Kask HJC FG-15

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: ?/5

Ilość opinii: 0

Kask HJC FG-15

Firma HJC to znana i ceniona marka zarówno na świecie jak i w naszym zaścianku. Model FG-15 to średni kask ze średniej półki. „Hajs” w wersji „Draco black” był w moim posiadaniu przez 3 sezony i zaliczył ze mną ślizg, większy wypadek, kilka parkingówek i jest ze mną już jakieś 10 000km.

Czego możecie się spodziewać po tym „garnku”?

Jako pierwsze wymienię jego niewątpliwe zalety, czyli wytrzymałość i wygodę. Kevlarowa skorupa to w zasadzie już standard, jednak w przypadku tego modelu to nie tylko sześć literek w opisie, to ściana odporności, która chroni to co wszyscy mamy najcenniejszego – naszą głowę. Świetna aerodynamika, sprawia, że nawet podczas lotów powyżej 200km/h nie urywa nam makówki, a w prędkościach ok 100 śmiało możemy się porozglądać na boki.

Wizjer:

Szyba jest dość odporna na zarysowania, możemy wpiąć przy pomocy pinlocków drugą szybkę (np. ciemną) a blokada otwarcia, gwarantuje nam, że przy prędkościach torowych szyba nawet nie drgnie – nie mówiąc już o otwarciu a antifog działa bardzo sprawnie – przynajmniej na początku…. Rewelacyjny jest także system montowania szyby, którą wprawne ręce wymontują i zamontują w ciągu paru sekund. Mocowanie jest oczywiście regulowane, na 2 śruby z każdej strony, tak by szyba po zamknięciu, idealnie przylegała do uszczelki.

Środek:

Cała wyściółka jest wypinana, co pozwala nam na jej wypranie i ponowny montaż. Największym jej plusem jest nie ubijanie się z czasem, co w przypadku innych marek, skutecznie powiększa nam rozmiar kasku i powoduje „latanie” na głowie – tutaj tego nie doświadczymy. Dlatego wybierając kask z rodziny HJC należy dobrać go idealnie (przyciasny będzie przyciasny już zawsze – dlatego ja po trzech sezonach wciąż wyglądam jak chomik). Wielokanałowy system wentylacji sprawia, że w gorące dni jazda jest przyjemna albo chociaż znośna. Deflektor czyli tzw. „nosek” świetnie sprawuje się w chłodniejsze dni i odprowadza wydychane ciepłe i wilgotne powietrze w dół, aby szybka nam nie parowała a kurtynka pod spodem kasku przy podbródku dość skutecznie niweluje zawirowania powietrza i wianie w brodę.

Teraz odkryjmy kilka wad:

Generalnie dwie a w zasadzie trzy są najgorsze:

Po pierwsze – głośność, głośność, głośność!!! (To trzeba wykrzyczeć!) Kask jest za głośny, bardzo głośny i zbyt głośny! Podczas jazdy chcemy słyszeć delikatny szum powietrza a nie huk startującego MIGa 29. Choć doszła mnie opinia kilku osób twierdzących, że testy w tunelu aerodynamicznym i konstrukcja skorupy przyczyniły się do wyciszenia tego rasowego sportowego kasku… Może i tak, jeśli wcześniej wsadzimy w uszy stopery albo mamy wadę słuchu.

Po drugie – nie zamykane wloty powietrza. Przez to kask nadaje się jedynie na ciepłe dni i tor. Co prawda można sobie zakleić wloty taśmą, ale [kupujemy kask, jak znany lakier do włosów – „na każdą pogodę”]…

Po trzecie – ciągle i ciągle luzujące się zapięcie, to jest niesamowicie irytujące, gdy przed każdym założeniem, musimy poprawiać pasek. Zapięcie zostało poprawione i na sklepie widziałem już FG-15 z podwójnym DD (i niższy nosek), jednak egzemplarze wcześniejsze i ich posiadacze muszą się z nim mordować co przystanek.

Osobiście te trzy fakty doprowadzały mnie do furii i szewskiej pasji razem wziętych.

Z kolejnych wad jakie często wymieniają użytkownicy to za duży nosek przysłaniający widok – na szczęście ja tego nie doświadczyłem, wręcz przeciwnie, uważam, że nosek świetnie przylega i zbiera nasze chuchanie, ale kilka razy wypiął mi się w najmniej odpowiednich momentach, zarówno podczas jazdy jak i na światłach przy otwartej szybce - zdecydował, że wysiada… Koniec końców zgubiłem go podczas jazdy- gdzieś sobie odfrunął.

Wspominając o wypinanej wyściółce nie mogę przemilczeć faktu, częstego odpinania się policzków podczas zdejmowania kasku. Co do samej skorupy – owszem jest pancerna, ale niestety po szlifie pękła, po drugim popękała tylna lotka. Wentylacja jest owszem niezła, ale przez nie zamykane wloty, czasami nie byłem pewien czy te otwierane mam zamknięte czy nie.

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Opinie o Kask HJC FG-15

Średnia Ocena: ?/5 Liczba Głosów: 0

rozwiń

Dane techniczne

Skorupa
Włókno szklane
Blenda
Nie
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
wypinana wyściółka, deflektor na nos i podbródek
Zapięcie
DD
Wentylacja
Na szybę, policzki, górę
Wizjer
polikarbon + antifog + blokada otwarcia
System komunikacji bezprzewodowej
Nie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Pinlock
Dostępna opcjonalnie

Informacje o producencie - HJC

HJC to jeden z największy producentów kasków na świecie, produkując wszystkie najpopularniejsze rodzaje kasków w różnych przedziałach cenowych. HJC specjalizuje się w produkcji kasków motocyklowych od 1971 roku i jako jeden z nielicznych producentów kasków posiada własny tunel aerodynamiczny, wykorzystywany przy projektowaniu kasków. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Kasków HJC

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51-52
XS 53-54
S 55-56
M 57-58
L 59-60
XL 61-62
2XL 63-64
3XL 65-66
4XL 67-68
5XL 69-70

Rozmiary Kasków HJC dla Młodzieży

Rozmiar Głowa (cm)
S 49-50
M 51-52
L 53-54