Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004)

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 27

Opinie o Kawasaki ZX-6R Ninja 636

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Querex
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Szymek
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Piter
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kawałsraki
Wreszcie jak przystało na prawdziwy motocykl sportowy zawieszenie Upside down, dobre heble i silnik stworzony do jeżdzenia na granicach przyzwoitości.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Siwy
Jak to Kawasaki piękne ale z R6 przegrywa
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 6.57

Dodaj
Ilość raportów: 9

Spalanie Kawasaki ZX-6R Ninja 636

Minimalne: 5.54

Średnie: 6.57

Maksymalne: 8.76

Recenzja: Kawasaki Ninja ZX-6R 636 - Zielona Moc!



Dwie części jednego jabłka...

Kawasaki miało trudny orzech do zgryzienia - konkurencja ostro wywindowała poprzeczkę. Yamaha pokazała nowe, niesamowicie wyśrubowane wcielenie R6, zaś Honda zaskoczyła wszystkich nową linią RR. Zieloni musieli dać z siebie wszystko, aby ponownie zaskoczyć świat i stanąć na podium. Postawili więc nie na jedną, ale aż dwie nowe premiery sportowych 600tek! 

Nowe motocykle Kawasaki miały niesamowicie agresywną, owadzią aparycję! To właśnie ten model zapoczątkował "modliszkowy" wizerunek zielonych. 

Model ZX-6RR miał standardowe 599ccm3, pełną regulacje zawieszenia i sprzęgło antyhoppingowe w standardzie. Był to motocykl bliski temu, którego kojarzymy z WSBK. Kawasaki nie kryło, że model RR jest przeznaczony głównie dla osób, chcących ścigać się na torze. Na drogę bowiem przygotował coś zupełnie nowego. 

...w jednej połówce ukryty siedzi robak

ZX-6R 636 - miał dokładnie te same owiewki co model RR, ale jego nieco mniej wysilony silnik został powiększony o 37cm³! I choć taki pomysł Kawasaki zaprezentowało już rok wcześniej (w starej szóstce), to właśnie od tego modelu zaczęła się legenda 636. Silnik generował 118 KM i 64 Nm, przy czym moc maksymalna podczas optymalnej pracy air boxów mogła zwiększyć się do 125 KM. Na tylne koło wędrowało dokładnie 111.4 KM więc strat było niewiele. 

636 zaskoczyło wszystkich swoją żywiołowością i dzikim oddawaniem mocy w wyższych partiach obrotów, jednocześnie praca silnika była bardzo gładka z dołu. Praca wtryskiwaczy nie pozostawiała nic do życzenia, reakcja na gaz jest natychmiastowa, odczuwalna i odbywa się bez szarpnięć. Podczas ostrego przyspieszania towarzyszyć będzie nam charakterystyczny świst, wydobywający się wprost z silnika - tak jakby ten mały zielony potwór miał tam ukryty kompresor. 

Najmniejsze tarcze hamulcowe w klasie

To rzuca się w oczy - ninja miała z przodu dwie tarcze, o średnicy zaledwie 280 mm. Konkurencja starała dobijać się do 300 mm, więc taka różnica może dziwić - jednak wszystko wyjaśnia się podczas pierwszego hamowania. Cztero-tłoczkowe, radialne zaciski hamulcowe są zaskakująco sprawne, a siła hamowania całego układu w żaden sposób nie odbiega od tej, znanej z innych japońskich sportowych 600-tek. 

Więcej sportu

Choć model 636 nazywany był bardziej drogowym, ba - w niektórych broszurkach wręcz miejskim motocyklem sportowym, to pierwsze przejechane kilometry wybitnie ukazują jego charakter. Kierownica jest szeroka i bardzo nisko osadzona, przez co cała nasza pozycja jest aktywna, pochylona do przodu, z szeroko rozstawionymi łokciami. Jeżdżąc ninją czujemy pewność prowadzenia, zawieszenie świetnie współpracuje z motocyklem - a ten, chętnie pochyla się w kolejnych zakrętach wychodząc z nich z dziką radością. Aktywna pozycja sprzyja szybkiej jeździe, jednak z całą pewnością nie można nazwać jej miejską czy wygodną. Choć kręgosłup nie wypadnie nam przez nogawki po przejechaniu 200 km i z całą pewnością da się tym motocyklem wybrać na wakacje - to będą to bardzo sportowe wakacje.

Jak to jest z tą legendą? 

Kawasaki pokazując światu 636 pokazało swoje nowe oblicze. Motocykl o niesamowicie świeżej i agresywnej aparycji w połączeniu z dobrym zawieszeniem i genialnym silnikiem uderzył ostro w rynek. Z całą pewnością jest to jedna z ciekawszych propozycji motocykli sportowych, która wyróżnia się w tłumie. Niestety jak to w życiu bywa, mimo niezbyt wygórowanych cen na rynku wtórnym - wcale nie jest łatwo znaleźć zadbany egzemplarz, jednak jeżeli już Ci się to uda - z całą pewnością poczujesz adrenalinę i satysfakcję na zlotach. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Honda CB 500S (1998 - 2003) vs Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004)

Honda CB 500S (1998 - 2003)Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004)

Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004) vs Triumph Bonneville T120 (2016)

Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004)Triumph Bonneville T120 (2016)

Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004) vs Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja 2016

Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004)Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja 2016

Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004) vs KTM 690 Duke (2015)

Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004)KTM 690 Duke (2015)

Dane techniczne Kawasaki ZX-6R Ninja 636

Osiągi

Moc max.
125.0 KM / 13000 rpm
Max. moment obrotowy
67.0 Nm / 11000 rpm
V-max
262.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Hamulce

Przód
podwójne pływające tarcze, 280 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Silnik

Typ
czterosuwowy, czterocylindorwy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
636.0 ccm
Średnica × skok tłoka
68.0 x 68.0 mm
Stopień sprężania
12.8:1
Układ zasilania
wtryski paliwa, ø38 mm, 4 x Keihin,

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2025 x 720 x 1100 mm
Rozstaw osi
1400 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
161.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
185.0 kg
Rama
rurowa z luminium, typu Diamond

Zawieszenie

Przód
41 mm odwrócony widelec, sprężyny śrubowe , skok 120 mm
Tył
wahacz, amortyzator Bottom-Link Uni-Trak, skok 135 mm

Eksploatacja Kawasaki ZX-6R Ninja 636

Opony

Opona przód
120/65-ZR17
Opona tył
180/55-ZR17
Ciśnienie z przodu
250 kPa (2,5 BAR)
Ciśnienie z tyłu
290 kPa (3.0 BAR)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.4
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch X-Ring EK520MVXL
Długość łańcucha
110 ogniw
Luz łańcucha
30~30

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.6
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?