Kaski Motocyklowe

Kask Arai CHASER-X

Typ kasku
Integralny
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa ● Turystyczne ● Chopper/Cruiser ● Sportowo turystyczne
Waga
1500 g
Materiał zewnętrzny
Włókno szklane

Kask Arai PROFILE-V

Typ kasku
Integralny
Przeznaczenie
Sportowe ● Miasto ● Sportowo turystyczne
Waga
1500 g
Materiał zewnętrzny
SFL - Special Fiber Laminate
Kask Arai PROFILE-V Modern Grey
Kask Arai PROFILE-V Tube fluor yellow
Kask Arai PROFILE-V WHITE

Kask Arai Concept-XE

Typ kasku
Integralny
Przeznaczenie
Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa
Waga
1500 g
Materiał zewnętrzny
Atestowana skorupa wykonana w technologii e-Complex Laminate Construction (PB e-cLc)
Kask Arai Concept-XE Modern Grey
Kask Arai Concept-XE Speedblock White
Kask Arai Concept-XE Backer White
Kask Arai Concept-XE React Brown
Kask Arai Concept-XE React Blue

Kask Arai Quantic

Kask Arai Quantic

Typ kasku
Integralny
Przeznaczenie
Sportowe ● Turystyczne ● Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa ● Sportowo turystyczne
Waga
1600 g
Materiał zewnętrzny
Structural Supernet Composite
Kask Arai Quantic Diamond White
Kask Arai Quantic Frost Black
Kask Arai Quantic Face Fluor Yellow
Kask Arai Quantic Face Grey
Kask Arai Quantic Snake Red
Kask Arai Quantic Modern Grey
Kask Arai Quantic Space Blue
Kask Arai Quantic Space Red

Kask Arai ARAI TOUR-X4

Typ kasku
Dualny
Przeznaczenie
Turystyczne ● Offroad ● Szosa
Waga
1650 g
Materiał zewnętrzny
Atestowana skorupa wykonana z SFL - Super Fibre Laminate
Kask Arai ARAI TOUR-X4 White
Kask Arai ARAI TOUR-X4 Frost Black
Kask Arai ARAI TOUR-X4 Depart Blue

Kask Arai Tour-X5

Typ kasku
Dualny
Przeznaczenie
Turystyczne ● Offroad ● Szosa ● Sportowo turystyczne
Materiał zewnętrzny
Super Fibre Laminate
Kask Arai Tour-X5 White
Kask Arai Tour-X5 Black Frost

Kask Arai RX-7 Evo

Typ kasku
Integralny
Przeznaczenie
Sportowe
Materiał zewnętrzny
Skorupa SNC2
Kask Arai RX-7 Evo Diamond White
Kask Arai RX-7 Evo Diamond Black

Kask motocyklowy

Kask motocyklowy to obowiązkowy element wyposażenia każdego motocyklisty. Nie tylko nasze prawo obliguje nas do jazdy w homologowanym kasku, ale także podpowiada nam to zdrowy rozsądek. W internecie możemy, znaleźć podróbki kasków dlatego warto kupować w zaufanym miejscu. Wszystkie kaski w naszym sklepie posiadają odpowiednie certyfikacje.

Pierwszą rzeczą jaka kojarzy nam się z jednośladami jest charakterystyczny strój motocyklowy. Jego najważniejszym elementem bez wątpienia jest kask. Głowę mamy tylko jedną i nie należy na niej oszczędzać. Kaski na półkach sklepowych różnią się od siebie kształtem, malowaniami czy przeznaczeniem, ale łączy je jedno zadanie, protekcja naszej głowy. Zobacz co wpływa na cenę kasku.

Jaki rozmiar kasku?

Poza oczywistym względem bezpieczeństwa kask na motor powinien być wygodny i komfortowy. Będzie on gościć na naszej głowie przez wiele godzin w trakcie jazdy. Dlatego bardzo ważne jest, aby rozmiar kasku był odpowiedni dla naszej głowy. W przypadku za małego kasku może pojawić się nieprzyjemny ucisk, natomiast gdy kask będzie za duży, może nie spełnić on swojego zadanie w trakcie jakiegokolwiek incydentu na drodze. Kaski różnią się pomiędzy sobą materiałami, z jakich zostały wykonane. Skorupy droższych kasków są wykonane z lepszych materiałów, dzięki temu będą wytrzymalsze i zapewnią nam lepszą ochronę, pozostając jednocześnie lekkie. Zobacz nasz materiał jak dobrać rozmiar.


Większość motocyklistów decyduje się na kaski w stonowanych, jednolitych kolorach. Natomiast entuzjaści krzykliwych kolorów będą lepiej widoczni i dzięki temu mogą uniknąć przykrego zdarzenia drogowego. Zobacz jak dbać o kask.

Przy zakupie kasku warto zdecydować się na czołowych producenta. W naszej ofercie sklepowej można znaleźć kaski motocyklowe wiodących producentów takich jak:

Kaski tych producentów są znane w motocyklowym świecie ze swojej jakości i niezawodności. Topowe marki starając się przyciągnąć klienta wymyślając nowatorskie rozwiązania, które polepszą nasze bezpieczeństwo czy komfort. 

Jedną z takich technologii, które możemy spotkać już w tańszych kaskach są awaryjnie wyciągane policzki. Jest to system dzięki, któremu ratownicy mogą bezpiecznie zdjąć kask z głowy poszkodowanego. 

Innym systemem, który ma za zadanie poprawić nasze bezpieczeństwo są systemy rotacyjne dzięki, którym zmniejsza się ryzyko wstrząśnienia mózgu. 

Kluczowym elementem każdego kasku jest zapięcie. Dziękuję niemu kask nie spadnie nam z głowy w trakcie nieprzyjemnego zdarzenia na drodze. Najpopularniejszym zapięciem stosowanym w kaskach motocyklowych jest zapięcie mikrometryczne. Może być wykonane z plastikowych elementów lub z wytrzymalszych metalowych. Innym rozwiązaniem jest zapięcie DD. Jest to zapięcie pozbawione żadnych elementów, które mogą się rozpaść w trakcie wypadku. Działa ono na podstawie zacisku i jest to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie. 

Kaski motocyklowe są bardzo zróżnicowane pod względem przeznaczenia, dlatego każdy motocyklista powinien dobrać kask do swoich indywidualnych potrzeb i stylu jazdy. Najpopularniejszymi rodzajami są:

Kask integralny

Najpopularniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Są to bardzo uniwersalne kaski, które dzięki jednolitej skorupie zapewniają większą protekcję naszej głowy niż inne rodzaje kasków.  Możemy je zobaczyć na głowach miejskich motocyklistów jak i tych, którzy częściej odwiedzają tor. Jednym z popularniejszych rozwiązań są kaski integralne, sportowo-turystyczne. Posiadają one ciemną blendę, czyli przeciwsłoneczny okular, który możemy bezproblemowo wysunąć i schować w trakcie jazdy. Są to kaski, które sprawdzą się zarówno w mieście jak i na dłuższej trasie. 

Kask szczękowy

Popularne rozwiązanie dla motocyklistów, którzy na swoim turystycznym motocyklu objechali pół kontynentu. Dzięki szczęce, którą możemy podnieść do góry, zakładanie kasku staje się dużo prostsze i wygodniejsze. W wielu modelach szczękowych możemy jechać z otwartą szczęką, dzięki czemu możemy się cieszyć chłodnym powietrzem a pole widzenia zwiększa się. Kolejny atutem otwieranej szczęki  jest brak konieczności ściągania kasku na przykład przy odwiedzinach stacji benzynowej.

Kask otwarty

Są to najczęstszy wybór osób jeżdżących skuterami głównie miejsko, ale też motocyklistów z zamiłowaniem do chopperów. W tego typu kaskach mamy duże pole widzenia a do naszej twarzy dochodzi bardzo dużo powietrza.

 

Czym jest blenda a czym fotochromatyka?

Blenda to przeciwsłoneczny okular, który możemy wysunąć i schować w trakcie jazdy. Jest to element, który przydaje się zarówno w mieście jak i w dłuższej trasie. Innym rozwiązaniem jest szyba fotochromatyczna, która spełnia ona to samo zadanie co blenda. Fotochromatyczny wizjer pod wpływem promieni UV sam ściemnia się i blask słońca nas nie oślepia. 

Czym jest Pinlock?

Pinlock to wkładka, która zapobiega parowaniu wizjera w naszym kasku. Montujemy go po wewnętrznej stronie naszego wizjera. Dzięki niemu nasza szyba nie powinna w żadnym stopniu parować. Innym rozwiązaniem jest Antifog, czyli chemiczny płyn, którym musimy regularnie spryskiwać szybę. Nie jest to jednak tak dobre rozwiązanie jak Pinlock, ponieważ różne warunki atmosferyczne takie jak deszcz mogą zmyć Antifoga z naszego wizjera.

Zapięcie mikrometryczna a DD, które lepsze?

Najpopularniejszym zapięciem stosowanym w kaskach motocyklowych jest zapięcie mikrometryczne najczęściej wykonane z tworzyw sztucznych lub z metalu. Innym rozwiązaniem jest zapięcie DD. Jest to zapięcie dużo wytrzymalsze, ponieważ jest pozbawione żadnych elementów, które mogą się rozpaść w trakcie wypadku.

Czy warto dołożyć do kasku z lepszego materiału?

Nie powinniśmy oszczędzać na bezpieczeństwie naszej głowy, im więcej wydamy na kask, tym będzie on wykonany z lepszych materiałów, włókna szklanego, carbonu czy też mieszanek kompozytowych. Co za tym idzie taki kask, będzie bezpieczniejszy i też lżejszy. Wraz ze wzrostem ceny wzrasta komfort oraz jakość wykonania.

Czy kask powinien być dobrze dopasowany?

Kask musi mocno przylegać do naszej głowy zwłaszcza jeżeli przymierzamy nowy kask w sklepie motocyklowym. Warto wziąć pod uwagę, że z czasem wyściółka ubije się, dzięki czemu nasza głowa będzie miała więcej miejsca. Kask ma za zadanie przede wszystkim chronić naszą głowę i dlatego kask będzie powodować pewien ucisk.