Nowy model kasku i picie podczas jazdy na torze? AGV to umożliwi!

Przy okazji rundy MotoGP w San Marino włoskie marki AGV i Dainese zaprezentowały swoje pomysły na bezpieczeństwo motocyklisty. Podczas konferencji "The Future of Protection in Racing" pojawiły się nowości. Bajer, czy rewolucja?

Rewolucja w przypadku AGV to dodanie literki "R" do nazwy swojego sportowego modelu kasku. Mowa tu o rozsławionej przez Valentino Rossiego AGV Pista GP, najwyższym modelu od AGV. Kask wyposażono w lepszą aerodynamikę i lepszą wentylację. W liczbach wygląda to całkiem obiecująco:

  • +15° szersza szyba wizjera
  • 9% większa strefa widzenia
  • -44% obniżony z-lift (siła podnoszenia hełmu spowodowana aerodynamiką)
  • 193% większa strefa wentylowania
  • 48% obniżony HIC (standard określający obrażenia głowy - Head Injury Criterion)
  • 36% mniejsze przeciążenia przenoszone na głowę (compared to the ECE regulation)
  • 71% smaller visor movement area (area devoted to visor movement)
  • 3.3mm cieńśzy wizjer

Kolejne zmiany to pinlock jako standard, przeprojektowanie systemu blokowania wizjera i zmieniony spoiler. Ale powód, dla którego Pista GP R wzbudziła zainteresowanie jest inny. AGV Pista GP R będzie pierwszym kaskiem z fabrycznie zintegrowanym systemem nawodnienia.

Jest to rozwiązanie stosowane w najbardziej wymagających wyścigach motocyklowych. Profesjonalni zawodnicy korzystają z systemów pozwalających uzupełnienie płynów w czasie jazdy - oczywiście ma to na celu oszczędzenie czasu. AGV Pista przenosi tę konfigurację do kasków dla masowego odbiorcy. Żeby móc z niego korzystać trzeba mieć kompatybilny z kaskiem kombinezon Dainese. Worek z wodą znajduje się w kombinezonie i jest połączony kanalikiem z ssakiem umieszczonym przy podbródku wewnątrz kasku..

Nie jest to rewolucja w projektowaniu kasków. Nie jest to nawet innowacja, a raczej marketingowy chwyt, którym AGV chce zbliżyć swój produkt do tego, w jakim startują zawodowcy. Co o tym myślicie?

Sklep MB