Buty Alpinestars SMX plus

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 5/5

Ilość opinii: 4

Alpinestars SMX PLUS

SMX'y Plus wygląda tak jak powinny wyglądać sportowe buty motocyklowe - bajerancko. Ok - najważniejszą cechą sportowych papci jest ich poziom bezpieczeństwa, ale nie okłamujmy się - jeżeli płacimy za nie worek pieniędzy, to chcemy aby wyglądały jakby kosztowały ten worek pieniędzy, a SMXy zdecydowanie tak wyglądają!

Nasza wersja to mix kolorów białego z czarnym oraz jaskrawe dodatki fluo - Włosi doskonale wiedzą w jakich proporcjach mieszać kolory, bo buty od razu przyciągają wzrok. Wielkie gwieździste logo na ochraniaczu golenia także robi swoje, a pod nim mamy napis SMXplus, jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości jaką mamy wersję.

Kevlarowa Skarpeta

SM-X Plus to rozwinięcie serii dobrze znanych sportowych butów Alpinestars - tutaj po prostu za dodatkową kasę dostajemy dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę. Buty oczywiście posiadają pełen certyfikat CE, wymienne slidery, wymienny ochraniacz pięty (to akurat ciekawa sprawa) oraz ochraniacz kostki i goleni.

To co oferuje nam dodatkowo to świetny system stabilizacji kostki (Multi-Link-Constrol-System) - but jest więc odpowiednio sztywny, i kostka nam się nie obróci - a uwierzcie, nie chcielibyście doświadczyć takiego urazu. Zawias dobrze pracuje, i pozwala na swobodne chodzenie (może nie bieganie, ale połazić po torze i okolicy się da).

W środku mamy specjalną skarpetkę, wiązaną w bardzo szybki i prosty sposób - jednym pociągnięciem dłoni. Co ciekawe - jak podaje producent, mamy tam użyty kevlar... kevlarowa skarpeta, fajnie nie?

W bucie poprawiono także zamki, sposób ich działania oraz dodano regulację przy ochraniaczu golenia - przez co możemy but zamknąć jeszcze ciaśniej, lub lżej aby wszedł do jego środka kombinezon. Super sprawa z tą regulacją, szkoda tylko, że pasek nie został wykonany z metalu, ponieważ podczas zapinania trzeba go pilnować, aby nie wyginął się na boki. Metal zdecydowanie przyspieszyłby ten proces.

No to latamy

Zakładamy buciory i lecimy - gdzie? Najpierw na tor, później trasa i miasto. Nie odmówiliśmy sobie także małego spacerku, w końcu to buciory. Pierwsze wrażenie jest trochę dziwne, podeszwa jest wąska i wysoka - but łatwo się zakłada i dobrze dopasowuje się do stopy. Latając na torze, nie można narzekać na dyskomfort, do tego mamy także spokój psychiczny, bo wiemy o technologii jaka czuwa nad naszymi nogami.

Podczas torowania w upalnym dniu uwydatnia się drugi minus -  wentylacja. Buty posiadają niewielkie wloty powietrza w przedniej części oraz wyloty w okolicach pięty - świeże powietrze dociera więc do naszej stopy, ale to zdecydowanie za mało, abyśmy cały czas odczuwali świeżą bryzę. Ma to też swój plus - gdy złapie nas deszcz, znacznie dłużej zachowamy suche skarpetki.

Po zejściu z motocykla, przypominamy sobie o wąskich podeszwach - jednak po całym dniu w SMX'ach zaczynamy rozumieć ich budowę. Są węższe, niż reszta buta i... to sprawia, że buty są wygodne. Jak na sportowe buty, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że są bardzo przyjemne. Fakt - zawias skrzypi, ale przecież nie bawimy się w podchody.

Wiesz za co płacisz

Tak w skrócie można by podsumować Alpinestars SM-X plus - jest drogo, ale jeżdżąc w tych butach, doskonale zdajesz sobie sprawę na co poszły te ciężko zarobione pieniądze. Dostajesz komfort i wygodę dla nóg, nowoczesne rozwiązania znacznie zwiększające twoje bezpieczeństwo, a także stylowy wygląd i rozpoznawalne logo. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Opinie o Buty Alpinestars SMX plus

Średnia Ocena: 5.0/5 Liczba Głosów: 4

Ocena: 5/5 | Autor: Dave | Motocykl: WR250X
Jeżdżę w nich od października, naprawdę to co mówią o wygodzie jest prawdą, są bardzo ale to bardzo wygodne. Wentylacja na minus, w temperaturze około 25 stopni po godzinie w bucie stopa (lewa) mnie parzy... Białe elementy można podzielić na: śliskie i chropowate. Nie ma opcji żeby zapuścić brudem części śliskie brudem, ale chropowatych ja już nie mogę doczyścić chociaż nigdy nie widziały terenu moje buty. Próbowałem szczotką porządnie szorować i nic. W dodatku brudzi się też na czarno (a może raczej wyciera) od tego paska co zaciska but na łydce. Ogólnie buty fajne, extra wygląd i wygoda, bezpieczeństwo też, wewnętrzna skarpeta mistrzostwo wraz ze sznurówkami, na minus wentylacja i utrzymanie czystości, i po czasie zaczynają skrzypieć jak każde inne buty, pasta pójdzie ale za 2 tyg to samo. Buty warte kupna. Pozdro i LwG
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Krix | Motocykl: Honda CBR 1000 RR Fireblade (2008 - 2012)
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (6)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość | Motocykl: Kawasaki Z750 2009r
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to! Mega wygodne! Polecam
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (6)
rozwiń

Dane techniczne

Wentylacja
Wentylowana strefa pięty i stopy
Elementy odblaskowe
Tak
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Budowa Produktu
Wykonane z wytrzymałej, wysokogatunkowej skóry syntetycznej
Ochraniacze
Certyfikat CE, Ochraniacz kostki, goleni, pięty, palców. Stabilizator kostki (System Multi Link Control)
Dodatkowe funkcje
Szybki system sznurowania wewnętrznej Kevlarowej wkładki
Zapięcie Buta
Zamek + rzep, a także dodatkowa regulacja w strefie goleni
Podeszwa
Niezwykle lekka gumowa podeszwa zapewniające wygodę i ochronę przed uderzeniami od spodu
Dla kobiet
Nie

Informacje o producencie - Alpinestars

Charakterystyczne logo marki jest znane wszystkim właścicielem sportowych maszyn - Alpinestars powstał we Włoszech w 1963 roku. Początkowo firma zajmowała się produkcją butów motocyklowych, a wraz z kolejnymi latami istnienia rozszerzała swoją ofertę. 

Dziś A-Stars to także kurtki motocyklowe, kombinezony skórzane, rękawiczki, spodnie, buty czy ochraniacze. 

Alpinestars to marka od lat obecna w sportach motocyklowych (i nie tylko) co przeniosło się na świetną rozpoznawalność i udany marketing. Przez lata produkty tej firmy były postrzegane jak wzór i najwyższa półka jakościowa. W produktach Alpinestars jeździli m.in: Casey Stoner, Nicky Hayden, Dani Pedrosa, Carlos Checa, Troy Corser, Eugene Laverty, Ben Spies, Nate Adams.

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Butów Alpinestars dla Mężczyzn

Rozmiar Europejski Rozmiar Amerykański
36 3.5
37 4
38 5
39 6
40 6.5
41 7.5
42 8
43 9
44 9.5
45 10.5
46 11.5
47 12
48 12.5
49 13.5
50 14