Honda na Tokyo Motor Show 2015 - co nowego?

W przeciwieństwie do konkurencji Honda nie zarzuciła płachty tajemnicy na swoje stanowisko targowe. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy producent opublikował na swoich stronach internetowych zdjęcia aż jedenastu motocykli, które zostaną zaprezentowane właśnie w ramach targów motoryzacyjnych Tokyo Motor Show. Impreza rozpocznie się 29 października.

Idealnym przykładem na to, że jeśli coś jest dobre, to nie należy tego zmieniać jest skuter Honda Super Cub. Wspomniany model jest produkowany w niemal niezmienionej formie od 1958 roku. Świadczy o tym nawet zachowanie kolorystyki z pierwszego modelu. Konstrukcja mająca już 57 lat, przez cały okres swojej produkcji była jedynie lekko unowocześniana, aby podążać za nowymi trendami, czy też spełniać coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Z tego drugiego powodu zainteresowanie wzbudzają także skutery elektryczne, o czym świadczy wariant Super Cub - model Cub-EV.

Honda szykuje prawdziwą ofensywę w świecie sportowych motocykli o pojemności do 500cm³

W Tokio nie zabraknie modelu Honda Grom w modnej ostatnio wersji Scrambler. Małe 50’tki cieszą się dużą popularnością szczególnie w USA. Nowe modele łączą w sobie styl, jak i off-road’owy charakter. W kierunku stylistyki retro dążą również dwa większe modele: CB1100 Concept oraz CB1100 Custom Concept, nawiązują do starej, poczciwej CB750. CB1100 Concept to oldschool’owy motocykl przywodzący na myśl Cafe Racer’y z lat sześćdziesiątych, z potężnym ponad litrowym silnikiem – brzmi marzenie osób ceniących sobie klasyczną bryłę jak i napierający na klatkę piersiową pęd wiatru. Kolejną koncepcyjną nowością Hondy z serii CB są odświeżone modele CB1300 i CB400. Na szczególną uwagę zasługuje mniejsza siostra, która od 1999 roku jest produkowana z układem zmiennych faz rozrządu V-TEC. CB400 jest bardzo rzadkim motocyklem w Europie, pochodzącym wyłącznie z prywatnego importu. Docelowym rynkiem zbytu jest Australia, USA, Anglia i Japonia.

Zobacz co na TMS 2015 pokażą Kawasaki, Yamaha i Suzuki!

Kategoria sport! Główną rolę odegra w niej Honda Light Weight Super Sport Concept. Internetowi wieszcze wróżyli powrót czterocylindrowej 250, kręcącej się do dwudziestu tysięcy obrotów na minutę… Japońską prasę motocyklową obiegły zdjęcia nowych sportowych modeli CBR250RR i CBR350RR, które niemal ząb w ząb przypominają powyższy projekt. Wyposażone je jednak w silniki dwucylindrowe, co oznacza, że gorące plotki na temat silnika R4 niestety się nie potwierdziły. Chyba że Honda szykuje niespodziankę.

Kolejna sportowa premiera to nowa CBR500RR, która trafi na rynek w 2016 roku. Między projektem, a modelem produkcyjnym zaszło kilka zmian. Motocykl otrzymał nowy zestaw owiewek o agresywniejszych liniach i krótszy wydech. Lekkim modyfikacjom poddano również silnik, dzięki któremu dolny, jak i średni zakres obrotów silnika powinien być mocniejszy.

Ostatnia interesująca propozycja Hondy to model Neowing. Jest to niekonwencjonalny trójkołowy pojazd z napędem hybrydowym. Ma on wykorzystywać czterocylindrowy silnik w układzie Boxer, oraz dwa silniki elektryczne. Przednie zawieszenie zostało wyposażone w system wahaczy umożliwiający przechylanie się kół wraz z pochyleniem motocykla. Krzykliwy design, oraz monumentalna bryła trójkołowca może się podobać.