Cena: 399,99
od 37.33 x 12 rat
Planowana wysyłka: 24h
Dostawa od: 15 zł
zapłać później z paypo, płatność po 30 dniach
gratisy

Shima SX-2 Test

Ciepłych dni w roku liczymy coraz więcej - może to nie jakieś gwałtowne ocieplenie klimatu i z Polski nie zrobi się Hiszpania, ale motocyklami jeździ się coraz dłużej. Nasz dwukołowy przyjaciel staję się coraz korzystniejszym środkiem transportu w mieście - bez korków, bez problemów z parkowaniem. Szybko i przyjemnie.

Szybko i przyjemnie

Właśnie tak można określić użytkowanie SX2 od Shimy. Buty zakładasz tak jak każde inne trampki - 5 sekund i masz je na nogach. SX2 są dobrze zaprojektowane - są miejsca wzmacniane i sztywne, ale całość pozostaje na tyle elastyczna, że bez problemu możemy spędzić w nich cały dzień w pracy, w mieście czy jak to często bywa - w urzędzie.

Milion dziurek  

Latem doskwierają nam temperatury, które zaskakują drogowców - roztapiając im asfalt. SX'y nic sobie z tego nie robią, a to wszystko zasługa mocno perforowanej struktury meszu. Już jazda z prędkościami 30km/h sprawia, że do naszych stóp dociera zastrzyk świeżego powietrza, dzięki któremu nasze skarpetki nawet po całym dniu spędzonym w siodle (i okolicach) nie eksplodują mocno kontrowersyjnym zapachem wieczorem podczas wizyty u niedawno poznanej panny.

W sportach czy bardziej turystycznych butach, naprawdę ciężko o taki efekt. Minus? W deszczu się nie jeździ - koniec kropka. SX'y w warunkach wilgoci zachowają się jak typowe trampki - zmieniając się w zmokłą kurę.

Bezpieczeństwo

Shima od lat udowadnia nam, że myśli nie tylko o wyglądzie ale także o aspektach bezpieczeństwa swoich produktów. I tak nasze trampki mają twarde wzmocnienia na kostce, wzmocnienia na palcach a także specjalnie zaprojektowaną podeszwę - posiadającej poprzeczne wzmocnienia.

Jednak to co nas zainteresowało najbardziej - to ochrona kostki. Ten element jest najczęściej pomijany przez producentów, ale nie tutaj. Oprócz usztywnienia tego miejsce, dostajemy także ochraniacz Poron - absorbujący część siły uderzenia. Jak na elastyczne, miejskie buty - jesteśmy pod wrażeniem.

Włoskie korzenie

Buty w całości są produkowane we Włoszech. Zaskoczeni co? Wygląd butów jest stylowy, kolorystycznie wszystko do siebie pasuje, a czerwone wstawki dodają smaku. Ciężko znaleźć kogoś, komu się nie spodobają. Jednocześnie - niczym nie zdradzają swojego motocyklowego przeznaczenia.

SX2 - udany kompromis

Jeżeli szukacie butów, które świetnie sprawdzą się w roli miejskich przecinaków motocyklowych z niezłą jak na te klasę poziomem bezpieczeństwa - a jednocześnie będziecie mogli w nich wyskoczyć do pracy, szkoły czy nawet na imprezę, to spokojnie możemy Wam polecić te buty. Shima wypracowała udany kompromis pomiędzy butami motocyklowymi a zwykłymi, wygodnymi trampkami.

Opinie o Buty SHIMA SX-2

Średnia Ocena: 4.3/5 Liczba Głosów: 6

Ocena: 4/5 | Autor: Artur | Motocykl: Yamaha XV 125S Virago (1997 - 2004)
Buty te są idealnym rozwiązaniem na miasto, mamy najwyższą ochronę, więc o nasze stopy możemy być spokojni. Przy wysokich temperaturach w butach jeździ i spaceruje się bardzo komfortowo, powiedział bym nawet, że jest przyjemniej niż w adidasach. Przy ok. 15 stopniach robi się chłodno ale nie czuć wiatru hulającego wewnątrz a jedynie zimno w okolicach palców, myślę, że wystarczą dobre skarpety termoaktywne i można jeździć dalej. Zakładanie z początku było ciężkie, po kilku tygodniach buty rozeszły się co nie powinno mieć miejsca w przypadku ubrań motocyklowych, ponieważ stały się one luźniejsze i nie ma już takiej samej ochrony przed skręceniem kostki. Buty podczas jazdy na motocyklu powinny być zawiązane na najwyższe dziurki, a po zejściu z motocykla możemy je zawiązań oczko niżej. W praktyce jest to zbędne i często zapomina się o tym. Wielkim minusem jest podeszwa która jest łysa i na piasku lub gdy zrobi się wilgotno możemy najzwyczajniej się poślizgnąć (skandal!) Buty promowane są hasłem reklamowym "pan wchłaniacz" - rzeczywiście, wodę wchłaniają bardzo szybko. Jeżeli chodzi o jakość to pominę sprawe, że po 3 dniach odkleiła mi się podeszwa ponieważ producent szybko i sprawnie naprawił mi buty. Zamsz po 3 miesiącach się nieco zmechacił i ogólnie rzecz biorąc jakość jest taka sama jak w zwykłych trampkach. W gruncie rzeczy są to dobre buty miejskie (i bez wątpienia bezpieczne, nie licząc podeszwy) na lato (i nie tylko).
Skomentuj | Przydatna (18) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Dev | Motocykl: Suzuki SV 650N (2003 - 2009)
Najwygodniejsze trampki motocyklowe jakie miałem!
Stopa i kostka siedzi w nich sztywno. Jest wygodnie, są wentylowane i można w nich także normalnie chodzić.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Jaro | Motocykl: Honda CB 600F Hornet PC34 (1998 - 2003)
Bez owijania w bawełnę są po prostu świetnie!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Gość | Motocykl: KTM Duke 390 (2013 - 2017)
Buty bardzo ładne (ale to już kwestia gustu) i bardzo wygodne. Po zakupie sztywnie opinały kostkę, bardzo dobre zabezpieczenie palców i pięty. I to byłoby na tyle jeśli chodzi o plusy. Po 3 miesiącach zrobiły się miękkie jak zwykłe trampki, czuć że kostki już nie zabezpieczą. Materiał w okolicy, którą zmieniamy biegi odbarwił się (wygląda jakby but był czymś oblany). Na zakończenie sezonu zaczęły się pruć. Ale to co mnie najbardziej denerwuje to podeszwa, niemiłosiernie śliska, nawet na suchym asfalcie potrafi się ślizgnąć.
Podsumowując jeśli ktoś szuka budżetowych, stylowych, wygodnych butów na jeden sezon jest to strzał w dziesiątkę. Jeśli ktoś szuka czegoś na dłużej to jednak odradzam.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Dane techniczne

Wentylacja
Perforacja na przedniej części buta
Membrana
Brak
Elementy odblaskowe
Tak
Przeznaczenie
Miasto
Budowa Produktu
Skóra + materiał tekstylny
Ochraniacze
Usztywnienie palców i pięty, ochraniacz kostki z materiałem PORON®XRD, absorbujący impakt uderzenia
Zapięcie Buta
Sznurówki
Podeszwa
Wzmocnionej poprzecznie podeszwy, antypoślizgowa

Informacje o producencie - SHIMA

Shima to Polska marka — która swoje pierwsze kroki w produkcji odzieży motocyklowej zaczęła od rękawic. Z biegiem lat zaczęła rozszerzać swoją ofertę o jeansy motocyklowe z protektorami, buty oraz kurtki. Teraz wprowadza również sportowe kombinezony. Jednak to nadal rękawice są w ich ofercie głównym produktem — który wyróżnia się designem, zaawansowanymi protektorami oraz konkurencyjną ceną. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Uniwersalne - Facet

cm PL UK US
  38 5  
  38,5 5.5  
25 39 5,5 6
25,4 39,5 6 6,5
25,7 40 6,5 7
26 40,5 7 7,5
26,4 41 7,5 8
26,7 41,5 7,5 8
27 42 8 8,5
27,4 42,5 8,5 9
27,7 43 9 9,5
28 43,5 9,5 9,5
28,4 44 9,5 10
28,7 44,5 10 10,5
29 45 10,5 11
29,4 45,5 11 11,5
29,7 46 11 11,5
30 46,5 11,5 12
30,4 47 12 12,5
30,7 47,5 12,5 13
31 48 13 13,5
31,4 48,5 13,5 14
31,7 49 14 14,5
32 49,5 14,5 15
32,4 50 15 15,5

Rozmiary Uniwersalne - Babka

cm PL UK US
22,4 35 2,5 4
22,7 35,5 3 4,5
23 36 3,5 5
23,4 36,5 4 5,5
23,7 37 4 5,5
24 37,5 4,5 6
24,4 38 5 6,5
24,7 38,5 5,5 7
25 39 5,5 7,5
25,4 39,5 6 7,5
25,7 40 6,5 8
26 40,5 7 8,5
26,4 41 7,5 9
26,7 41,5 7,5 9,5
27 42 8 9,5
27,4 42,5 8,5 10
27,7 43 9 10,5
Nie ten rozmiar? Wymienimy!

W razie nie trafienia rozmiaru - nie ma problemu, od ręki wymieniamy na inny :)

Wystarczy, że odeślesz nam produkt a my bierzemy na siebie drugiego kuriera z odpowiednim już rozmiarem.

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności