Model Husqvarna VITPILEN

Cena od: 10 900 - 40 400 zł

Opis modelu VITPILEN


Motocykle Husqvarna

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1689 roku, początkowo produkowało broń dla szwedzkiej armii. Początki produkcji jednośladów rozpoczęły się w 1903 roku. 17 lat później, Husqvarna założyła własną fabrykę silników, gdzie produkowano silniki czterosuwowe V2 o pojemności 550 ccm, na wzór silników Harley'a Davidsona. 

Motocykle Husqvarna uznanie i rozgłos zdobyły na Mistrzostwach Świata motocross oraz enduro. W latach 60. oraz 70. motocykle tej Szweckiej marki zdobyły 14 Mistrzostw Świata motocross w klasie 125 ccm, 250 ccm i 500 ccm, oraz 24 Mistrzostwa Świata enduro.

W 1987 roku dział motocyklowy Husqvarny został kupiony przez Cagive, a produkcja przeniesiona do Włoszech. W efekcie zaczęto narzekać na trwałość jednostek napędowych. W 2007 roku, markę przejęło BMW, a kilka lat później KTM. 

Dane techniczne VITPILEN

Moc maksymalna
od 75 KM do 75 KM
Pojemność skokowa
od 701 ccm do 701 ccm
Ocena Motobandziorów
od 4.9/5 do 4.9/5
Średnie Spalanie
od 4.84 do 4.84

Rodzina motocykli VITPILEN

Husqvarna VITPILEN 701 (2018)

Lata produkcji: 2018

Moc maksymalna:75 KM

Klasa pojemności:701 cm3

Ocena: 4.9/5

Opinie VITPILEN

Ocena: 5/5 | Autor: Activita | Opinia o Husqvarna VITPILEN 701 (2018)
Super motor. Mam od paru miesięcy i można powiedzieć że zakochałem odkąd na niego wsiadłem. Futurystyczny cafe racer mega zadziorny i hardy uwielbia ścisk ostre zakręty i odkręcanie manety. Idealny do miasta i w wycieczkę poza miasto. Uwielbiam nim jeździć wioskami i w góry. Wcześniej miałem Aprilie RS niestety poważny wypadek spowodowal niechęć następnie Cross tez super ale po drogach miejskich juz ciężko ten jest skrojony na miare!
Ocena: 5/5 | Autor: Biała strzała | Opinia o Husqvarna VITPILEN 701 (2018)
Wygląd dość kontrowersyjny. Na pewno dużo większe wrażenie robi na żywo niż na zdjęciach. Niewiele podobnych motocykli można spotkać na drodze. Silnik bardzo dobry, dynamiczny. Od niskich obrotów mamy dostępny całkiem spory moment obrotowy. Odkręcając do oporu ma się wrażenie, że motocykl wciąż przyspiesza, przez co często przez pomyłkę kręci się silnik do odcinki (ma się wrażenie, że obroty się jeszcze nie kończą). Brzmienie miłe dla ucha, szczególnie na akcesorynym wydechu. Na niskich obrotach szarpie, ale to zrozumiałe biorąc pod uwagę, że to jednostka jedno-cylindrowa. Warto utrzymywać wyższe obroty podczas normalnego użytkowania, daje to większy komfort. Quickshifter w standardzie działa trochę twardo. Trzeba mocno wbić bieg, żeby zapiął się pewnie (kwestia wyczucia). Hamulce brembo w standardzie. Mimo jednej tarczy dają radę. W normalnym użytkowaniu nie potrzeba więcej. Motocykl jest bardzo lekki, prowadzi się trochę jak rower, mimo, że klasa pojemnościowa mówi co innego oraz wybacza dużo błędów. Konstrukcja podwozia wraz z niewielką masą pozwala na rzeczy niedostępne dla motocykli tej klasy np. korekcja zakrętu już w głębszym złożeniu. Siodło jest trochę jak w super moto, ale dość wygodne. Pozycja za kierownicą jest bliższa do motocykla typowo sportowego, więc nie można liczyć na długie i komfortowe podróżowanie. Charakter silnika, łatwość prowadzenia oraz ergonomia namawia użytkownika do złego, co może być dla niektórych osób minusem ;) Motocykl wciąż mówi do użytkownika "odkręć", "przejedź ciasno zakręt". Więc jeśli ktoś szuka motocykla, którym będzie podróżował spokojnie i komfortowo z punktu A do punktu B to nie jest to maszyna dla Ciebie. Ta maszyna służy do zabawy, dynamicznej jazdy, po mniejszym torze. Wygląd odzwierciedla w 100% to jak się tym jeździ. Motocykl rewelacyjnie wyposażony w standardzie jak na tą klasę motocykla. Na pokładzie mamy komponenty premium takie jak hamulce brembo (tył i przód), zawieszenie WP z przodu z możliwością regulacji bez używania kluczy (można zmieniać nastawy ręką), zawieszenie tył również WP, quickshifter (góra i dół), kontrola trakcji (z możliwością wyłączenia), na fabrycznym wydechu nie brzmi jak skuter (a po wymianie na akrapovic brzmi godnie). Części zamienne są łatwo dostępne, niestety ceny nie należą do najniższych.