Specyfikacja nowego silnika silnika Revolution Max 1250

Silnik Revolution® Max 1250

  • Pojemność: 1250 cm3
  • Średnica cylindra / skok tłoka: 105 mm x 72 mm
  • Moc: 152 KM (112 kW) przy 8750 obr./min
  • Szczytowy moment obrotowy: 128 Nm przy 6750 obr./min
  • Maksymalne obroty: 9500 obr./min
  • Stopień sprężania: 13:1

Parametry techniczne silnika Revolution® Max 1250

  • Konstrukcja w układzie V zapewnia wąski profil układu napędowego, który pozwala scentralizować masę, poprawiając równowagę i sterowność, a także zapewnia kierowcy dużo miejsca na nogi i stopy.
  • Ustawienie cylindrów pod kątem 60 stopni w kształcie litery V zapewnia zwartość silnika, a jednocześnie przestrzeń między cylindrami dla podwójnych przepustnic typu Down-Draft, które zwiększają przepływ powietrza i zapewniają lepsze osiągi.
  • Zmniejszenie masy układu napędowego przyczynia się do obniżenia masy motocykla, a z kolei niższa masa może poprawić osiągi motocykla pod każdym aspektem: wydajności, przyspieszenia, prowadzenia i hamowania.
  • Układ napędowy silnika Revolution Max 1250 jest strukturalnym elementem konstrukcji podwozia motocykla.
  • Nadmierna temperatura jest niekorzystna zarówno dla trwałości, jak i komfortu jazdy. Chłodzenie silnika cieczą pozwala utrzymać pod kontrolą stabilną temperaturę silnika i oleju, zapewniając stałą wydajność podczas jazdy w zmiennych warunkach otoczenia.
  • Oba czopy korbowodu wału korbowego są przesunięte o 30 stopni. Firma Harley-Davidson wykorzystała swoje rozległe doświadczenie w zakresie wyścigów torowych, aby dostroić rytm impulsów mocy silnika Revolution® Max 1250.
  • Denka tłoków są obrabiane maszynowo w celu zapewnienia precyzyjnej kontroli stopnia sprężania. Stopień sprężania 13:1 poprawia moment obrotowy silnika przy wszystkich prędkościach obrotowych. Tak wysoki stopień sprężania jest możliwy dzięki zaawansowanym czujnikom wykrywającym spalanie stukowe. Dla osiągnięcia pełnej mocy silnik będzie wymagał paliwa 95 oktanowego, lecz może również być zasilany paliwem o niższej liczbie oktanowej dzięki zabezpieczeniu przed spalaniem detonacyjnym przez technologię czujnika spalania stukowego.
  • Czterozaworowe głowice cylindrów (dwie ssące i dwie wydechowe) pozwalają na uzyskanie największej możliwej powierzchni zaworów.
  • Silnik Revolution Max 1250 jest wyposażony w oddzielne wałki rozrządu zaworów ssących i wydechowych dla każdego cylindra.
  • Silnik Revolution® Max 1250 posiada sterowanie zaworami z hydraulicznymi regulatorami luzu.
  • Silnik Revolution Max 1250 jest wyposażony w sterowany komputerowo układ zmiennych faz rozrządu (VVT), zarówno na wałku rozrządu zaworów ssących, jak i wydechowych.
  • Silnik Revolution Max 1250 jest wyposażony w dwie świece zapłonowe na cylinder.
  • Oddzielne korpusy przepustnic znajdują się pomiędzy cylindrami oraz są ustawione tak, aby zminimalizować zawirowania i utrudnienia przepływu powietrza.
  • Wewnętrzne balansery niwelują większość drgań silnika, zwiększając komfort jazdy i trwałość pojazdu.
  • Silnik Revolution® Max jest zintegrowanym zespołem napędowym, co oznacza, że silnik i sześciobiegowa skrzynia biegów znajdują się we wspólnej obudowie.

Informacja prasowa


Zobacz także