Arai Rebel

Arai Rebel został oparty na skorupie modelu Quantum - z przeprojektowaną wentylacją przystosowaną do mocarnych nakedów. Ponoć Rebel nie boi się żadnych wyzwań - sprawdziliśmy na własnej skórze jak się jeździ w jednych z najlepszych kasków na świecie. 

Ignoruj Trendy

Arai od dawna jest marką, której zarzuca się zbyt konserwatywny wygląd i zwyczajnie mało interesującą grafikę kasków. Jak wiadomo - bezpieczeństwo to podstawa, ale większość rzeczy kupujemy oczami. Nam udało się dorwać jedno z ciekawszych malowań, ale umówmy się - Arai nie jest szczytem motocyklowej mody. On nigdy nawet nie stał blisko schodów prowadzących na ten szczyt - więc kupując Araia nie będzie trendy. Te kaski, kupują wyłącznie osoby które wybierają przede wszystkim bezpieczeństwo. I są w stanie za nie solidnie zapłacić. 

Legendarna jakość

Podczas procesu produkcji - kask jest sprawdzany aż 5-krotnie, a odpowiedzialny na to inżynier, podpisuje się wewnątrz kasku. To pokazuje przywiązanie Japończyków do jakości i ich legendarny honor, ponieważ podpis takiego inżyniera świadczy o tym, że jest on absolutnie pewny wytrzymałości danego kasku. 

Arai jako jeden z nie licznych producentów kasków na świecie, sprawdza także wytrzymałość skorup na penetrację. Japończycy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ulica to nie laboratorium - sprawdza więc także wytrzymałość na uderzenia ostrymi przedmiotem. Dotyczy to nie tylko skorupy, ale także wizjera kasku - szyba jest bardzo elastyczna a przy tym odporna na uderzenia np. ostrych kamieni przy dużej prędkości. Nawet wygląd wizjera jest inny niż w typowych kaskach, jest on mocno, wręcz kwadratowo ścięty na bokach oraz posiada specjalne osłony - aby podczas wypadku, wizjer o nic nie zahaczył. 

Warto wspomnieć także o charakterystycznych dla Araia wlotach powietrza w szybkie kasku - takie rozwiązanie stosują tylko Japończycy. 

Dlaczego? Wszystko po to, aby jak najlepiej zabezpieczyć front naszej głowy - bo właśnie czołem, najczęściej uderzamy podczas wypadku. Nie ma więcej szans na to, abyśmy znaleźli tutaj jakieś wloty powietrza, które osłabiły by to miejsce. 

Wentylacja

Rebel posiada 5 wlotów wentylacyjnych oraz 6 wylotów gorącego powietrza. To co robi największą robotę to wentylacja na szczęce - mechanizm niezwykle prosty i skuteczny. Kieruje on ogromną masę powietrza na nasz wizjer i szczękę. Przy maksymalnym otworzeniu czujemy się jak w kasku otwartym - i to dosłownie.

Nigdy wcześniej nie czułem takiego przeciągu w kasku integralnym. Przy odrobinie szczęścia, poczujemy jak żwir z drogi jest zasysany przez nasze kanały wentylacyjne.

W górnej części kasku znajdują się 2 wystające wloty powietrza. Odpowiadają one za chłodzenie naszej komory myślowej i są one wykonane z plastiku. Dlaczego? Ponieważ podczas wypadku, mają zwyczajnie odpaść by nasz idealnie jajkowaty kask o nic nie zahaczył i spokojnie wytracał swoją energię. W taki sam sposób ma zachować się tylny spoiler, który wspomaga wyciąganie gorącego powietrza z naszego kasku oraz poprawia aerodynamikę. 

Środek

Jestem okularnikiem, więc środek kasku jest dla mnie istotny. Wkładanie okularów na sztywno, aż trzeszczą oprawki nie jest moim ulubionym zajęciem - w Rebelu nie stanowi to najmniejszego problemu, okulary wchodzą luźno i jeździło się dobrze, więc możemy obalić mit o braku wygody dla okularników. Kask przejechał z nami już 5 000 km, czyli tyle - ile przeciętny polak robi w ciągu sezonu. Wyściółka do tej pory się nie rozeszła i myślę, że taki stan zachowa się jeszcze przez długi czas.

Jeżeli chodzi o wady

Generalnie Arai jest na tyle dopracowanym i drogim kaskiem, że Japończycy nie zostawili sobie zbyt wiele miejsca na błędy. Rebel dumnie nosi napis - Made in Japan z tyłu skorupy.

Rzeczy, z którymi ja musiałem się na początku zmierzyć - to np. dociskanie szyby. Samo zamknięcie wizjera, jeszcze nie oznacza, że jest on w pełni zamknięty i nadal wpuszczał on do środka sporo wiatru co mnie dziwiło, bo miałem zamknięte wszystkie kanały wentylacyjne. Dopiero zamknięcie szyby uchwytem po lewej stronie - blokuje wizjer i odcina wiatr.

Jak dla mnie, fajnie aby kolejnych wersjach Rebela - pojawiła się także gęstsza siatka w szczękowym wlocie powietrza. Ponieważ ten otwór wentylacyjny jest głośny, brutalny i niesamowicie skuteczny - to prócz ogromnej ilości powietrza wpuszcza do środka także pewne drobinki, jak ziarenka piasku. 

 Środek choć jest wygodny, w tej kwocie mógłby być trochę bardziej ekstrawagancki - brakuje tutaj tego stylu z górnej półki. Dodatkowo, fajnie gdyby był choć częściowo wykończony skórą w dolnej części. Dlaczego? Ponieważ jeżeli macie tendencje do wkładania rękawic do kasku na postojach, to rzepy rękawic będą wam mechaciły wyściółkę kasku. A szkoda, bo jest ona miękka i przyjemna. Ciężko przyczepić się do czegoś więcej. Jeżeli chodzi o wady.

Cena? No tutaj tanio być nie może, idzie ona w parze z jakością. Za Rebela przyjdzie nam zapłacić minimum 2399zł, zaś cena rośnie wraz z grafiką. Nasz model kosztował 2999 zł. 

Opinie o Arai Rebel

Średnia Ocena: 4.4/5 Liczba Głosów: 7

Ocena: 4/5 | Autor: DeV | Motocykl: Suzuki GSX-R 750 k4 (2004 - 2005)
Super wentylacja, świetna skorupa - natomiast na pewno nie należy do cichych kasków.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
2016-07-07 14:09:03 | Autor: Gość
Kolego, ciężko się spodziewać po kasku, który jest "super wentylowany" żeby był cichy...
Ocena: 5/5 | Autor: Mów mi Vale ;) | Motocykl: Honda CBR 600F4 (1998 - 2000)
Arai pokazuje że proste do bólu rozwiązania są najlepsze. Zaawansowana technologia jest tam gdzie powinna bez zbędnego kombinowania i kuszenia klienta błyskotkami
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: paOc | Motocykl: Aprilia RSV4
Kaski Araia są rewelacyjne niestety za fajna grafikę trzeba dużo dopłacić.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Tomek | Motocykl: Yamaha MT-07
Fajny kask dobrze wentylowany ale za to Bardzo gośny!
Niestety ale mój chyba poleci na reklamacje- nie wiadomo czemu i którędy ale przy wiekszych prędkościach czuje delikatną strugę powietrza która wpada mi w lewe ucho, wynikiem czego jest dziwne uczucie w gorąca głęboko w uchu, dodam ze nie ma żadnego ucisku na ucho.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2016-10-25 03:19:54 | Autor: Hubert | Motocykl: xsr700
Podobnie jak kolega Tomek, przy predkosciach powyzej 60km/h, mimo pelnego zamkniecia, takze czuje strozke powietrza ale na wysokosci brwi. Przy 80-90km/h w trasie i 5 stopniach bylo to troche denerwujace, w ziazku z czym, zalepilem tasma te male otworki wentylacyjne w szybie (teraz na jesien, w lecie nie bylo problemu) I zawirowania w 50% ustapily, teraz da sie zyc :-) W lecie natomiast kask wentylowal swietnie, wiec chyba cos za cos... Generalnie polecam
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Cześć, fajny materiał, świetny kask. Jednak zastanawiają mnie różnice w wynikach testów kasków. W interesie sharp nie jest promowanie jednej marki nad inną. Tak więc skąd mamy takie różnice i słabe oceny kasków arai? Możecie się odnieść do oceny na konkretnym przykładzie dwóch skrajnie cenowo produktów, czyli prezentowanego arai rebel który otrzymał 3/5 gwiazdek, a wyjątkowo tanim kaskiem nitro akido ocenianym na 5/5? Grafika pokazująca wynik testu uderzenia jest w tym przypadku dość interesująca.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-07-15 18:39:23 | Autor: luk
Bo testy sharpa to gówno :) Gdyby ten sam test zrobić przy większej prędkości np. 60km/h rezultat byłby zupełnie innny
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Dobra recenzja, świetny kask : ) Będzie mój w następnym sezonie :P
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Dane techniczne

Skorupa
Włókno szklane
Blenda
Nie
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
wyjmowane, nadające się do prania wnętrze
Zapięcie
DD
Wentylacja
otwory wylotowe zintegrowane z dyfuzorem poprawiającym opływ powietrza wokół kasku oraz zmniejszającym turbulencje i hałas
Wizjer
integrowany z wlotami powietrza wizjer Anti-Fog (Pinlock), wykonany z materiałów odpornych na zarysowania i odkształcenia, dostępny w kilku wariantach kolorów
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Dodatkowe funkcje
Super Fabric Laminate z włókien szklanych
Waga
1500 g
Pinlock
W zestawie
Przystosowany do okularów
Tak
Materiał zewnętrzny
Włókno szklane

Informacje o producencie - Arai

Arai to Japoński producent kasków motocyklowych z wieloletnią tradycją, wyróżniający się na tle konkurencji przede wszystkim rygorystycznym podejściem do spraw bezpieczeństwa. 

Bezpieczeństwo zawsze stanowi najważniejszy punkt odniesienia przy projektowaniu kasków. Może ucierpieć na tym wygląd kasku (brak krzykliwych przetłoczeń), czasem i komfort (brak blendy wewnątrz), w końcu portfel (technologia musi kosztować) ale głowa bikera nie.

Japoński producent nie ma w swojej ofercie kasków innych niż wykonanych z kompozytów włókna szklanego, próżno tutaj szukać tanich plastikowych wersji RX-7GP. Nawet najtańsza skorupa jest wykonana z kompozytów włókna szklanego.

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Uniwersalne Kasków

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51 - 52
XS 53 - 54
S 55 - 56
M 57 - 58
L 59 - 60
XL 61 - 62
2XL 63 - 64
3XL 65 - 66
Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności