Rękawice Motocyklowe

Rękawice Alpinestars Radar

Wentylacja
Mocno wentylowana konstrukcja
Materiał
Tekstylia ● Stretch
Przeznaczenie
Offroad
Budowa Produktu
Wstępnie zakrzywiona konstrukcja palców, silikonowe wstawki na palcach wskazującym i środkowym
Rękawice Alpinestars Radar Black/Brushed Silver
Rękawice Alpinestars Radar Mars Red/White
Rękawice Alpinestars Radar Hot Orange/Black

Rękawice Alpinestars Copper

Wentylacja
Mocno wentylowana konstrukcja
Materiał
Tekstylia
Przeznaczenie
Miasto ● Szosa
Rękawice Alpinestars Copper Black
Rękawice Alpinestars Copper Black/White
Rękawice Alpinestars Copper Black/Fluo Red

Damskie rękawice Alpinestars Stella Copper

Wentylacja
Mocno wentylowana konstrukcja
Materiał
Tekstylia
Przeznaczenie
Miasto ● Szosa


Rękawice Alpinestars ALPINESTARS SMX-1

Wentylacja
Perforowana skóra, siatka mesh
Materiał
Skóra ● Tekstylia ● Stretch ● Mesh
Przeznaczenie
Sportowe ● Turystyczne ● Szosa ● Sportowo turystyczne
Budowa Produktu
Perforowana skóra, siatka mesh

Damskie rękawice Alpinestars SP-8 V3 Stella

Materiał
Skóra
Przeznaczenie
Sportowe ● Sportowo turystyczne

Rękawice Alpinestars SP-8 V3

Wentylacja
Perforacja na bocznych ściankach palców
Materiał
Skóra
Przeznaczenie
Sportowe ● Sportowo turystyczne
Rękawice Alpinestars SP-8 V3 Black
Rękawice Alpinestars SP-8 V3 Black/Fluo Red
Rękawice Alpinestars SP-8 V3 Black/Black
Rękawice Alpinestars SP-8 V3 Black/White/Bright Red

Nowość!
Rękawice Alpinestars Range 2 In One Gore-tex With Goregrip Tech

Rękawice Alpinestars Range 2 In One Gore-tex With Goregrip Tech

Materiał
Skóra ● Tekstylia
Przeznaczenie
Turystyczne ● Miasto ● Szosa
Budowa Produktu
Ripstop nyspan i dłoń z koziej skóry

Rękawice motocyklowe to jedna z najtańszych, ale jednocześnie najważniejszych części garderoby motocyklisty. Co robimy podczas upadku? Odruchowo podpieramy się wewnętrzną częścią dłoni. Zadaniem rękawic jest ochrona i ograniczenie do minimum strat, jakie może spowodować niechciany kontakt z asfaltem. A także zapewnienie komfortu termicznego w czasie jazdy na motocyklu. Które rękawice będą dla Ciebie idealne? Podobnie jak z kurtką czy spodniami wszystko zależy od zastosowania.

Podział pokrywa się z przeznaczeniem, mianowicie:

Rękawice sportowe, które sprawdzą się najlepiej przy dużych prędkościach, jeździe torowej i zapewnią największy stopień bezpieczeństwa. Ich mankiet będzie długi, liczne perforacje zapewnią wystarczająca wentylacje w cieplejsze dni, ponadto wyposażone będą w pokaźnych rozmiarów ochraniacze zarówno z wewnętrznej jak i zewnętrznej strony. Ciekawym rozwiązaniem jest zszycie małego palca z serdecznym, co ma zapobiegać złamaniom czy zwichnięciom. Posiadają dużą ilością regulacji zapięcia, które pozwolą nam na idealne dopasowanie rękawicy do dłoni i maksymalnie zabezpieczy przed jej zgubieniem w przypadku niebezpiecznego wydarzenia. 

Rękawice miejskie będą idealną odpowiedzią na wymagania rzucane przez jazdę po mieście. Krótki mankiet ułatwiający założenie, brak możliwości regulacji, mniejsze ochraniacze na kostkach i po wewnętrznej stronie, brak membran, większa niż w przypadku innego typu rękawic ilość perforacji czy też przewiewnego meshu. Ich poręczność to jasny znak, jakie jest przeznaczenie tego typu rękawic. Mają być wygodne i nie przeszkadzać w codziennym użytkowaniu. Najczęściej będą to rękawice letnie.

Ostatnie są rękawice turystyczne. Przewidywane prędkości dla tego typu rękawic są niższe, niż w przypadku rękawic sportowych, więc producenci stawiają zazwyczaj na ich uniwersalność i ochronę przed wiatrem, deszczem czy chłodem. Charakterystyczny dla nich jest szeroki mankiet, kilka pasków do regulacji, dzięki czemu rękawice szczelnie nachodzą na rękawy kurtki. Dodatkowo często będą posiadały membrany wodoodporne i ocieplające, mniejsze i wygodniejsze ochraniacze, oraz gumową wycieraczkę. Wszystko to, w imię wygody i podwyższenia komfortu podczas wielogodzinnych podróży. Wśród rękawic turystycznych najłatwiej też znajdziemy rękawicę zimowe

Z czego wykonane są rękawice motocyklowe?

W rękawicach sportowych występują materiały z najwyższej półki. Głównie stosuję się skórę bydlęcą, skórę kangura a w przypadku produktów premium skórę płaszczki. W miejscach najbardziej narażonych na przetarcia stosuję się kevlar lub aramid. Do produkcji protektorów najczęściej stosuję się wytrzymały carbon bądź tytan.

Z kolei w rękawicach miejskich możemy spotkać się z połączeniem tekstylno-skórzanym, samą skórą czy sam materiał tekstylny. Stosuję się tu również liczne panele meshowe oraz perforacje, a piankowe i poliuretanowo termoplastyczne ochraniacze zapewniają podstawową ochronę.

Rękawicę turystyczne zbudowane są z różnego rodzaju materiałów takich jak skóra kangura czy naturalna skóra bydlęca. Dla poprawy komfortu skórę łączy się z materiałami tekstylnymi, a dla większego bezpieczeństwa stosuję się poliamidowy Teramid i dodatki z Cordury bądź kevlaru.

Jakie rękawiczki motocyklowe wybrać?

Jeśli zdecydujesz się na to, który typ rękawic pasuje najlepiej do Twoich wymagań, zostaje Ci jeszcze jedna ważna kwestia. Mianowicie - jaki model wybrać? Mnogość materiałów i ilość modeli może przytłoczyć, dlatego warto zaufać producentom znanych marek takich jak Shima, Held, RST, Seca, IXS itp. 

Zwróć uwagę na materiały użyte do produkcji rękawic oraz ochraniaczy. Istotna jest jakość wykonania i to jak prezentują się szwy.

Jak dopasować rękawice?

Podobnie jak z innymi elementami ubioru najistotniejsze jest dopasowanie. Nie może być za luźno, żeby ochraniacze spełniły swoją funkcję. Musimy uważać, żeby nie przesadzić, z drugiej strony - nie może być za ciasno. Wszelkiego rodzaju ucisk i uczucie dyskomfortu nie powinno mieć miejsca. Czy rekawice motocyklowe sie rozciagaja? Z czasem rękawicę zrobią się luźniejsze, ale na długość nic się nie zmieni, dlatego szwy wsuwające się pod paznokcie eliminują dany model.

Właśnie dlatego wybór idealnego rozmiaru jest tak istotny. Idealny rozmiar jest gwarancją komfortu, wygody i bezpieczeństwa. Łatwo więc wywnioskować, że nie ma rękawic idealnych. Każdy rodzaj oferuję coś innego i prędzej czy później w życiu motocyklisty przyjdzie moment, w którym zdasz sobie sprawę, że jedna para to za mało.