A po co nam ten cały płyn chłodniczy?
Głównym zadaniem płynu chłodniczego jest, jak sama nazwa wskazuje, chłodzenie silnika. Dzięki obniżonej temperaturze krzepnięcia płyn chłodniczy chroni również układ przed zamarzaniem. Dodatkowo zapobiega korodowaniu i okładaniu się osadu. Warto więc poświęcić mu nieco uwagi.
Jak często go wymieniać?
Płyn chłodniczy wymieniamy co określony odstęp czasu. Okres w którym płyn chłodniczy zachowuje swoje właściwości to 2 lata, dlatego też jest to zalecany czas na wymianę płynu chłodniczego. W przypadku bardzo intensywnej eksploatacji motocykla warto wymieniać go częściej.
Co kupić i ile to kosztuje?
Pozostawiamy Wam decyzję, czy kupić koncentrat płynu chłodniczego, czy gotowy płyn. Kupno koncentratu będzie tańsze, ale przy samej wymianie będzie wymagało dodatkowego nakładu pracy. Poszliśmy na łatwiznę i wybraliśmy gotowy płyn. Różnica cenowa w naszym przypadku wyniosła 7 zł. Niby niewiele, ale Łukaszowi i tak serce krajało, że można zamiast tego kupić litr paliwa i sok bananowy.
Jakąś konkretną markę polecacie?
Ponieważ zasada działania układu chłodzenia (w silnikach chłodzonych cieczą) w motocyklu i samochodzie jest taka sama, nie musimy wykosztowywać się na markowy płyn chłodniczy do motocykli. Ważne tylko, żeby był to płyn przeznaczony do aluminiowej chłodnicy. Pozostałe dylematy towarzyszące nam w sklepie można rozwiązać kierując się prostą zasadą:
"Aspiryna to aspiryna - kupuj najtańszą"
Okej, kupiłem tani płyn chłodniczy i co teraz z tym zrobić?
Jak już mamy płyn, to zabieramy się oczywiście do wymiany starego na nowy. A oto artykuł i film w którym przedstawiamy jak to zrobić: Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?