Wyjdzie z tego? Co się dzieję, gdy tylne koło straci przyczepność na zakręcie

Wyjdzie z tego? Co się dzieję, gdy tylne koło straci przyczepność na zakręcie. 

Kiedy stunterzy robią kontrolowany poślizg tylnego koła - driftując motocyklami, a tylna opona w chmurze dymu tnie bokiem bo asfalcie, wygląda to świetnie. Mało tego wydaje się to bardzo proste. Ale wymaga to setek godzin praktyki. Kiedy podoba sytuacja przydarzy nam się na drodze i tylna opona zgubi przyczepność, a ogon będzie chciał wyprzedzić przód motocykla - jest ciężko. 

Na tym materiale widzimy typowy przykład lowside'a. I jest to bezpieczniejsza forma upadku, kiedy tył odmówi posłuszeństwa - ponieważ gdyby tylna opona nagle odzyskał przyczepność, motocykl wystrzeliłby nas jak z pracy, a sam pewnie zaliczył by kilka koziołków. Highside zawsze kończy się boleśnie i drogo, więc mimo wszystko - dobrze zarówno dla kawasaki jak i jej biker'a, że skończyło się na lowside. 



Zobacz także