Suzuki mocno inwestuje w małe motocykle! V-Strom 250!

Przez długi, długi czas, Suzuki było niemal nieobecne w dziale aktualności. Aż tu nagle w tym roku, producent z Hamamatsu wypuszcza jakąś nowinkę po każdym odcinku "M jak mIłość"

Nowinek czar

W tym sezonie wielokrotniey się nowinki umieszczaliśmy Newsy od Suzuki. Wystarczy spojrzeć na ostatnie dwa miesiące, gdzie opisaliśmy "Retrogixa", czy też wspomnieliśmy o następcy GSR'a. Na targach Intermot pojawiły się także nowe sportowe Gix w klasie 125, a już od dłuższego czasu słyszymy o Gixie 250/300. W całej tendencji, widać, że stajnia spod znaku "S" mocno inwestuje w małe motocykle i małe pojemności.

Potrzeba rynku, czy zapotrzebowanie na klientelę?

W klasie pojemności do 400cc większość motocykli spełnia wymogi kategorii A2, która na stałe zagościła w Polsce przed kilkoma laty, a niemal w całej Europie jej odpowiednik istnieje nieco dłużej. Największy problem? Powyżej 99 roku, bardzo ciężko znaleźć motocykl tej klasy nie będący chińską zabawką zbudowaną przy użyciu stopów łyżeczkowych. Okazję zwietrzyło tutaj BMW, które pracuje nad małym G310 GS. Suzuki również zaplanowało swoją odpowiedź, pokazując w Japonii koncepcyjny model DL250 V-Strom. Znów pod 20 latach przestoju w małolitrażowych motocyklach zaczyna się coś dziać! Wreszcie producenci postanowili nam dać większy wybór!

Romet był pierwszy

Małe Adventure, były do niedawna abstrakcją. Na rynku pojawił się Romet ADV 250 którego już mieliśmy okazję przetestować, później pojawił się wyciek o GS'ie, o małym Kawasaki Versys, a miesiąc temu Suzuki pokazało swojego V-stroma... Wreszcie posiadacze A2 ukierunkowani na turystykę, będą mogli przymierzyć się do mniejszych motocykli. Choć zaskakującym jest przypadek ADV250...

Sklep MB