Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)

Opinie o Honda XRV 750 Africa Twin

Opinia: 4.9/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: AnthemKG
Zakupiona po wielu wieczorach poszukiwań. Zakup zatwierdzony i poparty także przez moją żonę :) z awarii prócz rzeczy eksploatacyjnych nic się nie dzieje. Największą frajdę daje na szutrowych drogach ale i w trasie się sprawdza. Troszkę brakuje choćby samej kontrolki rezerwy :(
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-07-10 23:58:56 | Autor: Xrv 750 2000r
Zgadzam się z przedmowcami co do bezawaryjności jest to kuloodporne moto!!!
rozwiń

Spalanie: 5.70

Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie Honda XRV 750 Africa Twin

Minimalne: 4.84

Średnie: 5.70

Maksymalne: 6.89

Honda Africa Twin

Honda XRV 750 Africa Twin zadebiutowała w 1989 roku na fali popularności rajdu Paryż-Dakar. Nazwa motocykla bezpośrednio odwołuje się do lokalizacji tej kultowej imprezy. Pod koniec lat 90. panował istny szał na punkcie rajdu: marzeniem nas jako dzieciaków była tapeta na ścianę z rajdową ciężarówką. Jednak Africa Twin to zabawka zdecydowanie nie nadająca się dla dzieci.

Jestem Legendą 

Jest to jeden z pierwszych japońskich potworów bezdroży, wyścigowy motocykl przeznaczony do jazdy w ultra ciężkim terenie, takim jak np. pustynia - a przynajmniej tak, reklamowała go Honda. W praktyce marketingowy oddział Hondy odwalił kawał dobrej roboty, sprzedając cywilny produkt na sukcesie dakarowej NXR 750/800.

Bardzo dużo osób oglądając ten słynny rajd, zapragnęło samemu ruszyć na podbój świata, lub chociażby okoliczny bezdroży - a jeżeli to robić, to na najlepszym motocyklu tego typu. W ten sposób nasza Africa Twin sprzedawała się bardzo dobrze.

Jednak, jeżeli nigdy wcześniej nie jeździłeś motocyklem offroadowych, a marzy Ci się podbijanie pustyni - to motocykl zaskoczy Cię już na pobliskiej plaży. Africa twin jest duża i ciężka, a co za tym idzie - widowiskowa i sprawna jazda offroadowa na tym motocyklu wymaga nie lada wprawy.

Za sterami 

Podchodząc do motocykla po raz pierwszy, nie wydaje się nam on tak potężny. Dopiero po na pierwszym rondzie czujemy jego masę i wysokość - to jakbyś kierował małym busem turystycznym, każde pochylenie motocykla na rondzie jest przez nas odczuwalne. Odpowiada za to wysoko położony punkt ciężkości, bo sam motocykl jest lżejszy niż Suzuki Bandit 1200. 

Wysoki motocykl, to także wysoka pozycja za sterami - jadąc Hondą siedzimy naprawdę wysoko i obserwujemy cały teren ponad dachami samochodów. 

V2 - no limits

Silnik to dwucylindrowa jednostka w układzie V, która generuje moc w okolicach 60 KM i podobny moment obrotowy. To sprawia, że motocykl nie jest mistrzem prosty - ale wystarczy do majestatycznego pokonywania kolejnych kilometrów, a odpowiednio poprowadzony moment obrotowy zapewnia zadowalającą elastyczność silnika. Africa Twin zasłynęła przede wszystkim ze swojej trwałości - co doskonale pokazuje nasz egzemplarz. 70.000 KM a silnik chodzi jak szwajcarski zegarek. Skrzynia jest twarda i każdy bieg wchodzi z lekkim oporem, ale zawsze precyzyjnie. 

Układ hamulcowy biorąc pod uwagę fakt, że ma już 20 lat i ciężki motocykl do wyhamowania - nie działa rewelacyjnie i na szosie można go nazwać spowalniaczem. Co jednak niespecjalnie powinno dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że jest to motocykl o walorach turystycznych nie sportowych. 

Wygoda 

Africa twin to przede wszystkim wygodna - ten motocykl został zaprojektowany do długich tras. Wprawdzie, nasza wersja została wyposażona w akcesoryjną, większą kanapę i dodatkowy deflektor, jednak to zabiegi dosyć często spotykane i porządne. Ogromna przednia szyba wraz z wspomnianym deflektorem skutecznie radzi sobie z naporem wiatru, wyprostowana pozycja nie męczy placów, a gruba kanapa pośladków. 

Po dakarze

Moda na rajdy w końcu się jednak skończyła: Honda zaprzestała kontynuacji modelu w roku 2003, a parę lat później rajd Paryż-Dakar zmienił lokalizację z frankofońskiej Afryki Zachodniej na pustynie Ameryki Południowej. Legenda Africi Twin odżywa po latach wraz z reaktywacją tego modelu. Nowy motocykl został zapowiedziany w 2015 roku, a producent przedstawił już video z testów i jazdy motocykla.

Dla kogo? 

Przede wszystkim, dla osób które lubią jeździć - które marzą o wyprawach dalszych i bliższych, żeby po prostu zniknąć na parę dni. To kawał (nawet spory) dobrego motocykla, którego kształty na zawsze wpisały się w motocyklową historię. 

Przedstawione dane dotyczą ostatniego modelu - RD07

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003) vs Suzuki DL 1000 V-Strom (2002 - 2008)

Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)Suzuki DL 1000 V-Strom (2002 - 2008)

Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003) vs Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003) vs Honda CBF 1000FA (2010)

Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)Honda CBF 1000FA (2010)

Ducati Scrambler 800 2014 vs Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)

Ducati Scrambler 800 2014Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)

Dane techniczne Honda XRV 750 Africa Twin

Osiągi

Moc max.
62.0 KM / 7500 rpm
Max. moment obrotowy
61.0 Nm / 6000 rpm
V-max
174.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
23.0 L

Silnik

Typ
w układzie widlastym 52o, dwucylindrowy, czterosuwowy, OHC, trzy zawory na cylinder
Pojemność skokowa
742.0 ccm
Średnica × skok tłoka
81.0 x 81.0 mm
Stopień sprężania
9.0:1
Układ zasilania
gaźniki Keihin 33.4 mm (VP50)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
1380 x 905 x 1430 mm
Rozstaw osi
1565 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
205.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
237.0 kg
Rama
stalowa, podwójna kołyskowa rama, rury o przekroju czworokątnym

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, średnica 43.0 mm, skok 220 mm
Tył
aluminiowy wahacz wleczony, amortyzator centralny Pro-Link, skok 210 mm, pełna regulacja

Hamulce

Przód
dwie tarcze hamulcowe 276 mm, dwutłoczkowe pływające zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 256 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Honda XRV 750 Africa Twin

Opony

Opona przód
90/90-21 54S
Opona tył
140/80-17 54S
Ciśnienie z przodu
200 kPa
Ciśnienie z tyłu
200 kPa (250 kPa przy jeździe z pasażerem)
Koło przednie
1,85 x 21
Koło tylne
2,75 x 17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
45
Długość łańcucha
124 ogniwa
Luz łańcucha
35~35

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.0
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!