Suzuki pracuje nad następcą SV 650 z trubodoładowaniem?

Suzuki pracuje na nowym dwucylindrowym silnikiem. Bardzo możliwe, że trafi on do następców obecnych na rynku modeli Suzuki SV 650, oraz małego V-Stroma. Ale... w przeciwieństwie do obecnych jednostek będą to dwa cylindry w układzie V. ALe to dopiero początek niespodzianek, bo japońskie patenty pokazują jednak coś dużo ciekawszego.

Turbo-Twin?

Suzuki od kilku dobrych lat rozwija plan zastosowania turbodoładowania w swoich motocyklach. Po raz pierwszy pomysł na dwucylindrówkę od Suzuki z turbodoładowaniem debiutował w 2013. W prezentowanym na imprezach motocyklu koncepcyjnym "Recursion" z silnikiem 588 cm³. Dwa lata później zaprezentowano silnik 700 cm³ - XE7. Od tamtego czasu panuje cisza, ale japońskie patenty nie pozostawiają złudzeń.

Koncepcyjny model Recursion został pokazany lata temu. Jaki będzie ciąg dalszy?

Rysunki patentowe pokazują cały motocykl, a także silnik, ramę, kanapę, wahacz, oraz sprężarkę. Patenty mogą być zastrzeżone z myślą o następcach dla modeli SV 650 i V-Strom 650. Nowy model Suzuki z turbodoładowaniem to nadal kwestia kilku kolejnych lat. Póki co zmodyfikowano Suzuki SV 650, żeby dostosować go do norm Euro5. Ale prace rozwojowe Suzuki dają nadzieję na nowe emocjonujące motocykle w tej klasie pojemności.


Silnik V2 od Suzuki dał się poznać jako niezawodny i mocny, ale koszty jego rozwijania widocznie przestały się opłacać. Stąd Suzuki najpewniej zrezygnuje z układu widlastego na rzecz rzędówki. Jest to rozwiązanie, na które od kilku lat przechodzi konkurencja nie tylko z Japonii (BMW i modele F, Aprilia RS 660). Mimo wszystko będziemy tęsknić za starą dobrą V2!