Kawasaki Z900RS - nowe otwarcie, czy stracona szansa?

To nie zaskoczenie - Kawasaki szykuje premierę nakeda w stylistyce retro. Czy Z900RS będzie groźnym konkurentem dla Yamahy XSR 900 i Triumpha Thruxtona?

Zieloni patrzą za siebie

Sezon na premiery rozpoczęty! Z900RS zostanie zaprezentowany w ciągu najbliższych tygodni - prawdopodobnie na targach EICMA w Mediolanie. Jego wygląd będzie zbliżony do  zaprezentowanego na powyższym renderze. Z900RS będzie czerpać z bogatego dziedzictwa Kawasaki - przede wszystkim superbike'u z lat '70 - czyli Z1.

Dlaczego Kawasaki nagle zainteresowało się swoimi legendami sprzed niemal pół wieku? Bo ma do czego nawiązywać.

Co więcej w 2018 roku ma ukazać się inny motocykl w stylu retro, ale wyposażony w turbo. Pogłoski mówią o trzycylindrowym silniku 675 cm³, co byłoby oczywistym nawiązaniem do historycznej serii H. Pod tą literą Kawasaki wypuszcza swoje najbardziej przełomowe motocykle. Takim w latach 60 był Kawasaki H1 Mach III, takim był też Ninja H2. A już wkrótce pałeczkę po nich przejąc może nowa H1 w stylu retro.

Kawasaki H1 Mach III

Zieloni patrzą na rynek

Śledząc na bieżąco doniesienia z Kawasaki widać, że prace nad nowym modelem przebiegały w bardzo przemyślany sposób. Przez długi czas Zieloni nie wydawali się zainteresowani trendem na stylistykę retro. Klasyczne kształty, okrągłe lampy i tradycje UJM? Tego nie dało się połączyć z premierami Kawasaki z ostatnich lat. Owadzia linia nakedów Z, futurystyczna Ninja H2, czy genialna (jeśli wierzyć recenzentom) ZX-10R. A konkurencja nie spała...

Zaczęło się od konceptu sprzed roku - SC-02 Soul Charger. Była to H2 w stylu retro. Dwa miesiące temu Kawasaki zarejestrowało nazwę Z900 i to był czytelny sygnał, że coś się dzieje. Konsekwentnie, z myślą o rynkowym sukcesie nowego modelu zakończono produkcję modelu W800, który na dodatek nie spełniał najnowszych norm emisji spalin. Wszystkie te kroki w logiczny sposób zmierzały do jednego punktu...

Czy Zieloni patrzą w przyszłość? 

Nadchodzący Kawasaki Z900RS posiadać będzie nowy, chłodzony cieczą, 4-cylindrowy silnik. Ma on nawiązywać wyglądem do silnika Z1. Nasze wątpliwości budzi kwestia, czy Kawasaki nie przespało swojej szansy? Rynek powoli wydaje się nasycać tego rodzaju motocyklami.

Podsumowując: Kawasaki Z1 sprzed 45 lat był kamieniem milowym w historii Kawasaki. Jak będzie z jego współczesnym imiennikiem?