Triumph powoli szykuje świat na premierę swojego motocykla elektrycznego. Do tej pory karmiono nas jedynie konceptem oraz okrojonymi danymi, co tylko bardziej podsycało nastroje. Tym razem ogłoszono zakończenie III z IV faz projektu, dzięki czemu możemy cieszyć oczy gotowym prototypem. Mowa tutaj o modelu TE-1.
Pierwsze wzmianki o projekcie pojawiły się w 2019r, kiedy to ogłoszono współpracę Triumpha z Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd. i Uniwersytetem w Warwick. Taka kolaboracja zapowiadała powstanie motocykla jedynego w swoim rodzaju, co też potwierdzało się wraz z kolejnymi informacjami pojawiającymi się na jego temat.
Na ten moment gotowy jest demonstracyjny prototyp, który jest teraz w pełni gotowy do rozpoczęcia kolejnej fazy pod kierownictwem Triumpha — programu testów na żywo.
Motocykl ma napęd w postaci pasa Gates Carbon, zainstalowano zawieszenie Öhlinsa (z przodu USD, a z tyłu prototypowe RSU) oraz zastosowano monoblokowe zaciski Brembo M50.
Według informacji przekazanych przez producenta w ciągu najbliższych 6 miesięcy prototypowy model przejdzie szeroko zakrojony program testów na żywo w najnowocześniejszych obiektach Triumpha, który obejmie:
- Test na hamowni – obejmujący:
- Kalibrację przepustnicy
- Mapowanie wydajności układu napędowego
- Generowaną moc i moment obrotowy
- Ocena zasięgu i zużycia baterii
- Rozwój trybów jazdy
- Walidację funkcjonalności oprogramowania
- Optymalizację termiczną
- Testy na torze – obejmujące dynamiczną ocenę prowadzenia motocykla przez jeźdźca:
- Prowadzenie
- Przyspieszenie
- Hamowanie i strategię odzyskiwania energii hamowania
- Kontrolę trakcji
- System kontroli unoszenia przedniego koła
Program testowy został tak zaprojektowany, aby wskazać kierunek ostatecznej konfiguracji i kalibracji prototypowego modelu.
Koniec etapu IV został zaplanowany na lato 2022r. Po zakończeniu fazy testów prototyp uzyska ostateczną formę oraz malowanie, aby przygotować go do demonstracyjnej prezentacji na torze. W tym czasie mają zostać upublicznione pełne dane modelu, w tym końcowa specyfikacja i wyniki teksów.
Triumph ma wyznaczyć nowe standardy dla całego sektora motocyklowego, między innymi wydajnością akumulatora i jego zasięgiem, co potwierdzać mają wyniki testów, które przekraczają aktualne standardy i cele wyznaczone przez brytyjską Radę Motoryzacyjną na rok 2025.
Z niecierpliwością czekamy na dalsze losy projektu, które będziemy na bieżąco śledzić!
Informacja prasowa
Opublikowano 08 lut 2022