Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Opinie o Suzuki GSF / Bandit 1250S

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.2
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.2
Ocena: 4/5 | Autor: Berm
Zajebisty silnik, można nim pogonić, można jechać od dołu. Potrafi wyrywać ręce. Hamulce wystarczające. Zawieszenie posiada niewielką regulację, ale wystarczającą do utwardzenia przy mojej wadze 75kg. Od święta można nawet wyciągnąć na tor, zejść na kolano, jednak jest to obkupione olbrzymim wysiłkiem ze względu na masę motocykla. Małe techniczne tory są ciężkie, ale jak boli to wiem że żyję. Do wymiany Szyba na wyższą bądź deflektor i mamy maszynę nawet turystyczną.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Marek
Na co dzień jeżdżę DL 1000 w nowej budzie ale miałem okazję przejechać parę tysiączków Bandziorem 1.250. Na równym sunie jak rakieta, przeciskanie między autami bez problemów, winkle to bajka, problemy zaczynają się na nierównym asfalcie ale jak bym miał zastanawiać się nad drugim sprzętem to tylko ten bym brał pod uwagę.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Przemo95
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Cerberus5
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Spalanie: 5.62

Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie Suzuki GSF / Bandit 1250S

Minimalne: 4.72

Średnie: 5.62

Maksymalne: 8.25

Suzuki GSF 1250 Bandit

Bandit 1200 szosował po ulicach przez długich 10 lat i w pełni zasłużył na swoje miano. Majestatyczny silnik, napędzany paliwem i męską dumą pamiętał dokładnie czasy swojego zawadiackiego dziadka, czyli GSX-R'a 1100. Olejak był znany ze swojej ignorancji na takie słowa, jak "awaria", czy "Coś się zepsuło, nie było mnie słychać".

Niestety wszystko co dobre, kiedyś się kończy.

20 letnie życie olejaka dobiegło końca, gdy w Europie zaczęły obowiązywać nowe normy emisji spalin. Suzuki stworzyło więc zupełnie nową - nowoczesną jednostkę napędową, godną pociągnąć legendę dalej. Chłodzenie cieczą, jeszcze więcej mocy i odświeżony wygląd. Bandit był gotów by wyjechać na drogi.

Duży bandzior jest duży. Tutaj spokojnie zmieści się kawał chłopa, a z tyłu nadal będzie sporo miejsca dla pasażerki. Linia motocykla nieznacznie się wyostrzyła. Okrągłe kształty przeszły w ostro zakończone cięcia. Pojawił się elektroniczny wyświetlacz prędkości. Jednak fani klasyki nadal będą usatysfakcjonowani - zegary choć nowocześniejsze, to nadal okrągłe.

Suzuki Bandit - Trenerzy fitness go nienawidzą! Odkrył jeden prosty sposób, jak być żwawym mimo masy 225 kg!

Dla mnie Bandit 1250 w wersji naked, to najładniejsza maszyna z tamtego okresu. Zawsze lubię zawiesić na nim oko, to prawdziwy bandzior z odpowiednim wydziorem.

Nieskończona ilość Nm

Słuszne rozmiary to także odpowiednia masa. 225 kg na sucho - to czuć przy przepychaniu Bandita na parkingu. Trenerzy fitness mogliby się uczyć od Bandita, jak w sekundę zrzucić 50 kilo. Wystarczy dodać gazu. Nieskończona ilość Nm (a dokładnie 108 Nm) wypycha motocykl z ogromną siłą przed siebie.

Wszystko to w szosowym bądź co bądź krążowniku. Mocy mamy zawsze pod dostatkiem, a power który dostajemy już od 3700 obrotów sprawia, że Bandit lekko poproszony chętnie stawia przednie koło w górę. Bez sprzęgła, czyste power wheelie.

By zobrazować charakter motocykla warto podać jedną wymowną wartość - 3,5s. do setki!

15 minut jazdy wystarczy, aby zadomowić się na siodle Suzuki. Pokonywanie zakrętów? Szybkie łuki bandzior pokonuje z dużą, jak na swoje wymiary gracją. To bardzo przyjemna, dynamiczna a przy tym wygodna maszyna. Sam byłem zdziwiony, że te same zakręty, które kilka dni temu pokonywałem na Hondzie CB600F Hornet - Bandzior pokonuje z równą stabilnością i podobną prędkością.

Konkurencja:

Heble

Suzuki nigdy nie było znane z super hebli. Skarżyli się na to właściciele Hayabusy, szaleńcy na G-SXR 1000, nie wspominając już o Bandicie 600 - tam heble są zwyczajnie chu*owe. Jak jest w 1250? Zdecydowanie lepiej! Może nie jest szaleństwo, dodatkowo w naszym egzemplarzu punkt hamowania zaczynał się bardzo późno - ale gdy już zagonimy do pracy 4-tłoczkowe zaciski, Bandit posłusznie zwalnia.

Podsumowanie

Duży bandzior skradł moje serce. Genialny motocykl do latania w lekkie i dłuższe trasy, czy do pośmigania kumplami - wszędzie tam bandyta da sobie radę. Jedynie w zatłoczonym mieście może się zmęczyć. Przepychanie się między samochodami nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy które można robić latem, a parkowanie i zawracanie jest zwyczajnie męczące. Jednak te drobne niedogodności rekompensuje świetny silnik, dobre prowadzenie i bandycka legenda. 1250 to godny następca 1200.

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012) vs Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)

Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)

Kawasaki Z1000 1000 (2004 - 2006) vs Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Kawasaki Z1000 1000 (2004 - 2006)Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Yamaha FJR 1300AS (2006 - 2013) vs Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Yamaha FJR 1300AS (2006 - 2013)Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Kawasaki Z750 (2004 - 2006) vs Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Kawasaki Z750 (2004 - 2006)Suzuki GSF / Bandit 1250S (2007 - 2012)

Dane techniczne Suzuki GSF / Bandit 1250S

Osiągi

Moc max.
98 KM
Max. moment obrotowy
108 Nm
przyspieszenie 0-100km/h
3.5 s
V-max
240.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
20 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
wielotarczowe, mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, średnica 43 mm, skok 130 mm
Tył
pojedynczy amortzator, wahacz aluminiowy, skok 136 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 310 mm, zaciski czterotłoczkowe
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, zacisk jednotłoczkowy
Abs
dostępny opcjonalnie

Silnik

Typ
czterosuwowy
Pojemność skokowa
1255.0 ccm
Średnica × skok tłoka
79 x 64 mm
Stopień sprężania
10,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2130 x 790 x 1225 mm
Rozstaw osi
1485 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
229.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
249 kg
Rama
stalowa rama kołyskowa

Eksploatacja Suzuki GSF / Bandit 1250S

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
180/55ZR17