Kit bike - motocykl w wersji Ikea!

Wielu z nas ma w sobie coś ze złotej rączki. Chyba każdy marzy o niepowtarzalnym motocyklu, zbudowanym pod swoje wymagania. Moto8ight to firma, która pomoże spełnić takie marzenia

Kup, zrób, jedź!

Obserwowanie postępów, uciecha z ulepszeń, czy obserwowanie jak coś, co przed chwilą było kupą metalowych rurek, odlewów i śrubek to chyba najlepsze uczucie dla każdego majsterkowicza. Kupujesz motocykl... Zaraz, zaraz... Kupujesz kilka pospawanych rurek, silnik, zawieszenie, koła, etcetera. Składasz wszystko do kupy i masz motocykl! I ta duma, że zrobiłeś wszystko sam! To coś pięknego. Właśnie w taki sposób, możesz wejść w posiadanie motocykla Moto8ight! Zakup obejmuje głównie ramę, zbiornik i minimalistyczną owiewkę. Dokładnie jak w przypadku replik Lotusa Super Seven! Podstawowa rama jest przygotowana do zamontowania silników chłodzonych olejem, które pochodzą ze starszych modeli Suzuki. Tak też, wedle własnego "widzi mi się", wybierasz jeden z kilku silników. Od najsłabszej 600cc oferującej niecałe 80 koni mechanicznych, aż po najostrzejszego olejaka o mocy 153 koni z GSX-R1100! Podobnie pozostałe komponenty pochodzące z tych tych motocykli pasują na zasadzie "plug'n'play".

 

To Ty decydujesz jak będzie jeździł i wyglądał Twój motocykl! 

Najfajniejszą sprawą, przy budowaniu takiego Kit-Bike'a, jest to, że to Ty wybierasz zawieszenie, koła i wszystkie inne komponenty! Chcesz zbudować minimalistycznego sporta, który wyglądem nawiązuje do lat 60'tych? Śmiało! A może zawsze marzyłeś o Cafe Racer'rze? Dobierasz odpowiednie koła, zawieszenie, kierownice i masz dokładnie to, czego chcesz! Idealny projekt na zimę, lub kilka zim! A gdy wyjedziesz na ulicę nie spotkasz drugiego, identycznego motocykla!  Moto8ight swoje konstrukcje ram, dopasowuje do komponentów wykorzystywanych w motocyklach Suzuki. Tak więc możesz zamontować jeden z szeregu różnych wahaczy z motocykli Suzuki z lat 80-90, lub nawet nowszych. Długość wahaczy, prześwit... Wszystko zależy od zastosowanego elementu. Indywidualizm pełną gębą!

Odrobina historii.

W latach 60-80, sprzedaż kit-bike'ów była uprawiana na szeroką skale. Wielu producentów oferowało z początku właśnie takie rozwiązania. Świetnym przykładem jest Bimota HB1 z tamtego okresu, lub obecnie oferowana BB3, która wykorzystuje komponenty z BMW S1000RR. Mówią, że prawdziwy facet musi wybudować dom, posadzić drzewo i spłodzić syna. Powinien też wybudować motocykl!