Ducati Panigale V4 na hamowni!

Najnowsze Panigale V4 zachwyca swoją mocą, choć jest ona wykrzesana z pojemności przekraczającej 1000ccm. Czy taki zabieg zdeklasuje dotychczasowych, drogowych rywali Ducati? 

Do tej pory jednym z najmocniejszych seryjnych motocykli sportowych, dopuszczonych do ruchu drogowego - było BMW S1000RR, które osiągało wyniki w okolicach 180 KM na kole. To było nokaut, dla Japończyków. Czy nowe Ducati zrzuci BMW z tronu? 

Panigale V4S

Panigale w odmianie V4S zostało zabrane na hamownię typu Dynojet 250i, gdzie wycisnęło z siebie 202 KM na kole! Mamy więc nowego króla mocy. 

Ale chwila, jak prezentują się rywale? Rzućmy okiem na Superbike'i z 2017 roku: 


Wspomniane BMW S1000RR legitymuje się mocą niecałych 180 KM na kole, Yamaha R1 to już "tylko" 162.8 KM. Nowy GSX-R zanotował 1 KM mniej niż Yamaha, a najnowsze wcielenie CBR1000RR to ledwie 153.2 KM. 

Najmocniejszym motocyklem z japońskiej czwórki okazało się być Kawasaki ZX10R z mocą na poziomie 167.5 KM. 

W Europie najmocniejsze była do tej pory Aprilia RSV4 RR z mocą 180.4 KM wyprzedzając tym samym minimalnie Bawarczyków. 

Teraz jednak nowym królem jest Ducati Panigale V4! Trochę oszukane to zwycięstwo, ale moc nadal robi wrażenie. 

Zobaczcie jak jeździ ten potwór na torze

 

Ciekawostki: Zobacz pełne dane techniczne Ducati Panigale V4s



Zobacz także