Tak, żyjemy w czasach w których za cenę nowego smartfone'a możemy kupić motocykl i to wcale nie taki najgorszy! W tym materiale pokażemy 5 motocykli, które z powodzeniem możemy kupić za ok 8000zł.
Zobacz: MOTOCYKLE TAŃSZE I FAJNIEJSZE NIŻ NOWY SMARTPHONE! CZ.1
Kawasaki ER6N
MOC: 72 KM i 64 Nm
Na pierwszy ogień idzie miejski naked. Silnik to sprawdzona i dobra jednostka. Mało awaryjna, bez większego apetytu na paliwa, a przy tym sprawnie napędzająca motocykl - choć większość mocy tkwi w górnej partii obrotów, więc nawet mniej doświadczeni motocykliści powinni poradzić sobie z tym motocyklem. Między innymi właśnie dlatego to bardzo popularna maszyna wśród kobiet. Warto sprawdzić stan ramy (jeżeli jest okazja, to także pod bakiem) szczególnie jeżeli motocykl został sprowadzony z wysp - ponieważ ER6 lubiła sobie podrdzewieć jeżeli była trzymana wyłącznie na dworze.
Z budżetem na poziomie 8.000zł możemy szukać albo dopieszczonej pierwszej generacji, lub próbować już wyrwać coś z drugiej generacji bez dodatków.
Zobacz: dane techniczne, spalanie i opinie o Kawasaki ER6 I generacji
Zobacz: dane techniczne, spalanie i opinie o Kawasaki ER6 II generacji
Suzuki Bandit 600/650
MOC: 78 KM i 54 NM
Jeżdżąca legenda! I ten ciężar dosłownie czuć - motocykle mają już spore przebiegi, ale silniki są wyjątkowo trwałe. Minus to słabe hamulce, plus to jednostka napędowa, ogromna ilość części na rynku, prostota budowy i naprawy a także wygodna pozycja.
W tej kasie stać nas będzie na zadbany egzemplarz w wersji 600 lub możemy spróbować szczęścia i wyrwać jakieś wczesne modele 650 - które są żwawsze i bardziej elastyczne.
Zobacz: dane techniczne, spalanie i opinie o Suzuki Bandit 600
Zobacz: dane techniczne, spalanie i opinie o Suzuki Bandit 650
Kawasaki ZX9R
MOC: 144 KM
Najmocniejszy motocykl w tym zestawieniu. Dziewiątka to mocny motocykl sportowy - odpowiedź na Fireblade'a. Moc 144 KM pozwala na ostre nabieranie prędkości, któremu towarzyszy zsuwanie się tyłka z kanapy. Vmax? Jak przystało na prawdziwego plastika z tamtego okresu czasu - 280 km/h. Realne. Mimo sportowego rodowodu, ZX9R możemy być przyjemnym i mało awaryjnym towarzyszem na co dzień - pod warunkiem, że świadomie kupujemy duży motocykl sportowy. Najlepiej wybrać model po 2000 roku, oczywiście kierując się jego stanem faktycznym.
Zobacz: dane techniczne, spalanie i opinie o Kawasaki ZX9R
Honda Hornet 600
MOC: 95 Km i 64 Nm
Równie popularny motocykl co Bandit i ER6n - osobiście bardzo lubię ten model. Z tym budżetem, możemy już spokojnie wybierać wśród poliftowych okazów, z ładniejszym ogonem oraz lampą przednią. Motocykl wyposażony w silnik od sportowej CBR F3 - jednostka już nieco starawa, jednak mało awaryjna. Moc rozwijana w bardzo wysokich partiach, co owocuje niezwykle spokojnym, wręcz "mulastym" dołem. Sprzęt mniej wygodny w trasie niż bandit, za to dużo bardziej wojowniczy. Rozpędza się w 3.5s do setki, więc jest czym żądlić.
Zobacz: dane techniczne, spalanie i opinie o Honda Hornet
Yamaha TDM 850/900
MOC: 77 KM i 80Nm.
Typowy przedstawiciel szosowych motocykli turystycznych. Wysoki, wygodny i wytrzymały - idealny w trasę. Nie jest może najpiękniejszy, ale nie to jest najważniejsze w tego typu sprzętach. Silnik to rzędowa dwójka, która ładnie ciągnie i choć mocy nie jest dużo, to wystarczy jej także w górach gdy jedzie się w 2 osoby z obciążeniem. Minus to oświetlenie - standardowe jest bardzo słabe.
Zobacz: dane techniczne, spalanie i opinie o Yamaha TDM 850
Opublikowano 20 lis 2018