Spalanie: 2.73
Dodaj
Ilość raportów: 13

Spalanie Junak M12 125ccm

Minimalne: 2.50

Średnie: 2.73

Maksymalne: 3.13

Opinie o Junak M12 125ccm

Opinia: 4.2/5

Liczba głosów: 21

Silnik: 4.1
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.2
Frajda z jazdy: 4.3
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 4/5 | Autor: Krzysiek
Posiadam M12 od ponad miesiąca. Jest to mój pierwszy motocykl i przyznam, że nie miałem większych trudności aby zacząć się nim poruszać również po Warszawie. Silnik myślę, że pracuje całkiem fajnie jak na 125-kę. Ze świateł ruszam nieco szybciej niż większość aut. Później tak do 90 km/h nie odstaje od ruchu ulicznego. Motor jest wygodny i przyjemnie się prowadzi. Jedyną rzeczą, która mi przeszkadza jest jakiś element, który wpada w niewielki rezonans co jakiś czas. Mam nadzieję, że zlokalizuję to przy najbliższym przeglądzie. No i spalanie - średnio przy dojazdach do pracy ok. 2,4 l.
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (2)
2018-04-27 15:46:20 | Autor: janosik
sprawdź śrubę pod siedzeniem,nie dociska ona podkładki dobrze i wpada ona w rezonans.
Ocena: 4/5 | Autor: Paweł
Moto dobre, wygodne i idealne na dojazd do pracy. Siedzi się na bardzo wygodnie. Silnik mógł by być troszkę mocniejszy, ale bezproblemowo da się na nim utrzymać 90km/h (przy dalekich podróżach jest po prostu dobry). Dzięki elektronicznemu wtryskowi spalanie jest wyjątkowo niskie. Zdecydowanie dobry motocykl za taką cenę.
Skomentuj | Przydatna (9) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Ddd
Po 3000km powiem że jedyny minus to hamulcem nie miałem przez nie złych przygód jednakże trzeba użyć siły by wychować szybko ten motocykl.

Przyjemność z jazdy jest ogromna w każdym terenie czy to szybka droga czy skaliste bezdroża poprostu siedzi się jak na kanapie i podziwia widoki.

Ludzie często się mu przyglądają jak stoi raz nawet obcokrajowcy robili sobie z nim zdjęcia.
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: M&M
Posiadam M12 już dwa lata. Jeżdżę codziennie do pracy (jak pogoda pozwoli to i cały rok), a czasem mały wypad za miasto. Mój rekord to ok. 300km bez uszczerbku na zdrowiu a i 4 litery nie narzekały ;)
Na razie nigdy mnie nie zawiódł (nic nie odpada, nie odkręca się) - wsiadam i jadę.
Kupując nową maszynę i chcąc jeździć w każdych warunkach na pewno trzeba wymienić opony.
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Darek
Junak M12 3500km
Motor wygodny bardzo łatwy w prowadzeniu i mało pali.
Moc silnika wystarczająca na płynne poruszanie się w mieście. Na trasie utrzymanie 100 km/h nie sprawia żadnego problemu i to z dużymi sakwami i szybą ustawioną prawie do pionu.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2020-02-12 18:22:43 | Autor: Orion
Licznikowe 100 km/h które masz w trasie to w rzeczywistości 87 km/h :]
Ocena: 5/5 | Autor: Orion
Zrobiłem nim prawie 6000 km. Zero awarii czy problemów. Motocykl bardzo podatny na modyfikacje. Jedyny minus to trochę mała moc przez co osiągnięcie prędkości 100 km/h wg GPS to prawdziwe wyzwanie.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
2020-02-25 18:49:12 | Autor: Darek
Wymieniłem zębatkę na z14:) teraz vmax 112km/h wg GPS (licznikowe 120) https://imgur.com/a/kvhc2Ph
rozwiń

Junak M12 - Test Cruisera klasy 125ccm

Cruisery to specyficzna grupa motocykli - mają nisko umieszczony środek ciężkości, wysoko poprowadzoną kierownicę i podnóżki znajdujące daleko z przodu, tuż przy przednim kole. Wszystko to jest okraszone masą chromów i bulgotem widlastej dwójki. Co się stanie gdy przeniesiemy ten świat do motocykli klasy 125?

Jak cię widzą, tak cię piszą 

M12 zdecydowanie należy do bardziej udanych motocykli od Junaka. Szeroki rozstaw osi sprawia, że motocykl wizualnie wygląda na całkiem spory. Efekt ten potęguje malowany na czarno, zabudowany silnik. Taki zabieg sprawił, że mimo niewielkiego silnika który siedzi w ramie, nie uświadczymy pustych przestrzeni między bakiem a rzeczoną ramą. Zabieg prosty a istotnie zmienia postrzeganie maszyny. 

Kolejnym fajnym dodatkiem są metalowe (a nie plastikowe!) błotniki, szeroka i mięsista kanapa oraz pięknie ukształtowany zbiornik paliwa. Całość prezentuje się nieźle i rzeczywiście może się podobać. Oto klasyczny Junak, proszę państwa. 

Bez hałasu, ale dzielnie i do przodu

Silnik to jednostka jednocylindrowa, która generuje 10.8 KM. Oznacza to, że z całą pewnością nie będziemy bulgotać silnikiem sąsiadowi rano pod oknem, a niedzielna zastawa nie posypie się z półek. M12 jest cichy sprzętem jednak nie musicie się bać - że będzie brzmiał jak skuter. Nic z tych rzeczy. Silnik po prostu brzmi, jak każda inna 125...

Brak wrażeń akustycznych, jednostka napędowa Junaka zrewanżuje nam całkiem wysoką kulturą pracy (nie parska, nie trzęsie się) i niskim spalaniem. W mieście moc którą dostarcza nam silnik na tyle koło jest w zupełności wystarczająca, bez większych trudności rozpędzamy się - wyprzedzając od czasu do czasu co wolniejszych kierowców samochodów. Mało tego, motocyklem tym świetnie się lawiruje nawet w ciasnych miejscach - więc przeciskanie się w korku, to także mocna strona Junaka. 

Silnik, który jest średnio żywiołowy - ale za to nie męczy ani nas ani motocykla, odwdzięcza się niskim spalaniem. Nam spalał podczas testu średnio 2.8 do 3.1 L paliwa. A to sprawia, że koszt eksploatacji tego pojazdu jest naprawdę niski. 

Jedziemy za miasto!

Junak reklamuje M12 jako motocykl kuszący do dalszych wypraw - m.in. za sprawą miękko zestrojonego zawieszenia. Nas nie trzeba długo namawiać, bierzemy ze sobą plecaczek (a raczej Panią plecaczkową) i ruszamy w trasę! Jednorazowo w ciągu dnia udało nam się pokonać dystans 270 km - wnioski? Junak niespecjalnie rozminął się z prawdą. M12 jest wygodnym motocyklem. Nisko osadzony środek ciężkości, wysunięte do przodu podnóżki, szeroka kierownica i rozluźniona pozycja kierującego - to wszystko ma realny wpływ na nasz komfort. 

Jedyne minusy które zaobserwowaliśmy, to wpadanie silnika w delikatne wibracje przy 80km/h (tylko wtedy - przy 90km/h efekt ten znika) oraz nieco zbyt miękko zestrojone przednie zawieszenie. Na dziurach jest ok, ale podczas szybszej jazdy - każda zmiana w strukturze asfaltu jest wyczuwana na kierownicy (poprzez pływanie teleskopów). 

Jadąc w 2 osoby spokojnie możemy utrzymywać prędkość przelotową na poziomie 90-95km/h co oznacza, że nie musimy bać się tirów. Chociaż samo ich wyprzedzanie trzeba dobrze przemyśleć i mieć odpowiednią ilość miejsca. 

Hamowanie

Hamulce nigdy nie były najmocniejszą stroną cruiserów, tych małych także. Japońska konkurencja nas w tym segmencie nie rozpieszcza, jak będzie z Junakiem? M12 naszym zdaniem nie ma się czego wstydzić, a pomaga mu w tym waga (144kg), która nie jest największa w tym segmencie. Z przodu mamy całkiem sporą, mocno nawiercaną tarcze. Hamowanie przodem działa całkiem dobrze, pod warunkiem że użyjemy sporej siły. Klamkę hamulca trzeba wciskać praktycznie do końca. 

Z tyłu mamy bęben i pomimo dosyć prostej konstrukcji - działa on szybko i sprawnie. Nie mamy co do niego większych zastrzeżeń. Gdy oba układy hamulcowe będą ze sobą współpracować - są w stanie całkiem wydajnie wytracić naszą prędkość. 

Podsumowanie - dla kogo to?

Junak M12 to z całą pewnością motocykl wygodny i dobrze wyglądający. Wykonanie stoi na przyzwoitym poziomie, wprawdzie tu i ówdzie mamy plastik imitujący chrom - jednak jest on dobrze spasowany i nie boimy się, że odpadnie nam po drodze. Sama jednostka napędowa, to także sprawdzona konstrukcja oparta na japońskich silnikach - która spokojnie wykręci ładny wynik. 

Czy warto kupić? Z całą pewnością jest to dobra propozycja, która nieznacznie odbiega od japońskiej konkurencji, mocno konkurując jednak ceną. Jeżeli chcemy mieć motocykl, którym można w bardzo ekonomiczny sposób przemieszczać się codziennie do pracy a w weekend wyjechać poza miasto - warto M12 przyjrzeć się bliżej. 

Dane techniczne Junak M12 125ccm

Osiągi

Moc max.
10.8 KM
V-max
110.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
13.5 L

Silnik

Typ
CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2100 x 875 x 1165 mm
Rozstaw osi
1435 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
128.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
142.0 kg

Zawieszenie

Przód
Teleskopowe

Hamulce

Przód
1 tarcza, dwutłoczkowy zacisk
Tył
Bęben
Abs
nie

Eksploatacja Junak M12 125ccm

Opony

Opona przód
18 cali
Opona tył
15 cali

Junak M12 125ccm (2015)Romet RCR 125 (2016)

Junak 131Junak M12 125ccm (2015)

Romet R 125 (2015 - 2016)Junak M12 125ccm (2015)

Junak M12 125ccm (2015)Junak Vintage 125 (2015)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności