Motocykl klasy MotoGP - zaprojektowany przez ojca, zbudowany przez syna...

Massimo Tamburini, przez lata był czołowym włoskim projektantem motocykli. Niestety nieco ponad dwa lata temu zmarł, pozostawiając po sobie niedokończony projekt. Tym z kolei zajął się jego syn Andrea, budując pierwszy prototyp Tamburini Corse T12 Massimo. Trzeba przyznać, że ten sposób uczczenia pamięci ojca jest jak najbardziej adekwatny do jego działalności. Choć pisaliśmy już na jego temat, pojawiło się kilka nowych informacji. 

Dosłownie tydzień temu w internecie pojawiły się pierwsze ujęcia przedstawiające Tamburini Corse T12 Massimo. Jak donoszą włoskie media, motocykl koncepcyjny powstał już w dwóch sztukach. Ponadto Andrera Tamburini planuje wdrożenie go do produkcji krótko-seryjnej. Planowana cena zakupu? 342 000 Euro. Za co? Z motocykl produkowany w około 20 egzemplarzach rocznie.

Tamburini Maksimum

T12 - T jak "Tamburini" i "12" będące szczęśliwą liczbą pana Massimo. W języku włoskim "12" oznacza również maksimum. Tak więc czym szczególnym może pochwalić się ten motocykl? Przede wszystkim dysponuje mocą i specyfikacją godną motocykli MotoGP. Szerszą specyfikację możecie przeczytać w poprzednim artykule na temat T12. 

MV Agusta i jej wpływ - prawdziwy pasjonat
 

Często słyszę, jak ludzie powtarzają, że ich pasją są motocykle. Bo jeżdżą, spotykają się z innymi motocyklistami. Dla mnie, słowo "PASJA" ma nieco inny wymiar. I oto jego świetny przykład. Massimo Tamburini opowiadał, że gdy w 1961 roku usłyszał dźwięk czterosuwowego silnika MV Agusty, postanowił poświęcić swoje życie budowie motocykli. Tak też całkiem normalnym wydaje się podobieństwo T12, do modelu F4, która z resztą była jego dziełem i otrzymała jego nazwisko. Choć na pozór większość elementów przypomina te z MV Agusty, to takie komponenty jak felgi Marchesini, elementy ramy i wszelkie możliwe odlewy zostały wykonane ze stopów magnezowych. Efekt? 154 kilogramy masy własnej. Głównym założeniem projektu dla Massimo było stworzenie bezkompromisowego, najlżejszego, najlepiej prowadzącego się motocykla klasy superbike, o którym marzył od dawna. Trzymany w ryzach przez przepisy homologacyjne, a także budżet MV Agusty, nie mógł sobie na to pozwolić i kontynuował projekt na własną rękę po opuszczeniu włoskiej marki w 2008 roku.

Motocykle zaprojektowane przez Massimo Tamburiniego:

Bimota Tesi 1D

Bimota KB2

Bimota DB1

Ducati Paso

Ducati 916

Ducati 748

Ducati 996

Ducati 998

Cagiva Aletta Oro

Cagiva Freccia

Cagiva Mito

Moto Morini Dart

MV Agusta F4

MV Agusta Brutale

MV Agusta F3 675

Tamburini Corse T12 Massimo