Triumph oficjalnie będzie dostarczał silniki do MOTO2!

Tam gdzie Honda się wycofuje, Brytyjczycy widzą swoją szansę. Długo prowadzone rozmowy zakończyły się sukcesem i ludzie z Triumpha oficjalnie potwierdzili, że od 2019 roku to właśnie oni będą dostarczali silniki do motocykli startujących w moto2. 

Oficjalna informacja prasowa:

Triumph Motorcycles pragnie poinformować, że od 2019 roku zostaje wyłącznym dostawcą silników dla Moto2™ Championship. Triumph podpisał 3-letnia umowę z Dorna – posiadaczem praw handlowych firmy MotoGP™ w zakresie dostarczania dedykowanych trzycylindrowych silników o pojemności 765ccm, które są opracowane na bazie zespołu silnikowego nowych modeli Triumph, serii Street Triple z rocznika 2017.

Nowy silnik to udoskonalona wersja 765ccm zaczerpnięta od modelu Street Triple RS, obecnego w sieci dealerskiej od tego roku.

Zmiany z cywilnej wersji Street Tripla RS dla Moto2™ dotyczą następujących elementów:

- zmodyfikowana głowica cylindra z ulepszonym portem wlotu i wylotu dla zoptymalizowanego przepływu

- zawory tytanowe oraz mocniejsze sprężyny zaworów dla zwiększonych obrotów

- wydłużenie przełożenia 1go biegu

-wyczynowe sprzęgło o większej wydajności

- zmodyfikowany alternator o niższej bezwładności

- specjalistyczne ECU (Engine Control Module) opracowane z Magneti Marelli

- pokrywy silnika o zredukowanej szerokości

- zmodyfikowany kolektor wydechowy

Triumph chwali się zwiększeniem mocy i momentu obrotowego, jednak nie podaje na razie jakie są to rzeczywiście wartości. Czy można zatem spodziewać się nowej Daytony 765? Nie ma takich informacji, jednak my obstawiamy, że tak. Choć sportowa klasa 600 umiera, to chętnie zobaczymy jej ostatnie dzieci. 



Zobacz także