojektowano zgodnie z ideą R75. Co to oznacza? W wyniku wieloletnich testów, Arai zoptymalizował kształt swoich kasków tak, by nie tylko nie pochłaniały energii uderzenia, ale jak najlepiej ją odbijały i rozpraszały. Kask ma się przesuwać po przeszkodzie, a nie na niej zatrzymywać. Dlatego poza kształtem najważniejszy jest materiał z którego została zrobiona skorupa. SFL - Super Fabric Laminate, który jest o 30% mocniejszy niż zwykłe włókno szklane. Do tego skorupa jest gruba, a w środku mamy kilku warstwowy eps. Tak to wszystko waży. Ale jest dokładnie tak samo jak w wypadkach samochodowych. Co wyjdzie z wypadku lepiej, ciężki suv czy lekki, plastikowy wóz sportowy?


Inny niż reszta 

Jednak kiedy patrzymy na ten kask - widzimy lekkie przetłoczenia. Widać tutaj delikatny nacisk na to, aby zerwać ze stereotypowym wyglądem japońskich kasków. Te odstępstwa są na tyle niewielkie, aby w pełni zachować idee R75, jednak na tyle widoczne, że fajnie podkreślają charakter tego kasku.

Wiatr

Aerodynamika jest powiązana z wyglądem skorupy. Są kaski, typowo sportowe które podczas jazdy na wprost są zwyczajnie lepsze. Ale dzięki okrągłej skorupie i minimalnym spoilerom, renegade v jest dobry zarówno podczas jazdy wprost jak i w przypadku bocznych podmuchów wiatrów. Mamy więc idealny kompromis, a biorąc pod uwagę do jakich motocykli został on stworzony - jest po prostu dobrze.


Zupełnie nowy system wentylacji

Zobaczcie na szczękę. Od razu widać totalnie nowy system wentylacji. Jest on obsługiwany dwoma suwakami w środku. Oprócz tego mamy wentylację w górnej części kasku oraz typową dla Arai - w szybie. Z tyłu pod spoilerem, mamy także regulowany otwór wentylacyjny, oraz cztery mniejsze boczne z dołu kasku.

Otwieranie wlotów jest wyraźnie odczuwalne, zarówno fizycznie (czując podmuchy świeżego powietrza) jak i akustycznie (wręcz słyszymy świst wlatującego powietrza). Wentylacja nie jest aż tak drastyczna jak w poprzedniku (model Rebel) natomiast ciężko powiedzieć aby była zbyt słaba. Moim zdaniem udało się ją dobrze wypośrodkować. Mamy sporo otworów wentylacyjnych i możemy sami dopasować poziom wentylacji do swoich potrzeb. Jest tylko jeden mały minus....

Obsługiwanie wentylacji na szczęce jest mało komfortowe i zwyczajnie upierdliwe. Ok, jak już musiało to być od wewnątrz czego i tak nie lubię, to mogli po prostu dać jeden większy suwak. A tutaj każdy otwór reguluje się osobno i to małymi suwaczkami.


Komfort

System FFS (Free Flow System) umożliwia przepływ powietrza pod kaskiem, zmniejszając szum wiatru i turbulencje oraz poprawiając odprowadzanie gorącego powietrza na zewnątrz. Bardzo nisko osadzony środek ciężkości kasku zapewnia odpowiednią stabilność skorupy podczas dużych prędkości. Niby kask waży swoje, a na głowie tego absolutnie nie czuć. 

Model Renegade V wyposażono w system FCS (Facial Contur System), który stabilizuje kask na kościach żuchwy, ograniczając ucisk na policzkach, dzięki czemu można swobodnie używać zestawu interkom. Wygodne kieszenie na głośniki umieszczono w poduszkach policzkowych.

Wyściółka kasku i jej wyprofilowanie to magia. Niby każdy ma inną głową, ale ten kask Japończycy chyba robili typowo dla mnie. Niby taki zwyczajny, niepozorny a wygodniejszy niż łóżko w domu. 


VAS

Wizjer kasku zintegrowany jest z wlotami powietrza, posiada funkcję blokady oraz rozszczelnienia przeniesione z kasków Formuły 1. Trzeba się do niego przyzwyczaić, ale kiedy już to zrobisz - polubisz go. Dodatkowo wizjer jest sprawdzany podczas testów penetracyjnych, możesz więc być spokojny, że nawet podczas wypadku zostanie na swoim miejscu i będzie Cię chronił. 

Jeśli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa swoich klientów, Arai nie uznaje kompromisów. Każdy kask marki jest produkowany ręcznie w Japonii i przechodzi przez rygorystyczną kontrolę jakości w pięciu działach. Standardy bezpieczeństwa, jakie muszą spełnić kaski Arai znacznie przekraczają te, uznawane za wystarczające do uzyskania wymaganych prawem certyfikatów. Możemy więc mieć pewność, że wybierając kask tej japońskiej marki zapewniamy sobie najwyższej jakości ochronę.

Opinie o Kask Arai Renegade V

Średnia Ocena: ?/5 Liczba Głosów: 0

rozwiń

Dane techniczne

Skorupa
Włókno szklane
Blenda
Nie
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
wyjmowane, nadające się do prania wnętrze
Zapięcie
DD
Wentylacja
otwory wylotowe zintegrowane z dyfuzorem poprawiającym opływ powietrza wokół kasku oraz zmniejszającym turbulencje i hałas
Wizjer
integrowany z wlotami powietrza wizjer (Pinlock), wykonany z materiałów odpornych na zarysowania i odkształcenia, dostępny w kilku wariantach kolorów
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Szosa ● Chopper/Cruiser
Dodatkowe funkcje
Super Fabric Laminate z włókien szklanych
Waga
1500 g
Pinlock
W zestawie
Przystosowany do okularów
Tak

Informacje o producencie - Arai

Arai to Japoński producent kasków motocyklowych z wieloletnią tradycją, wyróżniający się na tle konkurencji przede wszystkim rygorystycznym podejściem do spraw bezpieczeństwa. 

Bezpieczeństwo zawsze stanowi najważniejszy punkt odniesienia przy projektowaniu kasków. Może ucierpieć na tym wygląd kasku (brak krzykliwych przetłoczeń), czasem i komfort (brak blendy wewnątrz), w końcu portfel (technologia musi kosztować) ale głowa bikera nie.

Japoński producent nie ma w swojej ofercie kasków innych niż wykonanych z kompozytów włókna szklanego, próżno tutaj szukać tanich plastikowych wersji RX-7GP. Nawet najtańsza skorupa jest wykonana z kompozytów włókna szklanego.

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Uniwersalne Kasków

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51 - 52
XS 53 - 54
S 55 - 56
M 57 - 58
L 59 - 60
XL 61 - 62
2XL 63 - 64
3XL 65 - 66
Nie ten rozmiar? Wymienimy!

W razie nie trafienia rozmiaru - nie ma problemu, od ręki wymieniamy na inny :)

Wystarczy, że odeślesz nam produkt a my bierzemy na siebie drugiego kuriera z odpowiednim już rozmiarem.

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności