W nowym odcinku MB.News rozmawiamy z najważniejszych targów motocyklowych na świecie - EICMA to numero uno w kalendarzu imprez jednośladów. To właśnie w Mediolanie producenci prezentują swoje najnowsze modele, pokazują prototypy i snują wizję.
Więcej niż czerwony
Ducati czuje się na EICMA jak u siebie w domu i wie jak przyciągać uwagę - najgłośniejszą premierą był super odchudzony, carbonowy potwór torowy. Ducati 1299 Superleggera wypluwa ze swojego dwucylindrowego silnika 215 koni w akompaniamencie specjalnie przygotowanego układu wydechowego od Akrapovica. Brzmi i wygląda to bosko - nieziemska jest też cena... 72 000 funtów. Ale nie bójcie się, nie musicie brać kredytu i sprzedawać dzieci - ten model Ducati jest przeznaczony tylko dla specjalnie wyselekcjonowanych klientów marki.
Na szosie też znajdziemy więcej maszyn z Boloni - Monstery zostały odświeżone. Monster 1200 i 1200S otrzymały najnowsze silniki Testastretta 11, dzięki czemu podstawowym model jest mocniejszy o 15 koni, a model 1200S o kolejne pięć!
Zobacz więcej o premierach Ducati na EICMA 2017
Największe rozczarowanie targów
Lubię Suzuki, miałem w końcu 3 motocykle tej marki. Kibicuję ich powrotowi do motogp - ale to co odwalili na EICMA... bardzo mocno mnie rozczarowało. Jeszcze dzień przed premierami Suzuki chwaliło się na swoim FB 4 nowościami które nadchodzą. Rok wcześniej zapowiadało, że pracuje nad 14 nowymi motocyklami. Jak sami rozumiecie, moje nadzieje były może nie ogromne, ale jednak spore. Najbardziej liczyłem na nowego GSX-R'a 600, a dostaliśmy...
Burgamana 400. Dobra, to całkiem ładny skuter. Na pewno fajny na miasto. Ale umówmy się, nie jest to premiera która powala na takich targach jak EICMA. Kolejne premiery schodziły z pojemnościami już tylko w dół - V-strom 250 (który wygląda jak minionek), GSX-R 250 (który już podczas premiery odstaje technologicznie od konkurencji) oraz super paskudnego GSX-S125....
Suzuki co się z Wami dzieję?! Nie macie do zaproponowania nic fajnego w większych pojemnościach?
Nowy, mocniejszy Fireblade
Fireblade się rozwinął - to można powiedzieć z całą pewnością. Honda chwali się, że nowy Franek to 90% innowacji, a 10% leżało w magazynie i trzeba było wykorzystać. I tak silnik jest mocniejszy o prawie 11 KM, a mimo to motocykl wraz z ABS'em od Boscha waży mniej 15kg. Stosunek mocy do masy poprawił się o 14%.
Nowoczesny superbike to nowoczesna elektronika - na pokładzie najnowszej litrowej cbr'ki znajdziemy hondowską 9 stopniową kontrolę trakcji, zmienne mapy zapłony czy chociażby wspominany już nowy abs od boscha.
Pomimo znacznego rozwoju blady nadal stoi daleko za konkurencją w postaci Ducati 1299 panigale, BMW S1000RR czy nawet Kawasaki ZX-10R. Może powalczyć sobie jedynie z nowym gixxem i to tylko dlatego, że tego jeszcze nie ma w salonach.
KTM Super Książę
Tutaj nie ma co dużo gadać - KTM pokazał odświeżoną wersję swojego najmocniejszego zawodnika. Super książę spełnia nowe normy emisji spalin, dostał nową - bajerancką lampę i nadal jeździ jak zły. KTM doskonale wie jak prowadzić skuteczny marketing wokół swoich maszyn. Jeden ich spot porywa bardziej niż wszystkie cyferki z prezentacji Ducati.
Zobacz pełen klip nowego KTM'a Super Duke'a 1290
Autorem zdjęć jest Konrad - któremu bardzo dziękujemy za ich podesłanie. Jak widzicie, MB mogła być na targach chociaż "częściowo" :)