Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Opinia: 4.4/5

Liczba głosów: 5

Opinie o Suzuki DL 650 V-Strom

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 3.8
Ocena: 4/5 | Autor: Den
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: Jacekb
Całkiem nieźle, ale mogłoby być jeszcze lepiej
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: alaxa
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: AndrewWoj
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: JacekB
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 4.70

Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie Suzuki DL 650 V-Strom

Minimalne: 3.75

Średnie: 4.70

Maksymalne: 6.15

Pozostałe Generacje Modelu

Recenzja: Suzuki DL 650 V-Strom


Wygląd tego motocykla nigdy nie stanowił główne założenie przy jego powstawaniu. Dla kupujących nie ważny był kształt przednich reflektorów czy wygląd tłumika - najważniejszym faktem była użyteczność V-stroma, jego niskie spalanie i kolejne połykane kilometry. 

Vidlasty turystyk

V-Stroma napędza jeden z naszych ulubionych silników - widlasta dwójka wprost z SV650. Jak zachowuje się w odczuwalnie cięższym, większym i przeznaczonym do turystyki motocyklu? My spodziewaliśmy się wibrujących podnóżków i niedostatków mocy (w porównaniu do SV moc spadła o ok 8 KM) - co nas zastało? Zaskakująco dobra kultura pracy i wspaniała elastyczność. Charakter silnika został ugładzony w porównaniu do SV, w dolnym zakresie czujemy znacznie mniej wibracji a DL chętnie przyspiesza już od 2-3 tyś obrotów. 

Dziki galop słabnie przy prędkościach autostradowych, napór wiatru na rozbudowane owiewki, większa masa i mniejsza niż w SV moc robi swoje. DL'a ostatecznie rozbujamy do ok 180 km/h. Jednak z powodzeniem możemy w trasie utrzymywać tempo 100-130km/h. 

Nie takie enduro straszne

Suzuki budowało V-Stroma 650 zgodnie z kanonami szosowych, turystycznych enduro. Siedzimy więc wyprostowani, na wysokim motocyklu chronieni przez wysoką szybą i dysponując solidnym skokiem zawieszenia. Wielkie duże ciężkie enduro to prawdziwe pożeracze kilometrów i otwartej przestrzeni.. no właśnie, otwartej - bo w mieście czują się jak słonie w składziku porcelany. Tak jest przeważnie... bo V-strom mimo swoich nie najmniejszych gabarytów bimba sobie na przynależność klasową - dziarsko wjeżdżając do miasta. 

Jeżeli nie macie bocznych kufrów - to nawet wyprzedzanie w korku nie stanowi większych problemów. Manewrowanie przy niskich prędkościach? Norma - Suzuki łyka to i jedzie dalej. To naprawdę przyjazny sprzęt także w codziennym użytkowaniu - możesz nim nie tylko ruszyć w wakacyjną trasę, ale zwyczajnie co rano dojeżdżać do pracy. 

Lepszy asfalt

V-strom to motocyklowy SUV - uwielbia asfalt, krawężniki i lekki szutr i ubity teren. Jednak zapuszczanie się w mniej znane cywilizacji zakątki może okazać się dla niego dużym wyzwaniem. Owszem - da się, jak się umie to się zawsze da. Ale umówmy się, istnieją motocykle które robią to znacznie lepiej, łatwiej i przyjemniej. 

DL czuje się za to świetnie na asfalcie, odwdzięczając się niskim zużyciem paliwa, dużą trwałością i... przyjemnym pokonywaniem kolejnych zakrętów. 

Dla kogo?

Dla każdego kto chce spróbować turystycznej jazdy i kupić swojego pierwsze enduro. Suzuki zrobiło świetną robotę, tworząc motocykl mega uniwersalny, prosty w prowadzeniu i bardzo trwały. Nie jest on może uwodzicielsko piękny, ale akurat w tym wypadku - można mu to darować. Ofert z używanymi DL'ami znajdziecie w sieci mnóstwo - to dlatego, że ten model Suzuki cieszył się ogromnym wzięciem. Warto jednak pamiętać, że to motocykl który lubi jeździć, więc przebiegi (te faktyczne) będą już dobrze po 50.000km a mimo to, i tak motocykl (zadbany) będzie trzymał swoją cenę. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Ducati Monster 750 (2002 - 2005) vs Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Ducati Monster 750 (2002 - 2005)Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Aprilia RSV 1000 Mile (1998 - 2003) vs Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Aprilia RSV 1000 Mile (1998 - 2003)Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Kawasaki ZX-9R 900 (1996 - 1997) vs Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Kawasaki ZX-9R 900 (1996 - 1997)Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

KTM 690 Supermoto (2007 - 2011) vs Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

KTM 690 Supermoto (2007 - 2011)Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Dane techniczne Suzuki DL 650 V-Strom

Osiągi

Moc max.
66.6 KM / 8800 rpm
Max. moment obrotowy
63.1 Nm / 7600 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
4.2 s
V-max
180 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
22 L

Silnik

Typ
4T, 90-V-twin, DOHC
Pojemność skokowa
645 ccm
Średnica × skok tłoka
81 x 62.6 mm
Stopień sprężania
11.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2290 x 840 x 1390 mm
Rozstaw osi
1555 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
194 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
220 kg
Rama
Aluminiowa

Zawieszenie

Przód
Teleskop, regulacja napięcia wstępnego
Tył
Link type, pełna regulacja

Hamulce

Przód
2 x 310mm, 2 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 260mm, 1 tłoczkowy zacisk
Abs
Opcja

Eksploatacja Suzuki DL 650 V-Strom

Opony

Opona przód
110/80 R19
Opona tył
150/70 R17