Moto Guzzi V7 Racer 750 (2011)

Chromowany bak, szprychowe koła, widlasty silnik - wszystko to składa się na maszynę wobec której nie da się przejść obojętnie. V7 Racer to stylowy motocykl retro, prawdziwy hołd dla cafe racerów z lat 50. i 60.


Seria V7 Classic istnieje na rynku od 2007 roku, zaś sam Racer pojawił się w roku 2011. Wyposażony został w niemal całkowicie przekonstruowany, bardziej wydajny, ale nadal piękny silnik V2 z tłokami ustawionymi pod kątem 90. Charakterystyczny wygląd silnika, znak rozpoznawczy Moto Guzzi od lat 70. jest owocem pracy projektanta Lino Tontiego. Nowe technologie zostały wykorzystane do poprawienia osiągów silnika (wzrósł moment obrotowy i moc motocykla), jego funkcjonalności i trwałości. Przy okazji zmniejszono spalanie i emisję spalin, dzięki czemu motocykl spełnia wszelkie standardy. Jednocześnie silnik zachowuje wierność oryginałowi


 

To co upomina się o naszą uwagę od pierwszego spojrzenia, to imponujący wyglądem i pojemnością chromowany zbiornik paliwa. 22 litrowy bak pozwala na osiągnięcie tym motocyklem naprawdę robiącego wrażenie zasięgu na jednym tankowaniu (do 450 km). Cały motocykl wykończony jest z wykorzystaniem klasycznych materiałów: chromu, zamszu, skóry. Wiele części, w tym rama i kanapa jest wykańczanych ręcznie. Racerowego charakteru dodaje atrakcyjna kolorystyka i tabliczki z cyfrą 7 w tylnej sekcji motocykla oraz podobna na szybce. Od razu wiadomo z kim ma się do czynienia.

Triumph Thruxton, czy Ducati Sport Classic co prawda prześcigną V7 w każdej sytuacji, ale żaden z nich nie zapada tak w pamięci jak Moto Guzzi. Jak wielokrotnie podkreśla firma: wszystko w tym motocyklu stworzono po to, żeby udowodnić że turystyka motocyklowa nie ma być niczym więcej, jak czystą przyjemnością. I w tym przypadku się to sprawdza.