Spalanie: 3.07
Dodaj
Ilość raportów: 12

Spalanie Keeway RKS 125 2012

Minimalne: 2.35

Średnie: 3.07

Maksymalne: 3.85

Opinie o Keeway RKS 125 2012

Opinia: 4.2/5

Liczba głosów: 24

Silnik: 4.2
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.1
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.3
Ocena: 4/5 | Autor: Damian
Podoba mi się na pewno wygląd, spalanie średnio poniżej 2,5l/100km w MIEŚCIE.
Na pewno wadą jest mała moc silnika, mała prędkość maksymalna, mały gaźnik, tak aby nie można było wycisnąć z niego więcej mocy.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Darek
Posiadam od 2 lat 6,5 tyś km zrobione żadnej awarii, motocykl bardzo dobry w super cenie
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: Damian
Powiem tak. Przejechałem tym motocyklem ponad 3 tys. km w jakieś 1,5 miesiąca. Kupiłem jak miał 1200 km zrobione. robiłem nim także trasy turystyczne po około 600 km, oraz miałem kilka przykrych zdarzeń na drodze (3 wypadki w tym jeden ciężki).
Zacznijmy może od:
1. Wyświetlacza - ładny i przejrzysty, szkoda tylko że w nocy jak się jedzie ciemną drogą to bardzo mocno daje po oczach i nie możemy mieć go w zasięgu wzroku aby nas nie raził.
2. Światła - Lampa przednia słabo świeci. Aby coś zobaczyć to trzeba włączyć światła drogowe, chociaż wtedy nie doświetla bliskich odległości, ponieważ wyłącza światła mijania.
3. Silnik - Pięknie odpala nawet bardzo często bez ssania, jednak chwilę musi pochodzić przed jazdą, bo po prostu zgaśnie bez ssania podczas jazdy.
Silnikowi także brakuje trochę mocy, na 5-tym biegu 90 jeszcze pójdzie, ale więcej z problemem.
4. Skrzynia biegów - Niestety lubi trochę brutalne traktowanie, jak delikatnie zmieniałem biegi to lubi się zawieszać między biegami KAŻDYMI. Problem jest także czasami podczas podczas zrzucania biegów na postoju, lub włączania "1" na starcie, czasami trzeba pomóc ruszeniem motocykla.
5.Opony - Dobrze trzymają się na suchej nawierzchni, mokra nawierzchnia - tragedia (1 szlif przy małej prędkości i 4 biegu) opony bardzo łatwo tracą przyczepność, tak samo jak jest trochę piachu. Tutaj bezspornie przydał by się ABS, którego tutaj brak.
6. Kładzenie się w zakrętach - Dobrze, nawet bardzo, jednak trzeba uważać. Kładzenie się przy skręcie w lewo, bez większych problemów, nóżka się składa w razie czego. W prawo już gorzej. Nóżka się składa, jednak pedał hamulca jest nisko i wadzi przy wchodzeniu w zakręty. Myślałem że to nóżka trze o asfalt, jednak to był pedał, tak mocno tarł, że przekręciło że zerwało przyczepność i zaliczyłem kolejnego szlifa. Pedał hamulca ściera się na zgięciu, ewentualnie zagięciu ulega śruba ograniczająca obój pedału.
7. Odporność na wypadki - Tutaj rewelacja. Za to firmę trzeba pochwalić. Jeśli łapiesz szlifa i kierownica skręcona jest w stronę na którą lecisz, to rączka kierownicy, nóżka i trochę dźwignia (sprzęgła lub hamulca) tylko obrywają. Lakier ani plastiki nie ruszone.
Na spotkaniu motocyklistów jak miałem małego szlifa to powiedzieli że ten motocykl jest stworzony do szlifów :D.
Dodatkowo, dźwignie hamulca i sprzęgła są tak zrobione, że w momencie ich mocnego uderzenia odrywa się tylko mała ich część i dalej można je użytkować.
Nie wiem czy to zrobili jako zabezpieczenie przed ułamaniem klamki, czy jako dodatkowa opcja posiadania takiej "bardziej sportowej" klamki, jednak to jest świetne.
Teraz klamkę sprzęgła dwoma lub trzema palcami naciskam bez problemu i nie wadzi o resztę palców. Genialne.
8. Prowadzenie - Bardzo dobrze. W mieście prowadzi się bardzo dobrze. Jeździ bardzo dobrze między korkami, ponieważ jest wąski. Jest także skrętny. Do miasta bardzo dobry.
9. Komfort z jazdy - Dobry, nawet bardzo. Tyłek nie boli nawet po 6 godzinach jazdy non-stop. Jazda 60-70 km/h w celach zwiedzania to przyjemność. Przy 90 już się męczy.
Droga turystyczna mija szybko i można spokojnie podziwiać widoki.
Polecam omijać drogi ekspresowe i autostrady, ponieważ jadąc nimi czas się dłuży przy 90-100 km/h i motocyklista jak i motocykl się męczy, co widać i słychać.
10. Jazda z plecaczkiem - Pasażer nie narzekał, problemów ze zrywnością także nie ma.
11. Postawa podczas jazdy - Brak zastrzeżeń. Podczas jazdy 60-70 km/h można się wyprostować aby się nie męczyć, a przy większych prędkościach można nawet się położyć na motocyklu, aby wyglądać sportowo :D.
Można nawet usiąść na siedzeniu pasażera, a i tak będzie się trzymać dobrze kierownicę, więc pozycji do siedzenia jest.
12. Wysokość kierującego - Tutaj problem jak zapewne wszystkich 125. Mam 185 cm wzrostu i jestem trochę za wysoki na ten motocykl, polecam osobą, które mają około 170 cm wzrostu.
13. Akcesoria - Tutaj ubogo. Oficjalnie jest tylko możliwość zamontowania kufra centralnego, a przydały by się jeszcze boczne.
Od siebie.
Motocykl bardzo dobry do jazdy w mieście i na krótkie weekendowe wypady wioskami (Szczecin->Szczecinek (nocleg pod namiotem)->Koszalin -> Kołobrzeg -> Nowogard -> Szczecin) po 6 godzin za kierownicą nie stanowi problemu.
Jazda z kufrem centralnym - trasa około 600 km za 80 zł.
To wielka zaleta tego motocykla.
Pozdrawiam i jak ktoś chce pisać w sprawie tego motocykla, czy go zobaczyć to pisać na Facebooka do mnie lub w Szczecinie mnie odwiedzić ;)
https://www.facebook.com/tdx110
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Keeway RKS 125: Włoski design i chińskie pochodzenie

Włoski design w budżetowej klasie 125ccm?

Firma Keeway ma oczywiste azjatyckie pochodzenie - z dużym nastawieniem na eksport. W europie jest obecna od roku 1999, jednak to co dla nas jest najważniejsze to to, że przejęła włoskie Benelli w 2005 roku. Efektem tego zabiegu było zdecydowanie poprawienie wyglądu oraz jakości motocykli. Keeway stawia na proste ale trwałe rozwiązania, które zespaja w całość włoska finezja - a wszystko to w niewygórowanej cenie. 

Keeway RKS wygląda świetnie. I to nie jest przesadzona opinia. Nie jest ekstrawagancki, przybajerowany - jest stonowany i elegancki. Im dłużej go oglądamy, tym większa ilość szczegółów rzuca nam się w oczy. A to świetnie wpasowana tylna lampa, ciekawie wyglądający kokpit czy elegancki korek wlewu paliwa. Niby szczegóły, ale łączą się one w przyjemną całość. RKS nie udaje kogoś kim nie jest - on jest mały, lekki i przyjemny. I to widać.

Żwawy silnik z ciekawym dźwiękiem. 

Jednostka Keewaya nie wyróżnia się niczym szczególnym w tym segmencie. Jest to prosta jednostka jednocylindrowa na gaźniku. Jednak dzięki niskiej masie własnej - RKS okazuje się całkiem żwawym motocyklem. Silnik nie wpada w niepokojące drgania a jego prędkość maksymalna - może wynieść nawet 112 km/h. Przy czym rozsądna prędkość do podróżowania to ok 90-95 km/h. Taką prędkość Keeway spokojnie utrzymuje w trasie nawet w 2 osoby.

Silnik współpracuje z manualną 5 biegową skrzynią, i trzeba przyznać, że jest to wyjątkowo udane połączenie. Biegi wchodzą płynnie, bez zgrzytów. Podczas jazdy nie uświadczyliśmy wypadania biegów, ani problemów z ich wrzucaniem czy zrzucaniem. Sam wyświetlacz biegów, także działa bez zarzutu. Tutaj spory plus. 

To co nas najbardziej zaskoczyło w małym RKS'ie to jego dźwięk. Motocykl już na standardowy wydechu wydaje z siebie przyjemny basowy pomruk. W tym roku przetestowaliśmy kilkanaście nowych i używanych motocykli klasy 125 - i zdecydowanie RKS popisał się najlepszym dźwiękiem na standardowym wydechu. 

Chińska trwałość?

Motocykl nie miał z nami lekko. Najpierw okazało się, że nasza redakcja lubi trzaskać kilometry to dodatkowo nie boi się deszczu. I tutaj wychodzi ogólna wada rynku tanich 125-tek. Kiepskie opony. Podczas deszczu motocykle na tych oponach mocno tracą na stabilności. Więc jeżeli myślicie o użytkowaniu takie sprzętu od wczesnej wiosny po późną jesień - warto wydać jeszcze 450zł na markowe opony, które znacznie poprawioną pewność prowadzenia w różnych warunkach pogodowych. 

Nam udało się na własnej skórze przetestować co dzieje się, gdy chińskie ogumienie odmówi współpracy podczas pokonywania ronda w deszczu. Upadek był szybki, zaskakujący i... tyle. Stratę poniosło jedynie lusterko. Dźwignia zmiany biegów, czy klamka sprzęgła zostały przerysowane ale nie złamane. Takie elementy jak bak, kierownica, lampa czy zadupek - obeszły się bez zniszczeń czy zarysowań. Keeway RKS wykazał się dobrą wytrzymałością i udowodnił, że jego części nie zostały ulepione z twarogu! 

Dane techniczne Keeway RKS 125 2012

Osiągi

Moc max.
11.3 KM
Max. moment obrotowy
9.2 Nm
V-max
108.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
16.0 L

Silnik

Typ
1 cylinder, 4 suw, 2 zawory chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa
124.5 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2040 x 780 x 1070 mm
Rozstaw osi
1260 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
117.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
136.0 kg

Zawieszenie

Przód
Teleskopowe
Tył
amortyzator olejowy

Hamulce

Przód
Pojedyncza tarcza, 240mm
Tył
Bębnowy
Abs
nie

Eksploatacja Keeway RKS 125 2012

Opony

Opona przód
90/90-17
Opona tył
110/80-17

Keeway RKS 125 2012Junak RS 125 PRO (2016)

Junak 123 125 2015Keeway RKS 125 2012

Keeway RKS 125 2012Yamaha YS 125 (2017)

Keeway RKS 125 2012Junak Racer 125 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności