"Electric Mototrip - motocyklem elektrycznym dookoła Polski" To pierwszy w Polsce rajd długodystansowy na motocyklach elektrycznych, podczas którego będzie ustanawiany rejestrowany Rekord Polski w tej kategorii.
Idea - sprawdzenie PRAKTYCZNOŚCI motocykla elektrycznego w podróży długodystansowej. - Sprawdzenie CZY motocykle elektryczne TO PRZYSZŁOŚĆ motocyklizmu
Misja - przeprowadzenie OBIEKTYWNEGO, NIEZALEŻNEGO testu motocykli elektrycznych (obecnej generacji) oraz (obecnej) infrastruktury
Wizja - test motocykli elektrycznych poprzez rajd dookoła Polski wzdłuż granicy strefą przygraniczną (tj. pas do 30km od fizycznej granicy)
Cele Projektu
Cel Pierwszy
Ustanowienie pierwszego Rekordu Polski w kategorii motocykli elektrycznych. Nasze wydarzenie będzie miało również charakter historyczny i symboliczny ponieważ robimy to pierwsi w Polsce.
Cel Drugi
Test motocykli elektrycznych, infrastruktury, odzieży i akcesoriów. Zebrane informacje oraz doświadczenia, przekazywane będą przez członków rajdu przez social-media oraz za pomocą mediów publicznych.
Cel Trzeci
Kampania społeczna na temat znaków D23-C oraz D23-B . W 2021 roku wprowadzone zostały nowe znaki drogowe, o których nie było żadnej kampanii informacyjnej. W przypadku pojazdów elektrycznych to bardzo istotne znaki, ponieważ wskazują miejsca ładowania pojazdów elektrycznych.
Cel Czwarty
Pokazanie samej podróży tj. : miejsca turystyczne które odwiedzimy, miejsca historyczne, ciekawostki turystyczne, nasze perypetie, zadania ala Top Gear , nasze zmagania , problemy , emocje itp.
Szczegóły rajdu
Electric Mototrip jest rajdem zamkniętym - Oznacza to, że mamy zamknięte środowisko testowe. Czyli starannie wyselekcjonowani ludzie oraz motocykle a także trasa. W rajdzie bierze udział 10 osób oraz pies. 6 mężczyzn, 4 kobiety oraz pies. Dzięki temu pokażemy, że na motocyklu elektrycznym może jeździć każdy, tj. doświadczony, niedoświadczony, kobiety, mężczyźni, jazda z plecaczkiem czy nawet ze zwierzęciem. Każdy uczestnik ma też inny charakter i poglądy. Dzięki temu pokażemy, że po mimo różnic motocykle elektryczne łączą ludzi. Motocykli w kolumnie będzie jechało maksymalnie 9 , ponieważ na taką ilość zezwala polskie prawo o Ruchu Drogowym bez dodatkowej obstawy.
Podczas rajdu chcemy pokazać różnorodność motocykli elektrycznych. Dlatego pojazdy uczestniczące w rajdzie klasyfikowane są jako:
- turystyczne
- sportowe
- miejskie
Dzięki tak dużej różnorodności jesteśmy w stanie dotrzeć do praktyczne każdego zainteresowanego motocyklami tj. do zwolenników traktowania motocykla jako "relaks-odpoczynek" lub "praca-cel"
Trasa rajdu Electric Mototrip
Założenia trasy rajdu
Głównym założeniem przy planowaniu trasy rajdu Electric Mototrip była "DŁUGOŚĆ WYJAZDOWEGO URLOPU PRZECIĘTNEGO KOWALSKIEGO". Okazuje się, że Polacy najczęściej biorą taki urlop na tydzień i dodają sobie do tego czasu jeszcze dwa dni weekendu poprzedzającego. Łącznie jest to 9 lub 10 dni (jeśli zaczynamy urlop już w piątek popołudniu). Te 10 dni określiło czas naszego rajdu i maksymalny dystans jaki jesteśmy w stanie pokonać tempem turystycznym tj. 70-80km/h .
Start i finisz rajdu
Startujemy z Warszawy i kierujemy się w stronę przejścia granicznego Brześć-Terespol. Następnie, przeciwnie do wskazówek zegara, jedziemy wzdłuż pasa strefy przygranicznej (maksymalnie 30km od ustawowej granicy państwa). Objeżdżamy całą granicę Polski i wracamy do Warszawy. Start odbędzie się 8.07.2023 a zakończy 17.07.2023 w tym samym miejscu czyli pod stadionem PGE Narodowy.
Pojazdy Electric Mototirp
W rajdzie będzie uczestniczyć 9 motocykli jadących w kolumnie. Jest to liczba pojazdów, mogących poruszać się grupą bez zezwolenia wg polskiego Prawa Drogowego. Pojazdy będą ładowane dwa razy dziennie pomiędzy odcinkami rajdu: w godzinach południowych oraz w nocy. Podczas postojów na ładowanie, załoga będzie zbierać, analizować i publikować informacje dotyczące doświadczeń jakie dają pojazdy. Założenie rajdu przewiduje uczestnictwo pojazdów bez jakiejkolwiek specjalnej modyfikacji producenta. Czyli pojazdy, którymi będziemy poruszać się podczas rajdu, będzie można kupić w sieciach dealerskich danego producenta w takiej samej konfiguracji. Dopuszczamy możliwość przewożenia dodatkowego źródła energii (baterii) jeśli dany motocykl ma taką możliwość. (Pamiętajmy o dostępności takiej konfiguracji u dealera).
Zespół Electric Mototirp
Osoby uczestniczące w rajdzie zostały wybrane spośród wielu chętnych. Załogę dobieraliśmy na podstawie doświadczenia w jeździe na motocyklu, rozpoznawalności medialnej oraz pewnych umiejętności technicznych, które pomogą nam przejechać oraz zrelacjonować cały przejazd.
Electric Mototrip jest rajdem zamkniętym, pilotażowym w stylu pierwszego rajdu "Monte Carlo" czy "Paryż Dakar". Jednakże każdy Uczestnik wygrywa, gdyż jest to zarejestrowany przejazd grupowy. Startujemy jako grupa i finiszujemy jako grupa. Każda marka wygrywa, ponieważ o zwycięstwie decyduje samo dojechanie pojazdu do finiszu. Możemy także potraktować Electric Mototrip jako ekspedycję w rodzaju "Camel Trophy".
Lista uczestników rajdu Electric Mototrip
Paweł Sztuk - pomysłodawca
Michał Kozdoj - pomysłodawca, prowadzący narrację techniczną rajdu,
stunter
influencer tik-tok/instagram, prezes grupy Masovian Road Riders
https://www.tiktok.com/@michal_kozi
https://www.instagram.com/michal_kozi/
Mateusz Wojnar - osoba odpowiedzialna za techniczny przebieg
ustanawiania Rekordu Polski.
Patrycja Chodorowska - prowadząca narrację "life-style" rajdu,
współpracuje z Motowizja oraz Ścigacz.pl
influencer instagram
https://www.instagram.com/readyfor_ride/
Ewelina Rebuś - osoba odpowiedzialna za logistykę, zaplecze socjalne
oraz medyczne rajdu.
Jacek Borowski i pies Diego -
influencer instagram/facebook Jack&Dog, osoba medialna
https://www.instagram.com/jack_and_dog/
https://www.facebook.com/JackAndDoog
Katarzyna Kmieciak "Drakula" -
influencer instagram/facebook/youtube
https://www.instagram.com/mow_mi_drakula/
https://www.facebook.com/mowmidrakula
https://www.youtube.com/@DrakulaTV
Dominika Orlik 333 -
mistrzyni enduro, influencer instagram/facebook/youtube
https://www.instagram.com/dominika333orlik/
https://www.facebook.com/dominika333orlik
https://www.youtube.com/@dominika333orlik
Piotr Jarząbek - osoba odpowiedzialna za sprawy techniczne oraz
bezpieczeństwo rajdu
Łukasz Konieczny - instruktor jazdy, osoba odpowiedzialna za ekodriving grupy oraz pomoc techniczną influencerów