Keeway RKS 125 2012

Opinia: 4.1/5

Liczba głosów: 20

Opinie o Keeway RKS 125 2012

Silnik: 4.1
Hamulce: 3.9
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 4.2
Ocena: 5/5 | Autor: Kamil
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: gg
Spodziewałem się czegoś lepszego!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Keri
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 3.30

Dodaj
Ilość raportów: 9

Spalanie Keeway RKS 125 2012

Minimalne: 2.48

Średnie: 3.30

Maksymalne: 4.20

Recenzja: Keeway RKS 125: Włoski design i chińskie pochodzenie


Włoski design w budżetowej klasie 125ccm?

Firma Keeway ma oczywiste azjatyckie pochodzenie - z dużym nastawieniem na eksport. W europie jest obecna od roku 1999, jednak to co dla nas jest najważniejsze to to, że przejęła włoskie Benelli w 2005 roku. Efektem tego zabiegu było zdecydowanie poprawienie wyglądu oraz jakości motocykli. Keeway stawia na proste ale trwałe rozwiązania, które zespaja w całość włoska finezja - a wszystko to w niewygórowanej cenie. 

Keeway RKS wygląda świetnie. I to nie jest przesadzona opinia. Nie jest ekstrawagancki, przybajerowany - jest stonowany i elegancki. Im dłużej go oglądamy, tym większa ilość szczegółów rzuca nam się w oczy. A to świetnie wpasowana tylna lampa, ciekawie wyglądający kokpit czy elegancki korek wlewu paliwa. Niby szczegóły, ale łączą się one w przyjemną całość. RKS nie udaje kogoś kim nie jest - on jest mały, lekki i przyjemny. I to widać.

Żwawy silnik z ciekawym dźwiękiem. 

Jednostka Keewaya nie wyróżnia się niczym szczególnym w tym segmencie. Jest to prosta jednostka jednocylindrowa na gaźniku. Jednak dzięki niskiej masie własnej - RKS okazuje się całkiem żwawym motocyklem. Silnik nie wpada w niepokojące drgania a jego prędkość maksymalna - może wynieść nawet 112 km/h. Przy czym rozsądna prędkość do podróżowania to ok 90-95 km/h. Taką prędkość Keeway spokojnie utrzymuje w trasie nawet w 2 osoby.

Silnik współpracuje z manualną 5 biegową skrzynią, i trzeba przyznać, że jest to wyjątkowo udane połączenie. Biegi wchodzą płynnie, bez zgrzytów. Podczas jazdy nie uświadczyliśmy wypadania biegów, ani problemów z ich wrzucaniem czy zrzucaniem. Sam wyświetlacz biegów, także działa bez zarzutu. Tutaj spory plus. 

To co nas najbardziej zaskoczyło w małym RKS'ie to jego dźwięk. Motocykl już na standardowy wydechu wydaje z siebie przyjemny basowy pomruk. W tym roku przetestowaliśmy kilkanaście nowych i używanych motocykli klasy 125 - i zdecydowanie RKS popisał się najlepszym dźwiękiem na standardowym wydechu. 

Chińska trwałość?

Motocykl nie miał z nami lekko. Najpierw okazało się, że nasza redakcja lubi trzaskać kilometry to dodatkowo nie boi się deszczu. I tutaj wychodzi ogólna wada rynku tanich 125-tek. Kiepskie opony. Podczas deszczu motocykle na tych oponach mocno tracą na stabilności. Więc jeżeli myślicie o użytkowaniu takie sprzętu od wczesnej wiosny po późną jesień - warto wydać jeszcze 450zł na markowe opony, które znacznie poprawioną pewność prowadzenia w różnych warunkach pogodowych. 

Nam udało się na własnej skórze przetestować co dzieje się, gdy chińskie ogumienie odmówi współpracy podczas pokonywania ronda w deszczu. Upadek był szybki, zaskakujący i... tyle. Stratę poniosło jedynie lusterko. Dźwignia zmiany biegów, czy klamka sprzęgła zostały przerysowane ale nie złamane. Takie elementy jak bak, kierownica, lampa czy zadupek - obeszły się bez zniszczeń czy zarysowań. Keeway RKS wykazał się dobrą wytrzymałością i udowodnił, że jego części nie zostały ulepione z twarogu! 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Keeway RKS 125 2012 vs Aprilia Tuono 125 (2003 - 2005)

Keeway RKS 125 2012Aprilia Tuono 125 (2003 - 2005)

Keeway RKS 125 2012 vs Junak Vintage 125 (2015)

Keeway RKS 125 2012Junak Vintage 125 (2015)

Romet R 125CVT 2015 vs Keeway RKS 125 2012

Romet R 125CVT 2015Keeway RKS 125 2012

Kawasaki KLX 110 (2006 - 2006) vs Keeway RKS 125 2012

Kawasaki KLX 110 (2006 - 2006)Keeway RKS 125 2012

Dane techniczne Keeway RKS 125 2012

Osiągi

Moc max.
11.3 KM
Max. moment obrotowy
9.2 Nm
V-max
108.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
16.0 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2040 x 780 x 1070 mm
Rozstaw osi
1260 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
117.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
136.0 kg

Zawieszenie

Przód
Teleskopowe
Tył
amortyzator olejowy

Hamulce

Przód
Pojedyncza tarcza, 240mm
Tył
Bębnowy
Abs
nie

Silnik

Typ
1 cylinder, 4 suw, 2 zawory chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa
124.5 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Eksploatacja Keeway RKS 125 2012

Opony

Opona przód
90/90-17
Opona tył
110/80-17