Big Bad Wolf - drapieżnik na bazie Yamahy XJR 1300

Z okazji 20. rocznicy powstania serii XJR, Yamaha zaprosiła najzdolniejszych twórców motocykli customowych do stworzenia własnych interpretacji wybranych modeli. Niedawno zaprezentowano najnowsze dziecko projektu - jest to Yamaha XJR 1300 przebudowana przez Włocha, Davida Lorena Borrasa. Motocykl nosi przydomek Big Bad Wolf.

Poza ramą, zbiornikiem paliwa, kierownicą i tylną lampą wszystko zostało zaprojektowane na nowo. Masa została zredukowana z 250 do 183 kg. Zmodyfikowany silnik jest dużo agresywniejszy od oryginału. Stopień kompresji wzrósł do 10.7:1, a przeróbki objęły również takie elementy, jak kanały dolotowe i wylotowe powietrza, oraz zbalansowanie przekładni.

BBW to prawdziwy samotny drapieżnik - moc wzrosła, a masa zmalała o niemal 70 kg!

Big Bad Wolf to sportowy custom wyposażony w liczne elementy z karbonu - dotyczy to głównie kół i zadupka. Unikatowa w motocyklu jest szczególnie sekcja przednia z charakterystycznymi lampami przypominającymi wilcze oczy. Uwagę przykuwa też układ hamulcowy z niestandardowymi tarczami i tylnymi zaciskami, która wyglądają wprost pięknie. W motocyklu mamy również chłodnicę oleju, zawieszenie od K-Tech, aluminiowy wahacz od Over Racing wykańczany w Japonii, quick-shifter, Motogadget M-Unit i halogeny PIAA.

Choć inne customy w ramach projektu Yard Built od Yamahy prezentowały się (w naszej opinii) wizualnie lepiej, to pod względem radykalności i wyrazistości Big Bad Wolf naprawdę robi wrażenie. El Solitario stworzył samowystarczalnego potwora, samotnego i groźnego drapieżnika - taki właśnie powinien być Big Bad Wolf.

Motocykl w video możecie zobaczyć TUTAJ.

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności