Buty Motocyklowe

Buty Seca Traffic

Przeznaczenie
Miasto
Zapięcie Buta
wiązany i zapinany na rzep

Buty Seca Apex Evo

Przeznaczenie
Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa
Budowa Produktu
Materiał MicroFibre oraz Mesh. Panele z MeshProtecto.
Zapięcie Buta
But wyposażony w mechanizm FREELOCK.

Buty Seca Hyper

Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Budowa Produktu
lekki, wytrzymały i oddychający materiał MicroFibre
Zapięcie Buta
zamek błyskawiczny i rzep

Buty Seca Comet Clima Hdry

Przeznaczenie
Turystyczne ● Miasto ● Szosa
Budowa Produktu
Bardzo lekki, wytrzymały i oddychający MicroFibre oraz Mesh
Zapięcie Buta
2 zamki błyskawiczne

Buty Seca Apex Evo (błąd koloru)

Przeznaczenie
Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa
Budowa Produktu
Materiał MicroFibre oraz Mesh. Panele z MeshProtecto.
Zapięcie Buta
But wyposażony w mechanizm FREELOCK.

Buty Seca Neo

Przeznaczenie
Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa
Budowa Produktu
skóra zamszowa
Zapięcie Buta
zapięcie na zamek i sznurowadła

Buty Seca Traffic II

Przeznaczenie
Miasto ● Szosa ● Sportowo turystyczne
Budowa Produktu
MicroFibre, MeshProtecto

Buty Seca Comet

Przeznaczenie
Turystyczne ● Chopper/Cruiser ● Szosa
Zapięcie Buta
Zapięcie na zamek z 2 stron

Buty Seca Clark

Przeznaczenie
Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa
Budowa Produktu
Naturalna skóra bydlęca
Zapięcie Buta
Sznurówki oraz zamek od wewnętrznej strony

Buty Seca Apex Pro

Przeznaczenie
Sportowe ● Turystyczne ● Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa ● Sportowo turystyczne
Zapięcie Buta
ATOP®
Buty Seca Apex Pro Black
Buty Seca Apex Pro Fluo Red

Buty Seca Apex Pro WP

Przeznaczenie
Sportowe ● Turystyczne ● Chopper/Cruiser ● Miasto ● Szosa ● Sportowo turystyczne
Zapięcie Buta
ATOP®

Buty Seca Pulsar II

Przeznaczenie
Sportowe ● Sportowo turystyczne
Zapięcie Buta
Zamek od strony wewnętrznej

Buty Seca Hyper II

Przeznaczenie
Sportowe
Zapięcie Buta
Zamek błyskawiczny

Buty motocyklowe, w odróżnieniu od tych noszonych na co dzień, mają ochronić stopę, kostkę oraz goleń przed skutkami upadków jak i czynnikami atmosferycznymi takimi jak pył czy kamyki spod opon innych pojazdów. Uzupełniają też stylizację, na którą część osób bardzo zwraca uwagę.
Odpowiedni poziom bezpieczeństwa w butach motocyklowych zapewnia wzmocniona podeszwę, ochraniacz kostki, a także usztywniony czubek i pięta. W wyższych modelach pojawiają się dodatkowe ochraniacze, slidery i panele chroniące wyższe partie nóg. Wykonane są z materiałów bardziej odpornych na przetarcia 

Jakie są rodzaje butów motocyklowych?

Miejskie

Buty motocyklowe do miasta zapewniają podstawowy poziom ochrony. Dają największą wygodę i poziom wentylacji. Są niskie, kończą się tuż nad kostką, a więc nie ochronią goleni. Sprawdzają się wyśmienicie w przemieszczaniu się po mieście przy dojazdach do pracy czy na zakupy. Bezproblemowe są także krótkie spacery. Dużą zaletą jest łatwość zakładania i zdejmowania. Sznurówki, zamek błyskawiczny lub BOA/ATOP to spotykane sposoby wiązania. Przeznaczone dla osób szukających komfortowych, nieograniczających i lekkich butów na krótsze dystanse.

Turystyczne

Charakteryzują się wyższą cholewką dającą lepszą ochronię goleni i stabilizację. Tworzone są z myślą o pokonywaniu większych dystansów, tak więc producenci stawiają na wytrzymalsze materiały, a także na ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Większość modeli posiada membranę wiatro- i wodoodporną, co sprawia, że nie są to najlepsze buty w gorące dni. Nadają się także na krótkie, piesze zwiedzanie. Występują modele o jeszcze wyższej cholewce z dołożonymi sliderami. Jest to dobry wybór dla osób, które chcą mieć zapewniony wysoki poziom bezpieczeństwa, ale np. nie chcą mieć typowego buta sportowego.

Sportowe

Dają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Wyposażone są w dodatkowe panele i wzmocnienia usztywniające konstrukcję dając bardzo dobrą stabilizację. Wyprofilowane są w taki sposób, aby dopasować się do ułożenia nogi na sportowym motocyklu. Nadają się do dynamicznej jazdy zarówno po torze jak i zwykłej drodze. Ze względu na swoją konstrukcję średnio sprawdzą się jako jedyne buty, ale warto je wziąć pod uwagę jeżeli chcemy mieć spokojną głowę.

Off road

obowiązkowy element odzieży u osób jeżdżących quadem czy crossem. Wyczynowa jazda często naraża na ciężkie kontuzje, a takie buty mają zminimalizować to ryzyko. Sięgają prawie po kolana, mają najwięcej elementów usztywniających, a bieżnik podeszwy ma dać dobre podparcie na grząskim terenie. Dzięki dużej ilości regulacji można dopasować buty idealnie do nogi, a klamry powinny być na tyle dobrej jakości, aby nie rozpięły sie podczas jazdy. Nie są szczególnie elastyczne, ale znajdziemy modele z dodatkowym zawiasem poprawiającym mobilność. 

Jak dobrać buty motocyklowy?

Rozmiarówka nie różni nie znacząco od standardowej. Można sugerować się rozmiarem z tych noszonych na co dzień, jednakże warto pamiętać, że buty te zachowują się trochę inaczej. Mają więcej warstw materiału i dodatkowe usztywniania, co powoduje, że w wielu przypadkach rozmiar "o 1 w górę" jest tym najlepszym.

Czy się rozejdą?

Tak i nie. Nie można liczyć, że będą się zachowywać jak codzienne buty. Z czasem zyskają trochę sprężystości, ale najlepiej znaleźć model od razu dobrze dopasowany do naszej stopy. Najprościej jest zrobić to o czym każdy mówi - po prostu przymierzyć i zrobić parę kroków. 

Jak czyścić buty motocyklowe?

Szczotka, ściereczka i woda. Nie przyda się nic więcej do podstawowego czyszczenia. Z zewnątrz możemy szczotką ściągnąć większe zabrudzenia, a następnie przemyć je wilgotną ścierką. Mając buty z membraną nie używa się dodatkowych środków mogących zablokować pory i pogorszyć oddychalność. Buty można dodatkowo potraktować impregnatami odpowiednimi do materiałów, z którego są wykonane lub balsamami do skóry. W środku także możemy potraktować buty wodą, a następnie cierpliwie czekać aż wyschną, a raz na jakiś czas użyć środka do zabijania bakterii i przykrych zapachów,