Jak wybrać klocki hamulcowe do motocykla offroadowego (enduro, motocross) i quada – organiczne czy metaliczne?

• Zadbany układ hamulcowy to podstawa bezpiecznej jazdy w offroadzie.

• Stan klocków hamulcowych w offroadzie należy często kontrolować, a mieszankę warto dobrać do warunków jazdy.

• Marka TRW oferuje 4 różne typy mieszanek do różnych zastosowań (uniwersalne, organiczne, metaliczne).

Dobrej jakości i regularne kontrolowane klocki hamulcowe są podstawa bezpiecznej jazdy motocyklem, niezależnie od jego przeznaczenia. Odpowiednie dobranie mieszanki gwarantuje także najlepszą wydajność i osiągi, a także optymalną wytrzymałość samych okładzin ciernych oraz tarcz hamulcowych. Wie o tym marka TRW – wiodący producent części zamiennych do motocykli o jakości przewyższającej standardy OEM.

W ofercie TRW znajdują się okładziny cierne przednie i tylne do ponad 6000 modeli motocykli produkowanych od lat 1970. Produkowane są z najwyższą jakością i często wyznaczają standardy. TRW produkuje także klocki hamulcowe do motocykli offroadowych typu enduro i motocross oraz do quadów.

Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru typu mieszanki ciernej jest sposób użytkowania motocykla lub quada oraz charakterystyka i warunki terenu. Różne mieszanki okładzin ciernych sprawdzają się najlepiej w takich warunkach, do jakich zostały stworzone. Każdy typ mieszanki przewidziany jest jednocześnie na oś przednią oraz tylną.

Allround – mieszanka organiczna – na oś przednią i tylną

• Zalecana do użytku drogowego, niewymagającego.

• Najlepsza w suchych warunkach.

• Wymaga odpowiedniego procesu dotarcia przy pierwszych kilometrach użycia.

• Mieszanka przeznaczona jest do motocykli o mniejszych pojemnościach i osiągach.

• Liniowy, nieagresywny moment zadziałania klocka na tarczę hamulcową, co docenią mniej zaawansowani motocykliści.

• Niezbyt długa żywotność w porównaniu do mieszanek sinterowych.

• Wysoka żywotność tarczy hamulcowej.

• Homologacja drogowa TÜV.

SI – mieszanka sinterowa (metaliczna) – na oś przednią i tylną

• Mieszanka o wysokiej wytrzymałości i wydajności, również w trudnych warunkach.

• Najlepiej sprawdza się w mokrych warunkach błotnistych.

• Wytrzymuje zastosowanie w piachu.

• Wyraźniejszy moment rozpoczęcia hamowania – dla motocyklistów bardziej doświadczonych lub zapoznanych z działaniem metalicznych klocków.

• Homologacja drogowa TÜV.

RSI – mieszanka sinterowa (metaliczna) – na oś przednią i tylną

• Najbardziej zaawansowana mieszanka offroadowa.

• Oferuje najlepsze osiągi w warunkach suchych, gdy temperatura układu hamulcowego staje się wyższa.

• Najdroższy typ mieszanki wyczynowej.

• Brak homologacji drogowej TÜV.

EC – mieszanka organiczna – na oś przednią i tylną

• Najtańsza odmiana mieszanki organicznej.

• Homologacja drogowa TÜV.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: trwaftermarket.com/pl/motocykl/


Informacja prasowa


Zobacz także