Ducati Panigale V4 - Oficjalne narodziny potwora!

O tym, że Ducati pracuje nad V4 wiedzieli wszyscy doskonale - jednak nazwa silnika Stradale (droga) sugerowała bardziej szosowe zastosowanie. Mimo to, nie zawiedliśmy się - inżynierowie z Bolonii pokazali nową sportową Bestię! 


Panigale V4

Do tej pory V4 w motocyklach Ducati obecne było tylko raz i to jedynie przez 2 lata w modelu Desmosedici RR z jego silnikiem 989ccm (oparty na motocyklu Ducati Desmosedici MotoGP). Teraz marka powraca do tego rozwiązania. Nowy model to oczywiście rozwinięcie Panigale 1299 V2. 

214 KM 

124 Nm 

195 kg wagi 

To najważniejsze, najbardziej pobudzające wyobraźnie liczby. Nowy silnik 1103cc Desmosedici V-4 jest więc o 5 KM mocniejszy od Panigle 1299 V2, jednak posiada 15 Nm mniej. To oczywiście nie koniec mocy: 

Dedykowany układ Akrapovic zmienia moc na 226 KM! 


Silnik waży zaledwie 2.2kg więcej niż stara V2, spełnia nowe normy emisji spalin i ma być bardziej przewidywalny. Do tego na pokładzie ląduje ogromna ilość elektroniki wraz z nowym wyświetlaczem 5 calowym TFT: Kontrola trakcji, kontrola uślizgu, kontrola wheelie, kontrola hamowania w zakręcie... brakuje tylko kontroli lotu w kosmos!

Jak to wygląda! 

Ducati wyznacza standardy w wyglądzie motocykli - po rewelacyjnym Panigale 1299 V2 ciężko było wyobrazić sobie coś bardziej seksownego. Ale udało im się! Nowy motocykl wzbudzi erekcję nawet wśród najbardziej zatwardziałych impotentów motocyklowych. 


W standardowej wersji siedzi zawieszenie od Showa Big Piston Forks (BPF) 43mm, oraz układ hamulcowy Brembo Stylema® monobloc, ale jak się domyślacie - Ducati pokazało w sumie 3 wersje nowej maszyny. 

V4 S i V4 Special

Obie wersję będą lepiej doposażone, m.in. w najnowsze zawieszenie w najwyższej półki - Öhlins NIX-30 forks, Öhlins TTX 36 wraz z Öhlins Smart EC 2.0 system. Do tego dochodzi lżejsza waga - wersja S i Special ważą 2.5kg mniej niż Panigale 959. 


Oczywiście wersja Special posiada więcej dodatków, m.in. unikalny numer (ma powstać tylko 1500 sztuk), elementy wykonane z Carbonu, tytanowy wyścigowy układ wydechowy Arapovic, siedzenie z alcantary, moduł gps pozwalający śledzić swoje postępy na torze i wiele więcej. 

Ceny

Panigale V4 (£19,250) - 92.015 zł

Panigale V4 S (£23,895) - 114.218 zł

Panigale V4 Speciale (£34,995) - 167.276 zł



Zobacz także